„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Fantasy General 2: Evolution“ apžvalga: nebūk avis, vesk driežažmogius į kovą!

„Panzer General“, „Panzer Corps“ ir panašūs žaidimai savo lavonais nuklojo strateginių žaidimų industrijos lauką. Bet yra vienas tokio kirpimo žaidimas, kurio sugrįžimo buvo verta laukti net keletą dešimtmečių – „Fantasy General 2“. Ir kad jis toliau gyvuotų ir bujotų, jo kūrėjai jam išleidžia trečią mokamą papildymą – „Evolution“.
Žaidimas „Fantasy General 2: Evolution“
Žaidimas „Fantasy General 2: Evolution“ / Kūrėjų iliustr.

„Fantasy General 2“ kampanijose mums jau teko valdyti tiek barbarus, tiek fentezi Romos imperijos pajėgas. Yra dar viena frakcija, su kuria teko tik susidurti – driežažmogiai! Tad „Evolution“ yra skirtas jiems. Tiksliau, jis skirtas jų herojaus Szzlago priešistorei, prasidedančiai dar nuo tada, kai jį ir jo iš esmės buožgalvius („bet buožgalvius veda tik varliagyviai, ne ropliai“ komentarus siųsti redakcijai, nes man nerūpi) giminaičius, jo paties gentis išspyrė lauk. Nuo tokio žioplo papročio ir prasideda Szzlago kopimas maisto piramidės laiptais.

M.Klimo iliustr./Ne kiekviename žaidime protagonistas gauna pašnekėti su krabu!
M.Klimo iliustr./Ne kiekviename žaidime protagonistas gauna pašnekėti su krabu!

Tad „Evolution“ leidžia mums žaisti už driežažmogius ir kampanijoje, ir daugelio žaidėjų režime. Pati kampanija beveik iš karto atsiveria plačiau, nei prieš tai buvusios ir leidžia griebti tas misijas, kurių nori. Tačiau visų per vieną peržaidimą neįvykdysi niekaip, tad taip yra masažuojamas ir peržaidžiamumo faktorius! Kadangi net pats „Evolution“ pripažįsta, kad kampanija nėra labai ilga, tai tikrai galima sužaisti ją ne kartą.

M.Klimo iliustr./Žaidimas „Fantasy General 2: Evolution“
M.Klimo iliustr./Žaidimas „Fantasy General 2: Evolution“

Bet grįžtame prie mūsų šaltakraujų „Evolution“ žvaigždžių: driežažmogių. Jų kariai valdomi taip pat, kaip ir žmonių: per ėjimą gali vieną kartą pajudėti ir vieną kartą kautis. Kovos pasekmės priklauso ne tik nuo pačių karių, bet ir nuo kautynių teritorijos, ir nuo kovinės dvasios. Kaip ir po senovei, sužeistus būrius dera siųsti pasigydyti, nes paraudonavusį sveikatos stulpelį dar gali atstatyt, o kai jis jau juodas tai ir būrio nariai miršta, ir pinigų pastiprinimui reikia.

M.Klimo iliustr./Tiesa, už kampanijos ribų lengva gauti į kaulus
M.Klimo iliustr./Tiesa, už kampanijos ribų lengva gauti į kaulus

Pati kariuomenės sandara yra šiek tiek lankstesnė. Bet kuris buožgalvis – tiek ginkluotas kardu, tiek ietimis – gali patapti antro lygio driežažmogiu: vėlgi, su kardu arba su ietimis, arba kriaukles svaidančiu buožgalviu. O čia evoliucijos linijos išsiskiria. Tie dvikojai varanai su kardais gali tapti arba dideliu, kaulais apsišarvojusiu ir milžiniškais magiškais ašmenimis mojuojančiu tiranozauru. Arba jie gali būti paprastesni, tiesiog susimesti į būrį stiprių, bet tik kardais ginkluotų dinozaurų. Ietininkai, tuo tarpu, gali būt paverčiami į skraidančius drakonus arba (buožgalvius) burtininkus. Šalia to egzistuoja visas dalinių medis, skirtas krabams.

Taigi, driežažmogių dalinių medis yra mažesnis ir lankstesnis, nei barbarų ar imperijos. Bet ar yra kitų ypatumų? Taip! Tie, kurie žaidė „Fantasy General 2“ dar iki dabar aptariamos evoliucijos turbūt atsimena: driežažmogiai turi magiškus ginklus. Šie visiškai ignoruoja šarvus ir žalą daro atsižvelgdami į priešo kovos dvasią. Šios galios ginklai neprarado ir naujajame papildyme. Yra tik pora dalinių, kurių ašmenys nežiburiuoja magija. Bet jie turi kitų privalumų, pavyzdžiui, galimybę pasigydyti užmušus priešo dalinį.

M.Klimo iliustr./Elektriniai krabai yra labiau vaikščiojančios minos nei kariai
M.Klimo iliustr./Elektriniai krabai yra labiau vaikščiojančios minos nei kariai

Kitas dalykas, kurį atsimins veteranai, yra driežažmogių slidumas. Yra net ir žmogiškų dalinių, kurie kartą per ėjimą gali laisvai pabėgti iš kovos. Tik štai driežažmogių kariaunoje tokių yra vos ne dauguma. Tad tikrai ne kartą priešas liks nieko nepešęs, nes puolant jūsų karius, šie mes ietis ir pabėgs į jūros dugną.

M.Klimo iliustr./Tiesiog nesibaigianti driežų lavina, kuri dantimis, nagais, ir kardais nušluoja viską savo kelyje
M.Klimo iliustr./Tiesiog nesibaigianti driežų lavina, kuri dantimis, nagais, ir kardais nušluoja viską savo kelyje

Aha, driežažmogiai moka plaukti! „Evolution“ kampanijoje patirsite tokią judėjimo laisvę, kuriuos dar niekad neturėjote. Vanduo ne tik nesulaiko jūsų kariaunos – iš tikro žeme driežažmogiai juda net lėčiau. Tuo pačiu jie gali slėptis po vandeniu – vadinasi, juos medžiojantys skraidantys daliniai gali laisvai patekti į pasalą. Net sunku apsakyti, kaip kitoniškai jaučiasi galimybė judėt beveik kur nori ir kaip nori. Va čia tau ir žaibo karas!

M.Klimo iliustr./Žaidimas „Fantasy General 2: Evolution“
M.Klimo iliustr./Žaidimas „Fantasy General 2: Evolution“

Bet „Evolution“ išskiria ne tik judėjimo greičiu ir laisve. Jis išskiria ir stirtomis lavonų – jūsų karių lavonų. Matote, driežažmogiai šiaip sau iš buožgalvio į krokodilą nepavirsta – tam reikia magijos. Tačiau kitaip nei ginklų ar šarvų, kampanijos metu magijos prisiplėšti nepavyks. Tą patyriau praktiškai, nes iš esmės apverčiau kiekvieną kapavietę ir griuvėsius ir sudeginau kiekvieną kaimą.

Tai iš ko išgaunama magija? Iš mirštančių karių. Kokia laimė, kad šioje kampanijoje gauni valdyti skaitlingesnes armijas nei kitose, o ir buožgalvius gali lengvai įpirkti. Tai kaip ir kiša mintį, kad ne visiems buožgalviams verta išgyventi iki misijos pabaigos. O iš mirusiųjų išspaudus sultis galėsite gyvuosius apdovanoti naujomis galiomis. Aišku, tokia privilegija dažniausia tenka vardiniams ir daugiausiai patirties turintiems kariams. Tad iš esmės buožgalviams naujokams (ir misijos metu samdytiems samdiniams) šansų išgyventi nėra.

M.Klimo iliustr./Kai tavo armija užima dvi eilutes ekrane, tai prasideda tikras balius
M.Klimo iliustr./Kai tavo armija užima dvi eilutes ekrane, tai prasideda tikras balius

Nežaidusiems svarbu žinoti: prieš tai buvusiose žaidimo kampanijose vienu svarbiausių dalykų yra tavo armijos išgyvenimas. Daliniai su jumis žygiuoja iš misijos į misiją, renka patirties taškus, patobulinimus ir kartais net nepakeičiamus įgūdžius. Dalį jų nusamdysite, bet kai kurie prisidės istorijos eigoje, dėl ko iš karto tarps artimesniais širdžiai. Tad kitaip, nei su žvėriška driežažmogių santvarka, ten krūvos savų lavonų palikti nenorėsite.

M.Klimo iliustr./Visas archipelagas – po tavo letenomis. Tik sugriebk, prakąsk kiautą, ir iščiulpk trynį
M.Klimo iliustr./Visas archipelagas – po tavo letenomis. Tik sugriebk, prakąsk kiautą, ir iščiulpk trynį

Tad apžvelgus visa tai teigčiau, kad „Fantasy General 2: Evolution“ DLC yra geras žaidimo papildymas. Kampanija gal nėra pati ilgiausia, bet ją tikrai labai smagu įveikti keletą sykių. O naujoji frakcija, kad ir kiek mažesnė nei senosios, suteikia tikrai unikalių žaismo pojūčių. Dėl to sakyčiau, kad verta į šią upę įlipti antrą kartą, tik dabar su žvynuotomis kojomis!

„Fantasy General 2: Evolution“ išplėtimą apžvalgai suteikė kūrėjai „Slitherine“. Žaidimo papildymas skirtas asmeniniam kompiuteriui ir prekyboje pasirodė šiandien – vasario 25 dieną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“