Pasak aviacijos ekspertų, elektriniai orlaiviai yra mūsų ateitis. Visgi, pati technologija turi trūkumų, vienas iš jų - nedidelė baterijų talpa, ko pasekoje, skrydžio atstumas yra ribotas. Žvelgiant į istoriją, 1903 m. pirmasis pasaulyje skrydis su vidaus degimo varikliu truko vos 12 sekundžių, o po 16 metų lėktuvas pirmą kartą perskrido Atlanto vandenyną.
„Manau, kad elektra varomų orlaivių vystymasis vyks panašiu tempu,“ - teigia „Fortum“ atstovas spaudai Lenkijoje Jacek Ławrecki. Aviacijos bendrovės jau atlieka pažangius tyrimus pirmojo elektrinio keleivinio lėktuvo, talpinančio daugiau kaip 150 žmonių, sukūrimui. Manoma, kad pirmieji tokie orlaiviai danguje pasirodys per ateinančius 10 metų.
„Fortum“ naudojamas „Pipistrel Alpha Electro“ yra pirmasis pasaulyje masinės gamybos, ultralengvas orlaivis su elektros pavara. Dviviečiame orlaivyje įrengtas 60 kW galios elektros variklis. Jo optimalus greitis yra 157 km/h. Galinga baterija suteikia energijos net 55 minučių skrydžiui (su pusvalandžio rezervu), o įkrovimas trunka vos vieną valandą. Dėl neišmetamų CO2 dujų ir mažo triukšmingumo lygio, skrydžiai gali vykti šalia didelių miestų.
„Fortum“ yra elektrinių automobilių įkrovimo stotelių tinklo plėtros pradininkė. Vien Šiaurės šalyse „Fortum“ turi daugiau nei 3000 įkroviklių ir yra pirmaujanti pažangioje elektromobilių rinkoje.