„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Google“ pasiūlė „Samsung“ už pinigus naikinti „Bixby“ ir „Galaxy App Store“

Naujienų agentūra „Reuters“ ir verslo leidinys „Bloomberg“ nepriklausomai vienas nuo kito publikavo žinią, jog „Google“ ragina „Samsung“ atsisakyti savo „dubliuojančių“ paslaugų „Bixby“ ir „Galaxy App Store“ bei raginti „Google“ jau siūlomų „originalų“ naudojimo, rašo „Ars Technica“.
Savo skaitmeninį asistentą „Samsung“ bandė populiarinti įvairiose technologijų parodose, įskaitant IFA 2018
Savo skaitmeninį asistentą „Samsung“ bandė populiarinti įvairiose technologijų parodose, įskaitant IFA 2018 / „Scanpix“ nuotr.

Abu žiniasklaidos šaltiniai matė susirašinėjimą tarp „Google“ ir „Samsung“. Šiame susirašinėjime „Google“ ragino „Samsung“ skatinti „Play Store“ ir „Google Assistant“ vartojimą – panašu, kad už tokį geranoriškumą „Google“ netgi buvo pasirengę atverti savo piniginę ir sumokėti „Samsung“.

„Bloomberg“ šias derybas interpretavo gana aptakiai. Jie nurodė, kad toks sandoris „paskatintų „Google“ skaitmeninio asistento ir „Play Store“ parduotuvės vartojimą „Samsung“ įrenginiuose“. Vėliau „Reuters“ pateikė kur kas labiau specifišką vertinimą ir nurodė, jog „Samsung“ iš tiesų svarsto mesti „Bixby“ ir „Galaxy Apps Store“ iš savo įrenginių. „Reuters“ nurodo, kad mainais į šių paslaugų atsisakymą „Google“ siūlo „Samsung“ palankesnes sutarčių sąlygas, nei iki šiol. Viena iš svarbių „Google“ verslo dalių – dalintis savo pajamomis iš reklamos ir iš „Play Store“ programėlių surenkamų lėšų su išmaniųjų telefonų gamintojais. Pasiūlius „Samsung“ didesnę „pyrago“ dalį būtų ganėtinai nesunku papirkti Pietų Korėjos kompaniją.

Žinoma, sprendimas – pasiduoti „Google“ spaudimui ar ir toliau vystyti „Bixby“ bei savo programėlių parduotuvę – yra tik „Samsung“ vadovų rankose. Tačiau reikėtų žinoti, kad korėjiečiai į „Bixby“ vystymą nuo 2017 metų, kuomet ši paslauga buvo pristatyta, investavo milžiniškas lėšas. Ir nepaisant tų investicijų, „Bixby“ nesulaukė didelio populiarumo ar vartotojų prielankumo.

„Samsung“ įsigijo startuolį „Viv Labs“, kurį įsteigė asmenys, sukūrę „Apple“ skaitmeninį asistentą „Siri“ ir skyrė jiems užduotį – tobulinti „Bixby“. Bet, nepaisant visų pastangų, „Samsung“ skaitmeninis asistentas dar nė iš tolo negali prilygti nei „Google Assistant“, nei „Apple Siri“, nei „Amazon Alexa“.

Balsu valdomi skaitmeniniai asistentai iš esmės yra naujo tipo sąsaja paieškos variklio ir paslaugų ekosistemos valdymui. Bet, kadangi „Samsung“ neturi savo paieškos variklio ir ne per daugiausiai investuoja į savų paslaugų ekosistemą, „Bixby“ naudingumas yra ribotas. Tarkime, kai telefonui pasakote „Užrašyk žinutę“ (angl. „Take a note“), kur ta komanda nukeliauja? Ir „Google“, ir „Apple“ turi milžinišką ekosistemą, siūlančią ir užrašinę, ir muzikos paslaugas, ir priminimus, ir kalendorių, ir fotografijos, ir žemėlapių, ir daugybę kitų paslaugų. „Samsung“ paslaugų spektro siaurumas reiškia, kad „Bixby“ turi remtis kažkokių trečiųjų šalių sukurtų programėlių galimybėmis – dažniausiai tai būna „Google“ bazinių programėlių klonai.

„Bixby“ asistentą galima rasti visuose „Android“ įrenginiuose, kuriuos gamina „Samsung“, o taip pat išmaniuosiuose laikrodžiuose su „Tizen“ operacine sistema. Ir dar kai kuriuose šaldytuvuose. Ir iš esmės viskas. 2018 m. „Samsung“ paskelbė ketinimus kurti „Galaxy Home“ ekosistemą, tačiau praėjo jau dveji metai ir jokių produktų, kurie būtų jungiami į tokią išmaniųjų namų sistemą, taip ir nepamatėme.

Tuomet „Samsung“ persijungė prie „plano B“ – pigesnės „Galaxy Home Mini“ alternatyvos, bet ir ši netapo komerciniu produktu. „Samsung“ siūlė „Galaxy Home Mini“ kolonėlę kaip nemokamą priedą iš anksto „Galaxy S20“ telefonus užsisakiusiems žmonės Pietų Korėjoje, bet nepardavinėjo jų atskirai.

Išmanioji kolonėlė yra tikrasis skaitmeninio asistento gebėjimų patikrinimo būdas: vienintelis būdas tokią kolonėlę valdyti yra balsu. Ir panašu, kad „Bixby“ dar nėra pasirengęs tokiam iššūkiui. Kita vertus, visiškai atsisakius „Bixby“ atsirastų šiokia tokia spraga išmaniuosiuose laikrodžiuose: jeigu juose „Bixby“ nebeliktų, įkelti „Google Assistant“ į „Tizen“ operacinę sistemą naudojantį įrenginį nebus labai paprasta.

„Samsung Galaxy App“ programėlių parduotuvė daugiausiai naudojama pačių „Samsung“ sukurtų programėlių, kurios iš anksto įdiegiamos į telefonus, naujinimui. Bet bendrai vertinant, labai aiškios priežasties, dėl kurio ta parduotuvė ir toliau turėtų veikti, daugumoje pasaulio valstybių nėra. Žinoma, „Google Play Store“ nėra prieinama Kinijos vartotojams, tad toje šalyje būtinos alternatyvios programėlių parduotuvės, kurias dažniausiai pasiūlo įrenginių gamintojai. Nors net ir Kinijoje „Samsung“ programėlių parduotuvė didele sėkme pasigirti negali – pagal populiarumą šioje šalyje ji sugebėjo pakilti tik iki 15 pozicijos.

Panašu, kad „Google“ ir „Samsung“ derybos turėtų būti užbaigtos jau šį penktadienį, tačiau labai menkai tikėtina, kad jų rezultatai turės kokios nors įtakos „Galaxy Note 20“ serijos įrenginiams, kurie bus oficialiai pristatyti ateinančią savaitę.

Kita vertus, pagal tai, ką „Samsung“ vadovai pristatymo metu pasakos apie „Bixby“, bus galima numatyti šio skaitmeninio asistento išgyvenimo galimybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs