„Išorinių pažeidimų daug nebuvo. Keli įbrėžimai ant ekrano ir lengvas korpuso įlinkimas, – pasakojo A.Opulskis. – Gedimas pasireiškė raudonu ekranu, kuris vis persikraudavo ir normaliai niekados neužsikraudavo.“
Garantinis laikotarpis „Omnitel“ pirktam telefonui dar nebuvo pasibaigęs, taigi gedimas galėjo būti tvarkomas nemokamai, tačiau MTTC atstovai A.Opulskiui pasakė, kad dėl korpuso pažeidimų telefono taisyti negali – esą pažeidimai rodo, kad telefonas buvo naudojamas „ne pagal gamintojo nustatytas taisykles“.
Su tokiomis išvadomis A.Opulskis nesutiko – anot jo, įlinkimas „iPhone 6“ korpuse atsirado per ilgą laiką, o korpuse nėra jokių įrenginio kritimo ar daužymo žymių.
Vilnietį nustebino ir MTTC pateiktas pasiūlymas įsigyti tokį pat „iPhone“ pigiau – mokėti ne 499 eurus, o 349,70 euro.
„Toks jausmas, kad „Apple“ pripažįsta, jog sukūrė silpnus telefonus, bet atsakomybės nenori prisiimti ir suteikia nedidelę nuolaidą naujam įrenginiui“, – aiškino A.Opulskis.
Vilnietis jau kreipėsi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) ir laukia įstaigos išvadų.
Paprašyta pakomentuoti, kodėl MTTC netaisė telefono, bendrovės Komercijos skyriaus vadovė Ramutė Varnelytė 15min aiškino, kad jau registruojant įrenginį kilo rimtų abejonių dėl telefono būklės.
„Atlikęs nuodugnią patikrą technikas nustatė, kad pažeidimai išties riboja gamintojo garantines sąlygas ir pateikė oficialias išvadas, kuriomis patvirtinome, kad kliento gedimas negali būti taisomas garantiškai.
Pažeidimai rodo, kad įrenginys buvo naudojamas ne pagal gamintojo nustatytas taisykles ir gamintojas nebegali prisiimti atsakomybės už kokybišką įrenginio veikimą. Korpuso sulinkimas yra gana didelis, įrenginio vidus taip pat gali būti pažeistas“, – pasakojo R.Varneytė ir pridūrė, kad garantija gaminiui buvo nutraukta būtent dėl korpuso įlinkimo.
VVTAT teigimu, esant mechaniniams pažeidimams ne dėl gamintojo kaltės prekei kokybės garantija netaikoma, tad svarbu nustatyti, kokiomis aplinkybėmis ir kada buvo pažeistas telefono korpusas ir kokios įtakos šis pažeidimas turėjo telefono gedimui.
„Kiekvienu atveju prekės trūkumai yra vertinami individualiai, apžiūrėjus ir įvertinus prekės būklę, todėl konkrečiu atveju, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio nuostatomis, pirmiausia vartotojui reikėtų raštu kreiptis į prekės pardavėją, nurodant, kad su garantinio remonto išvadomis nesutinka ir išdėstyti savo reikalavimą“, – rašoma VVTAT atsiųstame komentare.
Pasak VVTAT, pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo rašytinio kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
Šįmet dėl MTTC gauta keletas skundų. Dažniausiai vartotojai skundžiasi dėl mobiliojo telefono kokybės.