Mano namuose šiuo metu galima rasti šešis įkroviklius. Iš jų naudojami tik du, kuriuos teko nusipirkti įsigijus naują išmanųjį telefoną.
„Apple“ dar 2020 m. nustojo dėti įkroviklius į „iPhone“ dėžutes. 2021 m. šiuo pavyzdžiu pasekė ir didžiausia kompanijos konkurentė „Samsung“, kai sieninius įkroviklius nustojo tiekti su „Galaxy S21“ flagmanų serija. Nuo to laiko „Samsung“ flagmanai taip pat parduodami be įkroviklių, tik su įkrovimui skirtu laidu. Šia praktika taip pat pasinaudojo „Google“, „Xiaomi“ ir kitos technologijų kompanijos.
CNET duomenimis, 2021 m. „Samsung“ užėmė pirmąją vietą pagal išmaniųjų telefonų tiekimą, užimdama 20 proc. pasaulinės rinkos dalį ir per metus pristačiusi 272 mln. telefonų. Antroje vietoje liko „Apple“, pristačiusi 235,7 mln. telefonų.
Tad nenuostabu, jog toks kompanijų sprendimas sukėlė šurmulį tarp vartotojų visame pasaulyje – už tai šiais metais Brazilijos teisingumo ir viešojo saugumo ministerija netgi skyrė 12,275 mln. realų (2,3 mln. eurų) baudą „Apple“ motyvuodama tuo, kad įkroviklių nepridėjimas diskriminuoja vartotojus, o parduodamas produktas yra „ne iki galo sukomplektuotas“.
Tuo tarpu didžiosios technologijų bendrovės šį savo sprendimą grindžia tvarumo idėjomis – įkroviklio galvutės atsisakymas leidžia sumažinti pakuotę ir jos gamybai sunaudoti mažiau plastiko bei sumažinti anglies dioksido pėdsaką.
„Aistrų dėl šio klausimo kyla ir dabar“, – 15min komentavo Žaliosios politikos instituto vadovas Remigijus Lapinskas.