Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Google“ sukanka 20 metų: 5 dalykai, kurių galbūt nežinojote

1998 metai, rugsėjo 4 d., Kalifornija. Du studentai, Larry Page'as ir Sergejus Brinas, dar besimokydami Stenfordo universitete, pateikia „Google“ steigimo dokumentus. Nuo tos dienos ir pirmojo bendrovės biuro garaže prabėgo lygiai 20 metų ir šiandien „Google“ nėra vien paieškos sistema, bet apima įvairias interneto paslaugas, pažangią programinę įrangą, programėles išmaniesiems telefonams ir t.t.
„Google“ gimtadienio tortas
„Google“ gimtadienio tortas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Trumpiau tarus, „Google“ per 20 metų stipriai užaugo ir „Bitės Profai“ neeilinio gimtadienio proga atrinko penkis įdomius dalykus, kurių galbūt dar nežinojote apie interneto milžinę.

„Ironiška, bet į klausimą, kada yra tikrasis „Google“ gimtadienis, tiksliai atsakyti negali net pati paieškos sistema. Dažniausiai ši šventė švenčiama rugsėjo 27 d., tačiau kodėl – nežino net pati bendrovė. Kartais gimtadienis pasislenka diena anksčiau, į rugsėjo 26 d., o iki 2005-ųjų gimimo diena buvo švenčiama rugsėjo 7 d., nes tada bendrovė buvo oficialiai įregistruota. Tačiau dokumentų pateikimo diena yra rugsėjo 4, penktadienis, kuri faktiškai ir yra tikrasis „Google“ gimtadienis. Per pastarąjį dvidešimtmetį bendrovė nuveikė tikrai daug, bet ar žinote visus jos įdomiausius projektus?“ – klausia „Bitės Profas“ Karolis Špiliauskas ir dalinasi penkiais įdomiais „Google“ dalykais, kuriuos be interneto produktų ir paslaugų bendrovė sukūrė.

1. Virtualios ekspedicijos į pasaulio kraštą

K.Špiliausko teigimu, žmonės visame pasaulyje jau spėjo susipažinti ir išbandyti „Google“ cardboard“ – kartoninį dėklą išmaniajam telefonui, kuris paverčia jį virtualios realybės (VR) akiniais. Tačiau, pasak eksperto, dar toli gražu ne visi girdėjo apie „Google“ iniciatyvą šiuos kartoninius akinius panaudoti edukaciniais tikslais.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Google Cardboard“ virtualios realybės akinių rėmas
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Google Cardboard“ virtualios realybės akinių rėmas

„Įsigijus „Google“ cardboard“, galima išbandyti įvairiausius virtualios realybės žaidimus ar programėles, kurių kūrėjai gali būti įvairios bendrovės. Tačiau kuo „Google“ tikrai išsiskyrė iš kitų, tai pristatydama „Google“ expeditions“. Tai – galimybė mokytojams ir mokiniams virtualiu būdu tyrinėti pasaulį. Šioje programoje siūloma per 800 virtualios realybės ir per 100 papildytos realybės ekskursijų nuo pasiplaukiojimo vandenyno dugne su rykliais iki actekų šventovių tyrinėjimo. Žinoma, norint išbandyti šias ekspedicijas, reikės tų pačių „Google“ cardboard“ kartoninių akinių, tačiau kas prieš 20 metų būtų pagalvojęs, kad specialiu kartoniniu dėklu ir išmaniuoju telefonu bus galima virtualiai pažinti pasaulį?“ – svarsto K.Špiliauskas.

2. Dirbtinio intelekto pokalbių programėlė

„Bendrovė „Google“ žengė ir į susirašinėjimų programėlių sritį, kai populiariesiems „Facebook Messenger“, „WhatsApp“ ir kitiems pristatė konkurentą – „Allo“. Pastarosios išskirtinumas buvo dirbtinis intelektas, kuris skenuoja tai, ką besinaudojantys programėle rašo, kaip reaguoja į jiems siunčiamas žinutes ar net nuotraukas, ir vėliau pats pasiūlo pilnus atsakymus ar kitą vizualinę medžiagą, kurią vienu paspaudimu galima naudoti kaip atsakymą. Iš pradžių ši ilgai laukta dirbtinio intelekto naujovė nuvylė vartotojus, tačiau nuo jos pasirodymo 2016 metais praėjo nemažai laiko, tad šiandien šis programėlės funkcionalumas veikia tikrai neblogai. Tiesa, geriausiai – anglų kalba, bet galbūt kurią nors dieną „Allo“ kuo puikiausiai veiks ir bendraujant lietuviškai“, – teigia K.Špiliauskas.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Google Allo“ paslaugos pristatymas, 2016 m.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Google Allo“ paslaugos pristatymas, 2016 m.

3. Virtualūs menininkai

„Google“, anot specialisto, yra prisilietusi ir prie meno, bet, kaip ir priklauso interneto milžinei, virtualiai: „Vienu metu prasidėjus virtualios realybės bumui, daug bendrovių pradėjo kurti su tuo susijusius žaidimus ar pramogines programas. Neatsiliko ir „Google“, tačiau jų kūrinys iki šiol yra vienas mėgstamiausių bei įdomiausių. Tai – žaidimas ir pramoga viename „Tilt brush“, kurį galima išbandyti turint virtualios realybės įrenginius „Oculus“ arba „Vive“. Kadangi šie įrenginiai susideda ne vien iš VR akinių, bet ir specialių valdiklių, „Tilt brush“ leidžia vartotoju įvairiais teptukais bei kitomis priemonėmis piešti per VR akinius matomą aplinką: kambarį, miesto erdvę, dangų ir pan. Šiandien egzistuoja netgi judėjimas, kuriam priklausantys menininkai naudodamiesi šia programa sukuria įstabių meno kūrinių.“

4. Išmani dokumentų saugykla

„Puikus įrodymas, kad bendrovei „Google“ rūpi ne tik atsakyti į visus žmonėms rūpimus klausimus, bet ir padėti jiems viską prisiminti, yra programėlė „Keep“. Ji skirta tam, kad vartotojas galėtų vienoje vietoje laikyti įvairiausius dokumentus, kuriuos vėliau nori prisiminti ar turėti po ranka. Naudojantis „Keep“ galima fotografuoti dokumentus, vaizdus, o neturint laiko įsirašyti priminimą sau balsu, o programėlė pati jį transkribuos. Panašių į šią programėlių galima surasti ir daugiau, tačiau „Google“, net ir konkuruodami su kitais žaidėjais, visuomet savo programėlėse stengiasi pasiūlyti kažką išskirtinio“, – atkreipia dėmesį K.Špiliauskas.

5. Slapta genijų laboratorija

Pasak K.Špiliausko, viena didžiausių pastarojo dešimtmečio bendrovės intriga – slaptas padalinys, nuolat kuriantis ir testuojantis įvairius ateities projektus: „Nuo 2010 metų galima išgirsti apie „Google X“, slaptą laboratoriją, kurioje bendrovė galvoja sudėtingus, fantastinius filmus primenančius projektus. Dalis jų jau išplaukė į viešumą, o dalis – vis dar stropiai laikomi paslaptyje. Tarp projektų, kurie gimsta padalinyje „X“, yra plačiai apkalbėtas bandymas oro balionais Afrikai tiekti internetą, elektrą generuojantys aitvarai ar dronai, pristatantys siuntas. Didele dalimi tai, kas sukuriama šioje slaptoje laboratorijoje, tėra prototipai, tačiau tokio padalinio turėjimas labai pritinka spalvingai, įvairiai bei progresyviai bendrovei, kokia per 20 metų nuosekliai augdama tapo „Google“.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?