„Yahoo!“ neseniai savo klientams pasiūlė naują paslaugą, kuri padeda apsisaugoti nuo nepageidaujamų laiškų (angl. spam). Šios paslaugos aprašyme teigiama, kad klientų el. laiškai bus patikrinti automatiniu būdu, o aptikus brukalų požymių jie bus perkelti į specialų aplanką, praneša BBC.
Tikrindamas laiškų turinį, „robotas“ taip pat atrinks juose dažniausiai minimus raktažodžius, o sukaupus pakankamą duomenų bazę klientui bus rodoma reklama, pritaikyta prie jo pomėgių. Tarkime, jei vartotojas dažnai susirašinėja su draugais apie žvejybą, jam bus rodoma žvejybos prekių reklama ir pan.
Tačiau vartotojų teisių gynimo agentūros „Which?“ atstovė Sarah Kidner teigia, kad tokie veiksmai yra „akivaizdus privatumo pažeidimas“.
„Žmonėms turi būti suteikta teisė siųsti laiškus be „Yahoo!“ šnipinėjimo“, – teigė ji.
Tiesa, didelė dalis kitų el. pašto tiekėjų taip pat automatiškai tikrina laiškų turinį tam, kad prafiltruotų nepageidaujamus laiškus. Tai daro ir „Google“ tarnyba „Gmail“. Surinktą informaciją apie dažniausiai minimus žodžius jie taip pat naudoja reklamos tikslais.
Tačiau tai daro ne visi el. pašto tiekėjai. Pavyzdžiui, tarnybą „Hotmail“ valdanti kompanija „Microsoft“ skelbia, kad vartotojų „privatumas internete yra svarbiausias prioritetas“.