Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Google“ ir „Yahoo!“ sulaukė kritikos dėl asmeninių el. laiškų šnipinėjimo reklamos tikslais

Vartotojų teisių gynėjai kritikuoja kompanijas „Yahoo!“ ir „Google“ dėl to, kad jos šnipinėja po asmeninius savo klientų laiškus, o surinktą informaciją naudoja reklamos tikslais.
Interneto paieškos sistema „Yahoo“.
Interneto paieškos sistema „Yahoo“. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Yahoo!“ neseniai savo klientams pasiūlė naują paslaugą, kuri padeda apsisaugoti nuo nepageidaujamų laiškų (angl. spam). Šios paslaugos aprašyme teigiama, kad klientų el. laiškai bus patikrinti automatiniu būdu, o aptikus brukalų požymių jie bus perkelti į specialų aplanką, praneša BBC.

Tikrindamas laiškų turinį, „robotas“ taip pat atrinks juose dažniausiai minimus raktažodžius, o sukaupus pakankamą duomenų bazę klientui bus rodoma reklama, pritaikyta prie jo pomėgių. Tarkime, jei vartotojas dažnai susirašinėja su draugais apie žvejybą, jam bus rodoma žvejybos prekių reklama ir pan.

Tačiau vartotojų teisių gynimo agentūros „Which?“ atstovė Sarah Kidner teigia, kad tokie veiksmai yra „akivaizdus privatumo pažeidimas“.

„Žmonėms turi būti suteikta teisė siųsti laiškus be „Yahoo!“ šnipinėjimo“, – teigė ji.

Tiesa, didelė dalis kitų el. pašto tiekėjų taip pat automatiškai tikrina laiškų turinį tam, kad prafiltruotų nepageidaujamus laiškus. Tai daro ir „Google“ tarnyba „Gmail“. Surinktą informaciją apie dažniausiai minimus žodžius jie taip pat naudoja reklamos tikslais.

Tačiau tai daro ne visi el. pašto tiekėjai. Pavyzdžiui, tarnybą „Hotmail“ valdanti kompanija „Microsoft“ skelbia, kad vartotojų „privatumas internete yra svarbiausias prioritetas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos