Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Geriausios kompanijos „Apple“ dienos jau praeityje?

Kaip teigė investuotojas George‘as Sorosas, norint sugriauti net patį sėkmingiausią banką, užtenka laikraštyje paskelbti gandą apie jo žlugimą.
„Apple“ parduotuvė
„Apple“ parduotuvė / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Išlaikiusi maždaug pusmečio pauzę po Steve‘o Jobso mirties, žiniasklaida ėmė vis dažniau kalbėti apie „Apple“ imperijos, netekusios savo imperatoriaus, žlugimą. Korporacijos akcijos, kurių kaina buvo pašokusi net iki 705 dolerių už vienetą, šuo metu atpigo net 20 proc. ir dabar laikosi ties 547 dolerių riba. Kompanijos „Doubleline Capital“ vadovas Jeffas Gundlachas mano, kad tai dar nėra riba.

„Apple“ vertybinių popierių kaina, jo teigimu, nukris iki 425 dolerių ar net žemiau. Pradedant šių metų balandžio mėnesiu, „Doubleline Capital“ ėmė riboti savo pasiūlymus įsigyti „Apple“ akcijų. Taip nutiko dėl to, kad korporacija iš Kupertino užleido inovacijų lyderio pozicijas ir puolė gaminti masinės gamybos produktus. Ypatingos kritikos sulaukė mažasis „iPad mini“, kuriam, J.Gundlacho teigimu, turbūt tetrūksta tik modifikacijų su rožiniais, žaliais ir oranžiniais korpusais, turinčiais violetines juosteles.

Nelieka skolingi ir buvę S.Jobso bendražygiai. Buvęs „Apple“ programinės įrangos kūrėjas, o dabar – „Google“ specialistas Danas Crow, laikraščiui „The Guardian“ pažėrė dar daugiau minčių pamąstymui. Jis pareiškė, kad be buvusio „diktatoriaus“ „Apple“ imperija pasmerkta žlugti.

D.Crow teigimu, „Apple“ neturi reikiamo lankstumo persiorientavimui. S.Jobso valia vedė į priekį ir neleido atsipalaiduoti. Po lyderio mirties kompanija inertiškai judėjo į priekį, o maksimumas buvo pasiektas 2012 metų pradžioje. Vėliau viskas pradėjo ristis į priešingą pusę.

Nemažai ekspertų sutinka, kad „Apple“ vertybinių popierių kaina yra išpūsta, o viso to pasekmes mes matome dabar. Tačiau tai – verslo dėsniai, kuriuos patvirtino S.Jobso charizma ir geležinė valia. Jis galėjo „pastatyti į vietą“ ne tik pavaldinius, tačiau ir žiniasklaidos atstovus. Dabar „negyvą liūtą“ gali kritikuoti bet kuris šakalas.

Taigi „Apple“ vadovybei nereikia verkšlenti, jei svarstyklės pakrypo ne į jų pusę. Kitas klausimas yra daug svarbesnis – kaip korporacija ketina gyventi ateityje?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos