„Google“ tobulėja – akivaizdžiai erzinusią funkciją keičia nepastebimu sekimu

CAPTCHA yra erzinantis, tačiau neišvengiamas blogis. Sistema, tikrinanti, ar naudotojas yra žmogus, naudojama jau senokai ir ji turėjo nuolat keistis, nes mašinos galėdavo skaityti geriau, nei žmonės. Išleidusi naujausią šios sistemos patobulinimą, „Google“ sako, kad nebereikės narintis akių ir nieko rašyti.
„Captcha“ testas
„Captcha“ testas / „Google“ iliustr.

Nematomas CAPTCHA yra naujausias „visiškai automatizuotas viešas Turingo testas, atskiriantis kompiuterius nuo žmonių“ (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart). „Google“ įsigijo „reCaptcha“ 2009 metais. Sistema buvo atnaujinta 2013 metais dabar visur esančiu „Aš nesu robotas“ laukeliu. Ši versija veikė, vertindama naudotojo žmogiškumą pagal spragtelėjimo stilių. Jei spragtelėjimas neaiškus, siūlomas sudėtingesnis testas. Bet „Invisible CAPTCHA“ gali atpažinti, kad naudotojas nėra botas paprasčiausiai analizuodamas naršymo elgesį.

Vaizdo siužete kompanija paaiškino, kad „tokias progreso galimybes suteikia mašinų mokymosi ir pažangios rizikos analizės kombinacija, prisitaikanti prie naujų kylančių pavojų.“ Bet kas iš to patiems „Google“?

Kai paieškos gigantas įsigijo „reCaptcha“, tai tikriausiai buvo atlikta, siekiant integruoti technologiją į milžinišką knygų nuskaitymo projektą. Technologija puikiai tiko „Google“ knygų nuskaitymo sistemai neįveikiamų knygų skaitmeninimui. Bet neaišku, kokią naudą „Google“ gauna, toliau tobulindama programinę įrangą.

Buvęs Google darbuotojas Shumanas Ghosemajumderas leidiniui „Popular Science“ sakė, kad „Google“ bendrai – ir tai iš tiesų filosofija, kurios buvo laikomasi, kai dirbau ten – manė, kad viskas, kas gerai internetui, gerai ir „Google.” Šiuo atveju „mažesnė trintis” internete yra gerai visiems.

VIDEO: reCAPTCHA: Tough on Bots, Easy on Humans

Bet nederėtų atmesti galimybės, kad stebėdama jūsų elgesį, „Google“ tobulina savo mašinos mokymosi gabumus. S.Ghosemajumderas nurodo, kad „Google“ žino ankstesnį naudotojų elgesį, kai šie prisijungia, o taip sistema darosi tikslesnė. Kai kuriems žmonėms tai gali būti mažas stimulas užtikrinti, kad jie prisijungę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis