Ši priemonė taikoma tvyrant įtampai tarp branduolinių ginklų turinčių kaimyninių šalių ir Naujajam Deliui vykdant kariuomenės modernizaciją, pagal kurią numatoma plačiau naudoti bepiločius kvadrokopterius ir kitas autonomines platformas.
Tačiau besikuriančiai Indijos pramonei siekiant patenkinti kariuomenės poreikius saugumo vadovai nerimauja, jog žvalgybos duomenų rinkimui gali pakenkti Kinijoje pagamintos bepiločių orlaivių ryšio funkcijų, kamerų, radijo perdavimo ir valdymo programinės įrangos dalys.
Trys iš šių asmenų ir kai kurie iš šešių kitų vyriausybės ir pramonės atstovų kalbėjosi su „Reuters“ laikydamiesi anonimiškumo sąlygos.
Indijos požiūris papildo laipsniškus bepiločių orlaivių importo apribojimus nuo 2020 m. ir yra įgyvendinamas per karinius konkursus.
Remiantis „Reuters“ peržiūrėtais protokolais, per du vasario ir kovo mėn. vykusius susitikimus, skirtus dronų konkursams aptarti, Indijos kariuomenės pareigūnai potencialiems konkurso dalyviams nurodė, kad įranga ar jos komponentai iš „šalių, turinčių sausumos sienas su Indija, nebus priimtini saugumo sumetimais“.
Viename konkurso dokumente reikalaujama, kad pardavėjai atskleistų komponentų kilmę.
Aukšto rango gynybos pareigūnas sakė „Reuters“, kad nuoroda į kaimynines šalis buvo eufemizmas, reiškiantis Kiniją, ir pridūrė, kad Indijos pramonė tapo priklausoma nuo antros pagal dydį pasaulio ekonomikos.
JAV Kongresas 2019 m. uždraudė Pentagonui pirkti ar naudoti Kinijoje pagamintus dronus ir komponentus.
Ministras Pirmininkas Narendra Modi siekė sukurti Indijos dronų pajėgumus, kad užkirstų kelią numanomoms grėsmėms, įskaitant Kinijos, kurios pajėgos pastaraisiais metais prie ginčytinos sienos yra susidūrusios su Indijos kariais.
Indija kariuomenei modernizuoti 2023-2024 m. numatė 1,6 trilijono rupijų (19,77 mlrd. JAV dolerių), iš kurių 75 proc. skirta vidaus pramonei.
Tačiau dėl kiniškų dalių draudimo išaugo karinių bepiločių orlaivių gamybos vietoje sąnaudos, nes gamintojai buvo priversti komponentų ieškoti kitur, teigė vyriausybės ir pramonės ekspertai.
Bengalūre įsikūrusios įmonės „NewSpace Research and Technologies“, tiekiančios nedidelius bepiločius orlaivius Indijos kariuomenei, įkūrėjas Sameeras Joshi teigė, kad 70 proc. prekių tiekimo grandinėje buvo pagaminta Kinijoje.
Indija pasikliauja užsienio gamintojais tiek dėl dalių, tiek dėl visų sistemų, nes jai trūksta žinių, kaip gaminti tam tikrų tipų dronus.
Vyriausybės finansuojama programa, pagal kurią siekiama pagaminti vietinę vidutinio aukščio ir ilgo ištvermingumo bepilotę sistemą, vėluoja mažiausiai pusę dešimtmečio.