„Infobalt“ padės Palestinos studentams pritaikyti dirbtinio intelekto žinias praktikoje

Lietuvos skaitmeninių technologijų asociacija „Infobalt“ tęsia vystomojo bendradarbiavimo projektus užsienio šalyse – šiuo metu jau pradėtas vykdyti antrasis projektas Palestinoje. Šįkart asociacija ir jos suburti partneriai, ekspertai orientuosis į studentų gebėjimų ugdymą taikyti dirbtinio intelekto (DI) technologijas viešajame sektoriuje, atsinaujinančios energetikos, finansinių ir sveikatos technologijų srityse, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Kompiuteris
Kompiuteris / 123RF.com nuotr.

„Tokie projektai besivystančiose šalyse, kaip šis, vykdomas „Infobalt“, ne tik sustiprina teigiamą Lietuvos įvaizdį, tačiau yra ir ypatingai svarbūs mezgant ryšius su viešuoju sektoriumi, verslu. Kryptinga pastarųjų metų vystomojo bendradarbiavimo veikla Palestinoje jau padėjo Lietuvos skaitmeninių technologijų sektoriaus atstovams įsitraukti į tarptautinių, plačios apimties projektų ir veiklų įgyvendinimą“, – teigia Lietuvos ryšių su Palestina biuro vadovas Bertas Venckaitis.

Beveik metus truksiantis projektas „ART-inTELL“ nukreiptas į Palestinos aukštųjų mokyklų informatikos srities studentus – siekiama padėti jiems įgyti praktinių įgūdžių kuriant į realias problemas orientuotus DI sprendimus, pagerinti jų galimybes įsidarbinti, tuo pačiu stiprinant ryšius su IT verslu.

Bendradarbiaujant su Palestinos centriniu banku, Palestinos investicijų fondu, „Qudra“ energetikos kompanija, „Arab Hospital“ yra kuriami iššūkiai projekto dalyviams. Todėl jiems tai yra proga ne tik spręsti realaus gyvenimo problemas, bet ir pademonstruoti potencialiems darbdaviams savo gebėjimus.

Studentai, naudodami pateiktus duomenis, turės sukurti duomenų analizės, vizualizavimo ir mašininio mokymosi modelius, kurie padėtų spręsti praktinius iššūkius – prognozuoti geriausias vietas naujoms saulės jėgainėms, nustatyti galimus sukčiavimo atvejus atliekant mokėjimus, nurodyti potencialiai sėkmingiausius startuolius investiciniam fondui, įvertinti ir padėti valdyti sveikatos priežiūros įstaigos veiklos rizikas.

„IT srities studentai visame pasaulyje susiduria su iššūkiais, kai iš akademinio gyvenimo reikia pereiti į profesinį. Dėl sparčiai besivystančių technologijų, studijose įgytų žinių ir įgūdžių būsimiems specialistams nepakanka norint tvirtai jaustis darbuose, o reikalavimai šiose aplinkose skiriasi.

Pastebėtina, kad Palestinoje besimokančių informatikos studentų yra daug ir didelę dalį jų sudaro moterys. Tačiau net 30 proc. baigusių šias studijas Palestinoje neranda darbo. Tuo pat metu programinės įrangos kūrimo sektorius yra aukšto lygio, tačiau palyginti nedidelis. Tad mes siekiame prisidėti prie geresnio talentų ir verslo potencialo išnaudojimo“, – sako „ART-inTELL“ projekto vadovas Andrius Plečkaitis, „Infobalt“ asociacijoje kuruojantis švietimo projektus.

Jo teigimu, praktiniai IT industrijos įgūdžiai ir realaus gyvenimo problemų sprendimas yra tie jungiantys tiltai, kurie padeda suprasti žinių vertę ir atrasti geriausius būdus, kaip jas taikyti.

„Jaučiame, kad kartu su mūsų ekspertų DI žiniomis galime pasidalinti ir jau beveik dešimtmetį „Infobalt“ Lietuvoje vykdomos „Akademija.IT“ programos patirtimi, padedant statyti šiuos tiltus tarp švietimo ir verslo, ir kurti bendradarbiavimo ryšius“, – tikina „Infobalt“ atstovas.

„Palestina eina kartu su globalia technologijų pažanga, ypač matoma dirbtinio intelekto srityje, ir šiuo metu ruošiasi plačiam šių technologijų taikymui švietime, privačiame bei valstybiniame sektoriuose. Šis bendras Lietuvos ir Palestinos projektas, kurį globoja IT ir telekomunikacijų ministerija, yra vienas iš atspirties taškų, padedančių įgyvendinti svarbiausius mūsų dirbtinio intelekto strategijos tikslus. Projekto metu Palestinos jauniesiems talentams partnerių iškelti iššūkiai ir abiejų šalių ekspertų pagalba padės kurti DI technologijomis paremtus sprendimus, kurie prisidės prie ekonomikos augimo, o studentams suteiks ypač vertingos patirties“, – teigia Mona Demaidi, projekto partnerės „PALMEC International“ įkūrėja.

Projektas suskirstytas į kelis etapus - studentai pradeda nuo susipažinimo su DI metodais, taikymo praktikomis ir galimybėmis, vėliau seks darbas komandose naudojant lankstų „Agile“ procesą ir kuriant veikiantį programinio produkto prototipą, kurį projekto pabaigoje reikės pademonstruoti projekto iššūkius pateikusiems partneriams, IT bendrovėms ir ekspertams.

Projektas finansuojamas Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos fondo lėšomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis