Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„GameOn“ – įspūdingiausi nepriklausomi žaidimai po vienu stogu

Žiniasklaida nuolat mirga nuo pranešimų apie augantį susidomėjimą žaidimais, milžiniškas pajamas, kūrybingumą ir eksperimentus. Net krizės metu pelningai dirbusi pramonė sudomino ne tik investuotojus, bet ir politikus, čia įžvelgiančius ne tik patrauklias darbo vietas išsilavinusiam ir kūrybingam jaunimui, bet ir naujas kultūrinio eksporto galimybes.
„GameOn“
„GameOn“ / Organizatorių nuotr.

Kompiuterinių žaidimų pasaulis be galo įvairus ir fragmentuotas. Žaidimai mobiliesiems įrenginiams netikėtai tapo vienu pagrindinių faktorių visos pramonės augimui, kai tuo tarpu santykinai nauji, bet brangūs ir sudėtingi sužaidybinimo sprendimai išjudino net ir stambiausias pasaulio korporacijas, kurios iki tol į žaismą žvelgė pro pirštus. Taip ir nepriklausomi žaidimų kūrėjai, vadinamasis „Indie“ sektorius turi savą nišą – skatinti kūrybingumą ir jaunų žmonių verslumą. „Indie“ kūrėjai – jauni ir perspektyvūs, mažose komandose dirbantys kūrėjai, arba industrijos veteranai, kurie jaučiasi pavargę nuo rinkodarinių suvaržymų kūrybingumui ir naujų žaismo formų paieškoms. Dauguma šių kūrėjų savo žaidimus ne tik kuria, bet ir platina patys, o finansus reikalingus projekto pradžiai suneša patys žaidėjai.

„Indie“ sektorius tai unikali, veržli ir jauna visos žaidimų pramonės žvaigždutė, kurios misija kurti ir džiuginti. Būtent šie kūrėjai dažniausiai siekia grąžinti užmarštin grimztančią klasiką ir nepelnytai užmirštus žanrus, drąsiai eksperimentuoja su menine saviraiška, nebijo kelti nepatogių klausimų ar provokuoti žaidėjus stumtelėdami juos į kontraversiškas situacijas. Būtent nepriklausomi žaidimų kūrėjai yra atsakingi už tai, kad diskusijos apie meninę žaidimų vertę persikėlė į aukščiausią įmanomą lygį – muziejų ir galerijų menes. Nepriklausomi kūrėjai sugriovė dešimtmečiais rinką kausčiusią kainodarą ir išmušė galią stambiems kūrėjams iš rankų bei įtikino skirtingų valstybių vadovus, kad bet kuri pasaulio šalis gali tapti kūrėjų rojumi.

„GameOn 2016“ metu vyks būtent tokių žaidimų paroda – nepriklausomi kūrėjai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Švedijos, Vokietijos, JAV, Turkijos, Ukrainos ir kitų valstybių, spalio 29–30 dienomis vyksiančios parodos lankytojams parodys naujausius ir įspūdingiausius savo darbus bei varžysis dėl ypatingo apdovanojimo – kelialapio į nepriklausomų žaidimų kūrėjų meką – „Casual Connect“ renginį Berlyne, rašoma „GameOn 2016“ organizatorių pranešime spaudai.

Nepriklausomi kūrėjai iš viso pasaulio

„GameOn“ metu lankytojų lauks dešimtys originalių, pasaulio užkariavimui pasirengusių žaidimų. Dalis žaidimų renginio metu dar bus neišleisti oficialiai, arba tik pradėję savo kelionę į žaidėjų širdis.

Būtent nepriklausomi žaidimų kūrėjai yra atsakingi už tai, kad diskusijos apie meninę žaidimų vertę persikėlė į aukščiausią įmanomą lygį – muziejų ir galerijų menes.

Gerai pasaulyje ir Lietuvoje žinoma leidėjų kompanija „Versus Evil“ pažadėjo atvežti ir „GameOn“ lankytojams parodyti naujausius savo žaidimus – „The Banner Saga 2“, „Guild of Dungeoneering“, „Antihero“, ir „Let Them Come“. „Eight Points“, „Hypetrain Digital“, „Pixel Maniacs“, „KJ Interactive“, „Torreng Labs“, „Trybocalypse“, „Brainseed Factory“, „King“, „Owerpowered Games“, „Toucan Studio“, „Destructive Creations“. Ir tai tik keli kūrėjų vardai, kurių darbus išvysime ekspozicijų zonoje.

Nepriklausomi žaidimų kūrėjai ypatingi ir tuo, kad paprastai patys pristato savo kūrinius, tad „GameOn“ lankytojai turės progą paspausti ranką ar užduoti rūpimus klausimus. Didžioji dalis kūrėjų mūsų šalyje lankysis pirmą kartą, tad renginio organizatoriai nė neabejoja, kad Lietuvos žaidėjų komentarai ir įžvalgos jiems bus ypač įdomios.

„Nepriklausomiems žaidimų kūrėjams skyrėme nepaprastai daug laiko ir resursų,“ – pasakoja vienas parodos organizatorių Karolis Balčius – „darbus pradėjome dar pavasarį, tačiau netrukome susidurti su skaudžia realybe – Lietuva vis dar yra menkai žinoma industrijoje. Nesame didelė šalis, tad mūsų žaidėjai paprastai nenuperka tiek žaidimų, kad šmėžuotų potencialiai įdomių regionų tarpe, o mūsų kūrėjai nepaisant finansinės sėkmės, dar nėra gerai žinomi „Indie“ bendruomenėje. Kai aplink tiek renginių, įkalbėti kažką atvykti į Lietuvą labai sunku, tačiau mes stengėmės ir manau, kad mums pavyko“ – prisimena Karolis Balčius.

Nauji Lietuvių žaidimai

Savo naujausius žaidimus parodos lankytojams pristatys daugeliui žinomos Lietuvių kūrėjų kompanijos – „Tag of Joy“, „SneakyBox“, „TutoTOONS“, „TeleSoftas“ bei daugelis kitų. Renginio organizatoriai prasitaria, kad „GameOn“ savo darbus demonstruos keletas dar nežinomų Lietuvos žaidimų kūrėjų jau spėjusių sukurti pirmuosius eksperimentus virtualios realybės įrenginiams. Tačiau vienas didžiausių renginio siurprizų turėti tapti išmaniems įrenginiams, Lietuvoje kuriamos šaudyklės anonsas.

„GameOn“ metu bus paneigti ir mitai, kad Lietuvoje kuriami tik mobiliesiems telefonams skirti žaidimai – šiemet renginyje bus parodyti kitokie Lietuvių darbai, nei esame pratę matyti. Debiutuojančių lietuviškų žaidimų sąraše turime be galo gražų kortų žaidimą asmeniniam kompiuteriui „Streets of Cyberworld“, virtualiai realybei skirtą žaidimą „Hurl“, nesenai startavusį, keistoką galvosūkių žaidimą „Human Fall Flat“ ar Steam užkariavusio „Shoppe Keep“ žaidimo migraciją į virtualiosios realybės pasaulį.

Varžysis dėl galimybės keliauti į Berlyną

Nepriklausomų žaidimų parodos dalyviai taip pat varžysis ir dėl neeilinio prizo – kelialapio į Casual Connect žaidimų parodą Berlyne. 1000 eurų vertės kelialapis, į kurį įeina du bilietai, viešbutis ir stalas Berlyno parodoje, yra puiki galimybė savo žaidimą parodyti tarptautinei auditorijai ir rasti naujų kontaktų.

„GameOn“, tiesa, išskirtinis tuo, kad nugalėtoją rinks ne komisija, o renginio lankytojai. Visi atvykę į renginį žaidėjai galės išmėginti žaidimus, o tuomet atiduoti balsą savo favoritui.

„GameOn 2016“ vyks paskutinįjį spalio savaitgalį parodų ir kongresų centre „Litexpo“. Bilietais į renginį prekiauja „Tiketa“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug