„Gemius“ diegia naują mobiliojo srauto matavimo metodologiją

Interneto naudojimo mobiliuosiuose įrenginiuose mastai Vidurio ir Rytų Europoje sparčiai auga – jo srautas regione per metus padidėjo daugiau nei pustrečio karto. Atsižvelgdama į augantį išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių populiarumą, tarptautinė tyrimų bendrovė „Gemius“ ruošiasi diegti naują mobilaus srauto matavimo metodologiją.
Mobilusis ryšys
Mobilusis ryšys / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Vidutinis mobilių puslapių peržiūrų procentas Vidurio ir Rytų Europos šalyse siekia 3,8 proc., o srauto apimtis per metus išaugo daugiau nei dvigubai (remiantis „gemiusTraffic“ 2010 gruodžio – 2011 gruodžio mėn. duomenimis). Vengrija yra puikus interneto naudojimo mobiliuose įrenginiuose populiarėjimo pavyzdys, kadangi šioje šalyje per metus mobilių puslapių peržiūrų skaičius patrigubėjo (remiantis „gemiusTraffic“ 2010 gruodžio – 2011 gruodžio mėn. duomenimis). Vengrai šiuo metu sugeneruoja beveik 100 milijonų mobilių puslapių peržiūrų per mėnesį. Augimo tempams įtakos turi didėjantis naudojimasis tiek išmaniaisiais telefonais, tiek planšetiniais kompiuteriais.

„Dėl didėjančių raiškos galimybių vartotojai vis labiau domisi planšetiniais kompiuteriais, kurie skatina grįžti prie įprastinių svetainių (tokių, kokias paprastai naršome kompiuteryje), nors kartu suteikia galimybę pasiekti ir jų mobilias versijas. Šiuo metu tradicinių svetainių puslapių peržiūrų, sugeneruotų planšetiniuose kompiuteriuose Vidurio ir Rytų Europoje, dalis skaičiumi gerokai pranoksta svetainių, kurių turinys pritaikytas mobiliems įrenginiams,  peržiūras. Ir ši tendencija neabejotinai tęsis“, – teigia Kšyštofas Rosinskis, „Audience“ departamento Tyrimų ir plėtros projektų vadovas.

Norint ypatingai tiksliai išmatuoti visą mobilųjį srautą, būtina fiksuoti ir slapukų nepriimančių naršyklių duomenis. Siekdama atlikti dar tikslesnius tyrimus nei iki šiol, „Gemius“ sukūrė naują tyrimų metodologiją, kuri suteiks tokią galimybę. Pagrindinis naujai atliekamų tyrimų tikslas yra pateikti išsamiausią rinkos apžvalgą ir identifikuoti visus mobiliuose įrenginiuose naršančius vartotojus, nepaisant to, kokia operacine sistema jie naudojasi.

Danijoje atliekami bandomieji matavimai, kurių pirmieji rezultatai parodė dvigubai didesnį lankytojų skaičių nei ankstesni matavimai. Pagrindinė tokio augimo priežastis  – į statistiką buvo įtraukti ir „iOS” naudojantys įrenginiai, kurių skaičius Danijoje yra itin didelis.

Slapukais (angl. cookies) paremta metodologija buvo nepakankamai efektyvi, kadangi į tyrimą nebuvo įtraukiama statistika iš mobilių įrenginių, naudojančių „iOS” operacinę sistemą, kuri blokuoja trečiosios šalies slapukus. Naujoji metodologija remiasi ir HTML5 standartu, kurį palaiko dauguma „Apple“ įrenginiuose naudojamų naršyklių, tokių kaip „Safari“.

„Apple“ yra pirmaujantis mobiliųjų įrenginių gamintojas Vidurio ir Rytų Europoje, o šiais įrenginiais sugeneruojamas mobilus srautas yra itin didelis. Taigi kilo būtinybė įtraukti šių įrenginių duomenis į statistiką ir taip išvengti duomenų iškraipymo, kuris vyksta dėl didėjančio slapukus blokuojančių įrenginių naudojimo masto. Tai tampa įmanoma apjungiant įprastus slapukų identifikatorius su identifikatoriais, kurie saugomi taip vadinamoje „localStorage“ (viename iš HTML5 elementų).

Net ir ne „Apple“ įrenginiuose gali kilti panašių problemų ateityje, tačiau, įdiegus šią inovaciją, išsami informacija apie visą interneto vartojimą mobiliuosiuose įrenginiuose bus lengvai surenkama ir prieinama. 

Pilnai įdiegus naują mobiliojo srauto matavimo metodologiją Danijos rinkoje, „Gemius“ ketina diegti ją ir kitose Vidurio ir Rytų Europos šalyse. Naujosios metodologijos naudojimas Lietuvos rinkoje – jau artimiausiu metu. Su „gemiusMobile“ įrankiu bus matuojamas mobilusis srautas, apimantis mobiliąsias aplikacijas, mobiliąsias svetainių versijas, WAP svetaines ir įprastas svetaines, naršomas mobiliais įrenginiais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų