Geriausi 2022 m. kompiuteriniai žaidimai: nuo juokingiausio iki labiausiai nuvylusio

2022-ieji metai jau aptarti ir išanalizuoti įvairiais pjūviais, bet kokie geriausi praėjusių metų kompiuteriniai žaidimai? Siekdami atsakyti į šį klausimą, kiekvieną praėjusių metų mėnesį šiame tekste dedikuojame būtent žaidimams ir pristatome 12 savo kategorijų bei labiausiai išskirtinių mūsų atrinktų žaidimų joms:
„Stray“ kompiuterinis žaidimas
„Stray“ kompiuterinis žaidimas / Vytauto Lukaševičiaus nuotr.

Didžiausias netikėtumas – „Ghostwire: Tokyo“

Dar 2022-ųjų ankstyvą pavasarį pasirodęs žaidimas taip ir liko nenukarūnuotas kaip netikėčiausias arba labiausiai nustebinęs metų žaidimas. Galima sakyti, kad viskas, kas yra žaidime – nuo žaismo iki siužeto – yra unikalu bei netikėta.

Pavyzdžiui, žaidime mes valdome iš karto tarsi du veikėjus, kurių vienas – detektyvo siela. Mūsų priešai – vaiduokliai, o su jais kaunamės naudodami magiją ir burtus. Galiausiai, visas veiksmas vyksta Tokijuje, bet jis visiškai apleistas, todėl daug laiko leidžiame tyrinėdami tuščias šio miesto gatves ar pastatus.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Ghostwire: Tokyo“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Ghostwire: Tokyo“

Taip pat šiame žaidime apsčiai dalykų, kurie patiks besidomintiems Japonijos kultūra: šalutinės misijos bus paremtos įvairiomis įtraukiančiomis istorijomis arba miesto mitais. Žodžiu, galima sakyti nemeluojant, kad „Ghostwire: Tokyo“ nusipelno visų, kas mėgsta originalius, kitokius žaidimus, dėmesio.

Juokingiausias – „High on life“

Jeigu mėgstate animacinį serialą „Rick and Morty“ (o kas jo nemėgsta?), tuomet galite manyti, kad 2022-aisiais pasirodė vienas svarbiausių žaidimų jums.

„High on Life“, nuo humoro, įgarsinimo ar iki to, kaip rutuliojamas siužetas, yra tarsi serialo „Rick and Morty“ brolis, tik viskas įvilkta į šaudyklės rėmus. Čia mes iš pirmojo asmens valdome jauną merginą arba vaikiną, ką tik atsiplėšusį nuo kompiuterinių žaidimų ir įmestą į ateivių invazijos įkarštį.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„High on Life“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„High on Life“

Kuo ši šaudyklė skiriasi nuo kitų? Na, pirmiausiai tuo, kad čia visi mūsų ginklai kalbės, o kalbėjimą sudarys įvairaus kalibro pokštai. O pagrindinį mūsų ginklą įgarsino pats Justin Roiland, kuris yra vienas iš „Rick and Morty“ kūrėjų bei pačių Rick ir Morty balsas. Taigi, jeigu žaidžiant žaidimus turite prioritetą nuolat juoktis, tai šis žaidimas šioje kategorijoje yra nepakeičiamas.

Na, o vertinant žaidimą kaip šaudyklių žanro atstovą – tai tiesiog kokybiškas, neįkyrus, bet ir po laiko savo žaismu pabostantis FPS‘as. Kita vertus, žaisdami tiek juoksitės, kad visa kita žaidimui lengva atleisti.

Geriausias grafinis stilius – „Rollerdrome“

Visų pirma, „Rollerdrome“ yra indie žaidimas, bet jo stilius bei išpildymas šiemet įsiminė bene labiausiai. Nors šis žaidimas yra lyg arenų šaudyklė, įvilkta į „Tony Hawk‘s“ žaidimų rūbą, labiausiai akį traukia būtent jo stilistika.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./ „Rollerdrome“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./ „Rollerdrome“

Viskas, net iki smulkiausių detalių, primena 80-ųjų filmus. Taip pat šis įspūdis papildytas ir to meto filmų garsiniais efektais, todėl „Rollerdrome“ yra tarsi savotiška laiko kapsulė, kurią galime žaisti. Dar daugiau teigiamo įspūdžio prideda tai, kad žaidžiant galime dažnai aktyvuoti sulėtinimą, kurio metu matysime kaip ore sustingsta šūviai ar sprogimai.

Jei reikėtų lyginti, į kurį filmą šis žaidimas panašiausias, kažkodėl pirmas į galvą ateina 1987-ųjų metų „The Running Man“ su garsiuoju A.Švarcnegeriu.

Geriausias atviro pasaulio žaidimas – „Elden Ring“

Ko gero yra du svarbiausi dalykai, kurie tiesiog privalo būti kiekviename gerame atviro pasaulio žaidime. Visų pirma, žaidėjas jame turi jausti neribotą laisvę. Šiuo aspektu pernykštis „Elden Ring“ išsiskiria ne tik iš panašaus žanro žaidimų, bet ir iš visų žaidimų apskritai.

Čia mūsų neribos nei griežta misijų struktūra ar griežtos istorijos rėmai – galėsime tiesiog stačia galva nerti į milžinišką žaidimo pasaulį ir savo tempu atrasti tai, kas jame slypi. Žinoma, jei atvirame pasaulyje nėra, ką veikti, ilgai jame užsibūti nenorės niekas, todėl antrasis aspektas, kuris turi būti kiekviename gerame atviro pasaulio žaidime – įvairovė.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./ „Elden Ring“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./ „Elden Ring“

O ja „Elden Ring“ taip pat neabejotinai pasižymi: čia yra daugybė skirtingų aplinkų, vienas už kitą keistesnių priešų ir net už priešus keistesnių sąjungininkų. Nors įvairovė žaidime išties didelė, visgi ji yra sujungiama ir į darnią visumą bei sudaro patrauklų pasaulį, kurį tiesiog norisi tyrinėti.

Geriausias FPS/šaudyklė – „Shadow Warrior“

Šaudyklių žanro veteranai tikriausiai žino ir, tikėtina, yra žaidę 1997-ais metais išleistą „Shadow Warrior“. Žinoma, tuo metu karaliavo kiti žanro atstovai, pavyzdžiui, nemirtingas „Duke Nukem“, bet „Shadow Warrior“ buvo tikrai vykęs ir kitoks FPS žaidimas.

Laimei, daug didesnio dėmesio ir populiarumo šis žaidimas sulaukė jau šiais laikais, kai 2013-ais metais išėjo „Shadow Warrior“ perdirbinys, tada 2016-ais – tęsinys, o 2022-ais – jau ir trečia dalis. Žiūrint iš FPS žanro pusės, tai tiesiog gerai sukalta šaudyklė, bet ją praturtina ir iškelia į viršų visa krūva žaismo elementų, kuriuos galime pasitelkti. Čia yra ir magijos, ir demonų, ir katana, ir krūva šaunamųjų ginklų.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Shadow Warrior“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Shadow Warrior“

Žaidžiant žaidimas niekada neatsibosta, nes mes nuolat galime kaitalioti savo arsenalą, žaidimo stilių ar eksperimentuoti su aplinka. Be to, tiek siužetas, tiek pagrindiniai veikėjai absoliučiai nevengia tyčiotis iš savęs, todėl tai ne tik modernus FPS savo žaismu, bet ir ironiškas žvilgsnis bei pasišaipymas iš to, kokie šio žanro žaidimai būdavo prieš daugiau nei 20 metų.

Indie žaidimai – „Sifu“ ir „Stray“

Indie žaidimai kasmet pranoksta patys save, o tada darosi vis sunkiau išsirinkti tą vieną geriausią. Šiemet vieno geriausio turbūt ir nėra, nes bent jau mūsų nuomone vienodai labai geri yra du – žaidimai „Sifu“ ir „Stray“.

Vienas jų yra itin geras kovų žaidimas su netikėta mechanika, o kitas – katino simuliatorius ateities pasaulyje. Abu žaidimus nuoširdžiai rekomenduojame kaip geriausius indie žaidimus 2022-ais, kita vertus, nebūtinai jie abu vienodai ar apskritai jums patiks. Abu yra pakankamai specifiniai.

Pavyzdžiui, „Stray“ išskirtinis tuo, kad valdome katiną, bet pats žaidimas savo galvosūkiais pernelyg nenustebina, o jo trukmė – labai nedidelė. Tuo metu „Sifu“ yra pakankamai ilgas ir siūlo daug peržaidžiamumo galimybių, tačiau yra ir sunkus, todėl toli gražu ne kiekvienas turės tiek kantrybės, kad perprastų „Sifu“ kovas bei lygių bosus.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Sifu“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Sifu“

Tiesa, „Sifu“ yra pirmas žaidimas, kuris pasiūlo ir įdomią mechaniką – kaskart, kai mirštam, mūsų veikėjas pasensta ir tęsia kovą. Taip galima senti iki 70 metų ir tai įtraukia bei yra kažkas tikrai naujo bei netikėto.

Žaidimas, kurio nežaidėte – „Marvel‘s Midnight Suns“

„Marvel‘s Midnight Suns“ nėra tipinis superherojų žaidimas. Tuo jis ir įdomus bei išskirtinis, bet tuo, deja, daugeliui ir nepatrauklus. Šiame žaidime visos kovos vyks ėjimais, tačiau patys ėjimai bus nulemti mūsų kortelių kaladės.

VIDEO: METŲ ŽAIDIMAS - 12 geriausių 2022 metų žaidimų

Kita vertus, nei viena kova nebus tokia pati – jose visuomet bus kažkiek sėkmės faktoriaus ir netikėtumo, todėl „Midnight Suns“ kovas galima žaisti be galo. Taip pat čia pasakojama tikrai įdomi bei kitokia „Marvel“ istorija, o kai nekovojam, mums leidžia neribotai naršyti pagrindinių veikėjų būstinę, bendrauti su jais ar tiesiog tyrinėti aplinką.

Vienintelis tikrai juntamas žaidimo minusas – jo grafika. Nežinia, kaip taip išėjo, bet „Midnight Suns“ net naujos kartos konsolėse atrodo lyg žaidimas, skirtas išmaniesiems telefonams. Greičiausiai, tai ir yra priežastis, kodėl šis žaidimas tapo geriausiu 2022-ųjų metų žaidimu, kurio jūs nežaidėte. Jei taip ir yra, šią klaidą tikrai rekomenduojame ištaisyti. Ypač, jei mėgstate „Marvel“ visatą.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Marvel's Midnight Suns“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Marvel's Midnight Suns“

Lenktynių žaidimas – „Gran Turismo 7“

Lenktynių žaidimai pasirodo kasmet, tad šio žanro gerbėjai neturėtų skųstis. Kita vertus, ne visi lenktynių žaidimai būna tiek nušlifuoti ir nublizginti, koks 2022-aisiais buvo „Gran Turismo 7“.

Be to, kad čia galime vairuoti daug skirtingų automobilių įvairiausiose pasaulio trasose, kūrėjai daug dėmesio skyrė smulkmenoms. Pavyzdžiui, autentiškiems automobilių garsams, lietaus efektams, vizualinėms mašinų detalėms ir t. t.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Gran Turismo 7“.
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Gran Turismo 7“.

Žaidime yra nemažai skirtingų režimų, kurie tiks įvairioms progoms: važiavimas skambant muzikai pagal įvairias dainas, naujas serijoje kavinės režimas, kuriame sužinosime apie automobilių istoriją iš šios srities profesionalų ir įvairūs iššūkiai. Kūrėjai į žaidėjo rankas atiduoda gana platų žemėlapį, kuriame renkamės tokias veiklas, kokias norime daryti.

Didžiausias nusivylimas – „Gotham Knights“

Šio (neigiamo) įvertinimo ko gero nereikėtų maišyti su blogiausiu ar blogiausiais metų žaidimais. Ne, greičiausiai „Gotham Knights“ ir nepretenduoja į blogiausių 2022-ųjų žaidimų duobę, tačiau jis tikrai yra vienas labiausiai nuvylusių. Mūsų nuomone – labiausiai.

Visų pirma todėl, kad po tokios sėkmingos „Batman Arkham“ serijos, kurią tikrai mėgo žaidėjai, kūrėjams nereikėjo nieko ypatingai daug daryti. Tiksliau būtų pakakę padaryti netgi tokį patį žaidimą ir būtų gerai.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Gotham Knights“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Gotham Knights“

Bet ne, „Gotham Knights“ kūrėjai nusprendė padaryti daug blogesnį ir, tiesiog, vidutiniškesnį žaidimą nei buvo „Arkham“ serija. Labiausiai čia nukentėjo kova – dabar kovose naudosim tik vieną mygtuką smūgiams, o visas ritmiškumas, būdingas serijai, dingo, nes čia jo net nereikia.

Tiesiog prišoki prie blogiukų ir juos vanoji, tada atsitraukti, vanoji vėl. Pačios kovos visiškai vienodos, su tais pačiais priešais, todėl ilgainiui tampa neišgydoma monotonija. Nepadeda žaidimui ir jo dirbtinai tęsiamas siužetas – Betmenas miršta, o jo vietą užima iš karto keturi Gotamo gynėjai.

Bet kas iš to, jei iš jų geriausiai ir panašiausiai į Betmeną valdoma yra tik Batgirl? Kiti arba lėčiau valdosi arba turi prastus ir neefektyvius ginklus. Galiausiai, vietomis pernelyg absurdiškas ir netinkamai išdirbtas siužetas. Tad „Gotham Knights“ iš tiesų yra nemenkus lūkesčius kėlęs, bet labiausiai pernai nuvylęs žaidimas.

Veiksmo žaidimas – „Bayonetta 3“

Nesupraskite mūsų klaidingai – „Bayonetta 3“, kaip bebūtų gaila, yra blogiausia „Bayonetta“ serijoje, bet tai, visgi, „Bayonetta“ ir net blogiausiai šios serijos daliai ne taip jau sunku pelnyti geriausio metų veiksmo žaidimo titulą.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Bayonetta 3“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Bayonetta 3“

Čia vis tiek yra tona nelogiško, bet smagaus veiksmo, ginklų, demonų ir angelų, kuriuos galabysime ir naujas logikos nereikalaujantis siužetas. Šį kartą kūrėjai nusprendė taip pat išbandyti multivisatos modelį ir žaidime Bayonetta keliauja per skirtingas dimensijas.

Be Bayonettos valdysime dar ir naują veikėją, tačiau šiame trumpame aptarime tikrai nesiplėsime bei neišduosime įdomiųjų žaidimo pusių. Esmė paprasta – jei mėgstate greitus, absurdiškus veiksmo žaidimus, kuriuose negailėdami pultelio mygtukų braunamės per didelius kiekius priešų, „Bayonetta 3“ yra būtent toks žaidimas.

O išbandyti jį verta ir dėl to, kad šios serijos (ar apskritai panašūs žaidimai) nepasirodo dažnai, todėl kažko panašaus net ir norėdami nesulaukiame kasmet.

Muštynių žaidimas – „DNF Duel“

Nors šiemet apskritai muštynių žanro žaidimų nebuvo daug, „DNF Duel“ užsideda karūną dėl kelių priežasčių. Pirma – tai tiesiog yra geriausios muštynių mechanikos bei subalansuotų personažų žaidimas šiemet.

Kitas įdomus aspektas – tai yra Lietuvoje galbūt ir mažiau žinomos „Dungeon & Fighter“ serijos „spinoffas“ muštynių pavidalu, todėl sėkmingai perima ir serijos aplinkas, veikėjų istorijas bei sėkmingai adaptuoja pačius veikėjus. Tai reta, intriguojanti ir tikrai pavykusi samplaika.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„DNF Duel“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„DNF Duel“

Pavyzdžiui, nors čia muštynių žaidimas, po gyvybių stulpeliu bus RPG žaidimams būdingas magijos stulpelis, kurį naudosime mačų metu. Taip pat verta išskirti tikrai unikalius, juntamai skirtingus personažus, su kuriais kausimės.

Visi pasižymi savo atakomis, sugebėjimais ir stiprybėmis, todėl su kiekvienu veikėju bus įdomu žaisti. Galiausiai, kiekvienas veikėjas turi savo istorijas, kurios bus pasakojamos kaip vizualinės novelės su įpinamais realiais kovų mačais prieš varžovus.

Geriausias 2022 m. žaidimas – „God of War Ragnarok“

Šiemet tikrai nebūsime originalūs ir geriausio 2022-ųjų metų žaidimo karūną lengva ranka atiduodame „God of War Ragnarok“. Nereikia būti dideliais genijais, bandant suprasti, kodėl. Paprasčiausiai šiemet tai buvo vienas didžiausių, ambicingiausių ir įdomiausių žaidimų, kuris gana juntamai pastumia kitus į šoną.

Analizuojant dalimis, „Ragnarok“ turėjo tikrai įdomiausią ir geriausiai parašytą siužetą, taip pat – veikėjus, kurie už įgarsinimą jau gavo apdovanojimų. Žaidimas pagaliau atskleidė visą skandinavų mitologijos pasaulį ir leido pabuvoti visuose pasauliuose, o priešų įvairovė čia apskritai pavydėtina – nuo trolių iki tikrų drakonų ar kitų būtybių, kurių nenorime išduoti nežaidusiems

Na, o vyšnia ant torto yra tai, kad „God of War“ yra vis dar sėkmingai besitęsianti ilgametė žaidimų serija, kuri vis dar sugeba nustebinti ir tą daro netgi kardinaliai pakeisdama aplinkas, žaismą ar istoriją. Įdomu, koks bus sekantis „God of War“ žaidimas?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų