Galingiausios pasaulio įmonės naudoja silpniausius slaptažodžius, tarp kurių – 123456 ir „sexy4sho“

Didžiausių pasaulyje įmonių darbuotojai naudoja itin silpnus slaptažodžius, atskleidžia naujausias „NordPass“ tyrimas, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tarp populiariausių – ne tik interneto naudotojų pamėgti „123456“ ir „password“ (liet. slaptažodis), bet net ir įmonių pavadinimai, jų santrumpos ar el. pašto domenai. Kibernetinio saugumo ekspertų tikinimu, tai dar kartą įrodo, kad verslams sunku tinkamai pasirūpinti turimų paskyrų saugumu.
slaptažodis
slaptažodis / 123RF.com nuotr.

Dirbdami kartu su nepriklausomais kibernetinio saugumo incidentų tyrėjais, „NordPass“ pristatė populiariausius didžiausių įmonių slaptažodžius ir suskirstė juos pagal industrijas.

Visuose 20-imt analizuotų sektorių į populiariausiųjų sąrašus pateko „prastų slaptažodžių“ sinonimais ilgainiui tapę „password“ ir „123456“. Verslo paskyroms apsaugoti taip pat plačiai naudojami žodyne randami žodžiai, vardai, nešvankūs terminai, itin paprastos raidžių, skaičių ir simbolių kombinacijos.

Tiesa, vienos industrijos yra išradingesnės už kitas. Slaptažodis „dummies“ yra itin pamėgtas vartojimo prekių sektoriaus darbuotojų – sąraše rikiuojasi 6-as. Nekilnojamojo turto industrijos 16-as populiariausias slaptažodis yra „sexy4sho“, o energetikos industrijos atstovai prijaučia žodžiui „snowman“, kuris atsidūrė 11-oje šio sektoriaus sąrašo vietoje. Finansų srities darbuotojams, panašu, labiau nei kitiems norisi atostogų: „ready2go“, „vacation“ ir „summer“ yra vieni populiariausių šios industrijos slaptažodžių.

Turtingiausių pasaulyje įmonių darbuotojai dažnai renkasi ir su įmone susijusius slaptažodžius. Net 32 proc. slaptažodžių sudaro tokie, kuriuose minimas konkretus įmonės pavadinimas, jo dalis ar santrumpa, el. pašto domenas, įmonės kuriamo produkto ar dukterinės įmonės pavadinimas.

„Viena vertus, paradoksalu, kad didžiausios pasaulyje įmonės, turinčios finansinių resursų investuoti į kibernetinį saugumą, ne visada naudoja stiprius slaptažodžius. Kita vertus, interneto vartotojų slaptažodžių kūrimo įpročiai yra pernelyg įsisenėję ir, deja, ne taip lengva juos pakeisti. Naujausias mūsų tyrimas tik dar kartą parodo, kodėl palaipsniui slaptažodžių reikės vis mažiau ir pereisime prie naujų asmens autentifikacijos internete būdų“, – sako „NordPass” vadovas Jonas Karklys.

Progresyvios bendrovės, tokios kaip „Google“, „Microsoft“, „Apple“, „PayPal“, „KAYAK“ ar „eBay“, savo vartotojams jau leidžia prisijungti prie paskyrų, naudojantis ne slaptažodžiais, o slaptarakčiais (angl. passkeys). Manoma, kad kitos įmonės taip pat netrukus pereis prie šios technologijos.

Turtingiausių pasaulyje įmonių tyrimas atliktas, „NordPass“ bendradarbiaujant su nepriklausomais kibernetinio saugumo incidentų tyrėjais. Tyrėjai analizavo duomenis, susijusius su 500 didžiausių įmonių pasaulyje pagal rinkos kapitalizaciją. Šie duomenys buvo suskirstyti į 20 skirtingų industrijų, kiekvienai jų tyrėjai išskyrė po 20 populiariausių slaptažodžių. Daugiausia analizuotų įmonių yra iš JAV (46,2 proc.), Kinijos (9,6 proc.), Japonijos (5,8 proc.), Indijos (4,2 proc.) Jungtinės Karalystės (4 proc.) ir Kanados (3,6 proc.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų