8848 m viršukalnę ne visada pavyksta pasiekti net labiausiai patyrusiems alpinistams, tačiau dabar kompanija „Mammut Sports Group“ padės ten patekti kiekvienam. Kaip teigia pati Šveicarijos kompanija, užteks tik paspausti vieną pelės mygtuką. Idėją kompanija pasiskolino iš „Google“, kuri jau kelerius metus leidžia vartotojams 360 laipsnių kampu apsidairyti didžiuosiuose pasaulio miestuose.
„Idėja yra „Google gatvės vaizdo“ technologiją pritaikyti gražiausiems pasaulio kalnams ir sukurti naują būdą įamžinti svarbius alpinizmo takus“, – teigia „Mammut Sports Group“ rinkodaros direktorius Michaelis Gyssleris.
Pakeliui į viršukalnę buvo įrašyti ir garso efektai, todėl žiūrovai galės apsidairyti aplink ir pasijusti, lyg būtų virš debesų. Kompanija teigia, kad nuo 2014-ųjų, kai pradėjo šią programą, visą laiką konkuravo su „Google“, tačiau dabar gali švęsti simbolinę pergalę, nes į aukščiausią pasaulio viršukalnę Šveicarijos kompanija įkopė pirmoji.
„Pastaruosius dvejus metus tarp mūsų kompanijos ir „Google“ vyko šiokios tokios varžybos. Materhorno kalną mes nufilmavome pirmieji, o Kapitono kalne „Google“ buvo greitesni. Tačiau esame labai laimingi, kad pačioje svarbiausioje pasaulio viršukalnėje būtent mes galime džiaugtis premjera“, – sako M. Gyssleris.
Fotografus su specialiomis kameromis ir garso įrašymo įranga lydėjo šerpai. Ekspedicijoje dalyvavusieji teigė, kad viskas priklausė nuo oro sąlygų, todėl vaizdai iš skirtingų kalno vietų gali skirtis. Jų teigimu, ypač sunku buvo susidoroti su visomis alpinistams kylančiomis kliūtimis, taip pat rasti būdą, kaip išspręsti su kameromis ar garso sistema susijusias problemas 9 km aukštyje. Vartotojai šiuos kvapą gniaužiančius vaizdus gali pamatyti internete arba atsisiuntę specialią mobiliąją programėlę.