Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Google“ paieška, užbaigianti mūsų sakinius, atskleidžia primityvią sąmonę

„Moterys neturėtų turėti lygių teisių“, „Moterys neturėtų balsuoti“, „Moterys neturėtų dirbti“, kaip šiais laikais gali būti paplitę tokie sakiniai? Tai, kaip „Google“ paieška sugeba užbaigti mūsų sakinius, pradėjo ne juokais gąsdini kai kuriuos IT ekspertus.
Google logotipas
Google logotipas / Scanpix nuotr.
Temos: 1 „Google“

Neseniai Jungtinių Tautų (JT) atlikto tyrimo duomenimis, net XXI a. tokie seksistiniai šūkiai yra gana dažnai vartojami visuomenėje.

Tyrimo šaltinis? „Google“ paieška ir sakinio „Moterys neturėtų….“ joje siūlomos pabaigos, – skelbia BBC.

„Google Instant“ yra paslauga, kuri automatiškai siūlo savo variantus (angl. autocomplete), pradedant raidėmis, baigiant ištisais sakiniais. Tai daroma remiantis duomenimis, surinktais iš tūkstančių panašių paieškų.

„Google Instant“ yra paslauga, kuri automatiškai siūlo savo variantus (angl. autocomplete), pradedant raidėmis, baigiant ištisais sakiniais.

JT ekspertų nuomone, šie algoritmai yra tarsi žvilgsnis į kolektyvinę sąmonę ir tai, kokia ji vis dar primityvi. Tačiau ar tai gali būti tiesa?

Kaip ir kitos sėkmingos technologijos, „autocomplete“ sėkmė yra tai, kaip mažai mes ją pastebime.

Kuo geriau ji dirba, tuo labiau atrodo tarsi natūralus mūsų veiksmas. Jeigu norite sužinoti, ką apie kokį dalyką galvoja dauguma, pradėkite „Google“ paieškoje rašyti sakinį ir leiskite pačiai sistemai pateikti galimus sakinio ar žodžio baigties variantus.

Variantai parenkami remiantis daugybe skirtingų faktorių. Pradedant jūsų geografine vieta, baigiant kalba, laiku, cenzūra ar net jūsų pačių paieškų istorija. Kitaip tariant, tai, ką jums siūlo „Google“, nėra tiesa, o labiau variantas, kuris, remiantis algoritmais, atrodo jums labiausiai tinkantis.

Būtent dėl to taip kritikuojamas anksčiau minėtas JT tyrimas, dėl kurio buvo netgi sukurta socialinė kampanija.

Kaip rašo BBC, sunkiausia dabar nepadaryti taip, kad „Google“ paieškos sistema ne tik suformuotų nuomonę, kad „visi taip ir galvoja“, bet dar ir ją pakeistų, net jeigu teisybė yra priešinga. Leisdami algoritmui baigti mūsų mintis, prisidedame prie neteisingų rezultatų ne tik savo, bet ir kitų vartotojų paieškose.

Flickr.com, „Mark Sample“ iliustracija/„Google“ paieška
Flickr.com, „Mark Sample“ iliustracija/„Google“ paieška

Vienas pavyzdys – japonas, kuris metų pradžioje nusprendęs savo vardą suvesti „Google“ paieškoje, pamatė, kad jis siejamas su kriminaliniais nusikaltimais. Jis kompaniją padavė į teismą ir laimėjo: buvo pašalinti visi tokie variantai. Ši byla buvo precedentas, kurį vėliau panaudojo teismai Australijoje ir kitose šalyse.

„Google“ inžinieriai teigia, kad įžvelgti blogų kėslų „autocomplete“ paslaugose tikrai nereikia. Jų nuomone, tokia interakcija tarp robotų ir žmonių yra labai naudinga. O galimi spėjimai yra tik paprasčiausia pagalba vartotojams.

Jeigu visgi „autocomplete“ paslaugos atrodo nereikalingos, galite jas labai paprastai išjungti savo naršyklėse. Instrukcijas rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai