Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Gamescom 2013“: Virtualios realybės akiniai žaidėjams „Oculus Rift“

Didžiausiame Europos žaidimų kūrėjams skirtame renginyje „GDC Europe“ savo ateities viziją pristato ir kompanija „Oculus VR“.
Virtualios realybės akiniai žaidėjams „Oculus Rift“
Virtualios realybės akiniai žaidėjams „Oculus Rift“ / „Oculus VR“ nuotr.
Temos: 1 „Gamescom“

Jei domitės žaidimais ar žaidimų technnologijomis, apie „Oculus Rift“ girdėjote ne kartą. Savo kelią į žaidėjų širdis „Oculus Rift“ pradėjo kaip minios finansuojamas prototipas. „Kickstarter“ platformoje, padedant aistringiausiems žaidėjams ir žaidimų kūrėjams, virtualios realybės įrenginys sukaupė nemenką kapitalą – 2,5 milijono JAV dolerių ir išskirtinį spaudos dėmesį.

Netrukus po to internete pasirodė pirmieji ypač palankūs įrenginį bandžiusių žmonių atsiliepimai. Visai nesenai spaudą sudrebino dar viena naujiena. Legendinis žaidimų programuotojas ir „Doom“ tėvas Johnas Carmackas prisijungė prie „Oculus VR“ komandos, tad lūkesčiai auga ne dienomis, o valandomis.

„GDC Europe“ konferencijos metu šį įrenginį išbandėme ir mes.

Demonstracijai kūrėjai naudojo naujos kartos prototipą. Nuo pirmųjų modelių jis skiriasi kiek didesnės skiriamosios gebos ekranais ir galybe technologinių mažmožių, padedančių sekti žaidėjo elgseną ir skurti dar įtikinamesnius žaismo pojūčius.

Žurnalo GameON nuotr./Virtualios realybės akinių Oculus Rift demonstracijai kūrėjai naudojo naujos kartos prototipą
Žurnalo „GameON“ nuotr./Virtualios realybės akinių „Oculus Rift“ demonstracijai kūrėjai naudojo naujos kartos prototipą

„Oculus Rift“ – tai virtualios realybės akiniai, kurių viduje montuojami du atskiri, kiekvienai akiai skirtingus vaizdus siunčiantys ekranai. Tam tikra prasme šis sprendimas primena tradicinius 3D akinius, tačiau technologiniu požiūriu tai yra visiškai kitoks, gerokai sudėtingesnis sprendimas.

Visų pirma, užsidėjus šį įrenginį (beje, jis stebėtinai lengvas ir patogus dėvėti) visiškai blokuojami aplinkos trikdžiai. Žaidėjas mato tik tai, kas rodoma ekranuose, ir girdi tik tai, kas transliuojama per ausines, tad nelieka jokių blaškančių elementų.

Sakoma, kad po valandos žaismo dalis žaidėjų taip įsijaučia, kad užsimiršta kur esą. Dabar, kai įrenginį išbandėme patys, šį teiginį galime tik patvirtinti.

Technologijos demonstracijai buvo pasirinktas ganėtinai sudėtingas lenktynių imitatorius „iRacing“, tad kūrėjai pasiūlė tiesiog pasėdėti bolide, kurį vairavo dirbtinis intelektas. Prireikė vos kelių minučių, kad įsijaustume ir aktyviai išnaudotume visus virtualiosios realybės technologijos suteikiamus privalumus. Pasukus galvą vaizdas transliuojamas ypač sklandžiai, tad, apžiūrėję automobilio salono įrangą ir vairuotojo kombinezoną puošiančias reklamas, ėmėme spoksoti per langą.

Nepaisant to, kad pirmosios akimirkos su mūsų akims nepritaikytu įrenginiu (kiekvienas žaidėjas turės asmeniškai suderinti įrenginį savo akims) sukėlė šiokį tokį pykinimą, po minutės-kitos šis pojūtis dingo ir važiavimas buvo ganėtinai patogus. Įrenginio viduje, greta ekranų, montuojami ir išmaniuosiuose telefonuose aptinkami akcelerometrai, mangentometrai bei giroskopai. Jie padeda nustatyti žaidėjo galvos padėtį erdvėje ir žvilgsnio kryptį. Magnetometras šiuo atveju pasitarnauja kaip pagalbinė priemonė giroskopui (mat jo duomenys kartais generuoja paklaidas ir ilgainiui įrenginys klaidingai suvokia žaidėjo pozą).

Tam, kad išvengtų šios klaidos, „Rift“ kūrėjai pasitelkė retsykiais aplinką nuskenuojantį magnetometrą. Žaidimo pradžioje magnetometras įsimena žaidėjo poziciją jo aplinkoje esančių magnetinių laukų atžvilgiu. Žaidimo metu šis įrenginys retsykiais patikrina savo ir giroskopo duomenis, o pastebėjęs atsiradusią paklaidą, ją pakoreguoja.

Nors dairydamiesi nepastebėjome vaizdo vėlinimo, kūrėjai teigė, kad vairuodami jį pajustume. Sėdėdami keleivio sėdynėje nejutome lenktynių azarto ir dairėmės tiesiog savo malonumui, tad mūsų judesiai buvo lengvai perteikiami žaidime. Varžybų metu žaidėjų judesiai tampa staigesni ir atsiranda vaizdo vėlinimas, tačiau „Oculus VR“ atstovai tikina, kad iki įrenginio starto ši problema bus visiškai išspręsta.

VIDEO: Virtualios realybės akiniai žaidėjams „Oculus Rift“

„Oculus Rift“ yra mokomas stebėti ir analizuoti žaidėjo judesius. Gauta informacija yra apdorojama milisekundės intervalais. Žaidėjui pradėjus sukti galvą, „Oculus Rift“ surenka duomenis apie atliekamo judesio greitį, pagreitį ir kryptį, o tada žaibiškai apskaičiuoja kur žaidėjo žvilgsnis bus nukreiptas ateityje ir paruošia toms aplinkybėms reikalingus vaizdo kadrus. Tokiu būdu kūrėjai tikisi visiškai eliminuoti vaizdo vėlinimą.

Galutiniam vartotojui skirtos „Oculus Rift“ versijos bus dailesnės ir ergonomiškesnės nei mūsų matyti prototipai. Kiekvienas akinių komplektas bus komplektuojamas su reguliuojamais lęšiais, tad akinius dėvintys žmonės galės sumažinti jų gylį ir padaryti vietos akiniams. Žinoma, norintys žaisti be akinių galės užsisakyti „Oculus Rift“ su jūsų akiai pritaikytais lęšiais.

„Oculus VR“ kol kas neskelbia nei kada pasirodys galutiniam vartotojui skirtas įrenginys, nei kokia numatoma jo kaina. Tačiau sprendžiant iš to, kad norintys įsigyti prototipą už jį turi pakloti apie 700 Lt, galime spėti, kad parduotuvėse įrenginys kainuos apie 500 litų, o gal ir dar mažiau. Ne pats pigiausias aksesuaras, tačiau šis įrenginys pasiūlys visiškai naujus potyrius žaidimui asmeniniu kompiuteriu, su kuriuo bus suderinama ir daugybė šiandien jūsų kolekcijoje esančių žaidimų. „Oculus VR“ jau yra išsiuntę daugiau nei 25 tūkst. „Rift“ komplektų žaidimų kūrėjams, tad žaidimų tikrai neturėtų stigti.

Pavadinimas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais