„Google“ padarė bene didžiausią klaidą savo istorijoje

Technologijų apžvalgininkai kritiškai žiūri į „Google“ šią savaitę pristatytą suasmenintą paiešką, kuri prioritetą suteikia kitiems šios kompanijos projektams, nuvertindama (o kai kuriais atvejais apskritai ignoruodama) konkurentus.
„Google“
„Google“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Google“ anksčiau yra padariusi klaidų (prisiminkime „Wave“, „Buzz“, kitus nepasiteisinusius ar nebaigtus projektus, neteisėtas reklamas ir t.t.).

Tačiau jos svarbiausia ir daugiausia pajamų atnešanti veikla yra paieškos sistema. Konkurentai ne sykį bandė pakišti koją, tačiau nesėkmingai – žmonėms patiko paprasta, greita, tiksli ir labiausiai užklausas atitinkančius rezultatus teikianti paieškos sistema.

Tobulindama ir keisdama paieškos kodą, „Google“ nuolat rizikuoja pakenkti pati sau. Panašu, kad tai ir įvyko.

Viskas dėl „Google+“

Vakar „Google“ pristatė paslaugą „Search plus Your World“ (liet. paieška plius tavo pasaulis), kuri paieškos rezultatus papildo socialinio tinklo „Google+“ turiniu. Net jei nesate užsiregistravęs šiame socialiniame tinkle, paieškos rezultatuose matysite gerokai daugiau nuorodų, vedančių į „Google+“. Pvz., ieškant raktažodžio „music“ dešinėje pusėje, kur įprastai rodomos reklamos, matysite „Google+“ užsiregistravusių populiarių atlikėjų anketas. Ieškant konkretaus atlikėjo kūrinių pirmiausia pateikiami „YouTube“ (ši svetainė taip pat priklauso „Google“) rezultatai, maža to, šalia šių rezultatų taip pat pateikiamos nuorodos į atlikėjo „Google+“ sąskaitą.

„Bing“ turi stiprų kozirį – jos rezultatai yra relevantiškesni, nei „Google“. Ir ji nebando konkurentų sąskaita slapta reklamuoti savo projektų.

O jei esate užsiregistravęs „Google+“, paieška dar išplečiama turiniu, kuriuo pasidalijo jūsų pažįstami (kol kas tai veikia tik angliškoje paieškos sistemos versijoje Google.com). Kitų socialinių tinklų informacijai „Google“ paieškos sistemoje skiriama gerokai mažiau dėmesio, o kai kuriais atvejais konkurentai apskritai ignoruojami.

Įtakingi technologijų tinklaraštininkai: Matas Honanas iš Gizmodo.com, Danny Sullivanas iš Searchengineland.com, Dave‘as Wineris iš Scripting.com ir kiti – kritikuoja „Google“ pristatytą naujovę. Anot jų, siekdama išpopuliarinti savo socialinį tinklą, „Google“ ant kortos stato pagrindinį savo pajamų šaltinį.

Užmirškite visus konkurentų skundus ir kaltinimus – vargu ar jie turės didelės įtakos „Google“. Technologijose jūs nepralaimite dėl to, kad supykdėte savo konkurentus. Pralaimite tada, kai supykdote savo klientus.

Saldainis didžiausiam konkurentui

„Google“ yra nepaprastai įtakinga kompanija, o jos paieškos sistema žmonės pasitiki. Keli, net ir labai įtakingi tinklaraštininkai neatspindi visų interneto vartotojų nuomonės. Tačiau prieš kelias dienas jie neagitavo naudoti „Bing“, o dabar tai daro. Augant nepatenkintųjų skaičiui „Google“ gali netekti lyderės pozicijų.

Tokia situacija ypač palanki „Microsoft“. Ji nustato grėsmę, sukuria konkurentą ir nuolat jį tobulina. Tuomet ji ramiai laukia, kol konkurentas padarys klaidą. Taip nutiko „Netscape“ naršyklei (kurią nurungė „Internet Explorer“), AOL el. paštui (pralaimėjusiam mūšį su „Hotmail“), tas pat gresia „Sony“ žaidimų konsolei „PlayStation“ (jos didžiausia konkurentė – „Microsoft Xbox“) ir kt.

Pastaraisiais metais „Microsoft“ kiek atitrūko nuo naujausių technologijų, tačiau tai nereiškia, kad neatsities. Ji turi gerą paieškos sistemą „Bing“, o su „Windows 8“ taikosi į tris zuikius vienu ypu: asmeninius, planšetinius kompiuterius ir išmaniuosius telefonus.

„Bing“ neseniai aplenkė antroje vietoje ilgai buvusią „Yahoo“ paieškos sistemą. Ar jai pavyks aplenkti „Google“, parodys tik laikas. Tačiau „Bing“ turi stiprų kozirį – jos rezultatai yra relevantiškesni, nei „Google“. Ir ji nebando konkurentų sąskaita slapta reklamuoti savo projektų.

Parengta pagal Businessinsider.com, Gizmodo.com, Searchengineland.com inf.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis