„Z kartos atstovai sudaro trečdalį socialinio tinklo auditorijos ir yra pagrindiniai „Instagram“ tendencijų kūrėjai. Pasak jų, 2022-aisiais bus dar labiau vertinamas originalumas ir natūralumas. Žmonės ir toliau ieškos turinio emocinės sveikatos ar edukacinėmis temomis. Taip pat tikėsis daugiau pramogų ir galimybių patogiai apsipirkti. Tad norintys išsaugoti savo sekėjus turės atliepti šiuos lūkesčius“, – pranešime žiniasklaidai sako „Bitės Profė“ Lina Štrafėlaitė.
Trumpi vaizdo įrašai – niekur nesitrauks
Nors trumpų vaizdo įrašų populiarumą „Instagram“ stebime dar nuo „TikTok“ atsiradimo, kitąmet jų čia turėtų būti dar daugiau. Kas trečias apklaustasis tikisi, kad kartu augs ir šokių iššūkių kiekis. Tai trumpi ir smagūs vaizdo įrašai, kuriuose sekėjai atkartoja tuos pačius šokio judesius ir filmukais dalinasi socialiniuose tinkluose.
„Instagram“ talpinami vaizdo įrašai, o kartu ir šokių iššūkiai, ne tik įtraukia daugybę žmonių, bet kartu prikelia seniai primirštas dainas. Pavyzdžiui, Taylor Swift „Love Story“. Kai susidomėjimas jais toks didžiulis, natūralu, kad kitąmet matysime jų ne tik daugiau, bet ir sudėtingesnių bei apimančių skirtingus šokių stilius“, – sako L.Štrafėlaitė.
Taip pat didelė dalis apklaustųjų tikisi, kad 2022-aisiais „Instagram“ pasiūlys daugiau galimybių melomanams: atrasti naujos muzikos ir susipažinti su kūrėjais, tiek stebėti gyvas jų koncertų transliacijas.
Daugiau dėmesio karjerai
Z kartos atstovai aktyviai domisi ir turiniu apie karjerą ir tobulėjimą. Net 90 proc. jų mano, kad geriausiai mokytis ir tobulėti padeda ne aukštosios mokyklos, bet gyvenimas. O 71 proc. sutinka, kad prasmingas darbas yra svarbiau už finansinį atlygį.
„Pandemija paskatino jaunus žmones atsigręžti į save ir dar kartą pergalvoti, ar tai, ką darau, man iš tikrųjų patinka, o galbūt norėčiau veikti kažką kita. Nuo tada pradėjus sparčiai daugėti temų apie karjerą, darbo ir asmeninio gyvenimo balansą, augimas nestoja ir iki šiol. Tad nenuostabu, kad šiemet kūrėjai, kalbantys šiomis temomis, bus itin aktualūs“, – teigia „Bitės Profė“.
Sveikatingumas vis svarbesnis
Pandemijos metu ženkliai padidėjęs dėmesys fizinei ir emocinei sveikatai išliks svarbus ir 2022 m. Kas trečias apklaustasis kitąmet ketina toliau medituoti ar atlikti kitus emocinei sveikatai gerinti skirtus pratimus, o kas ketvirtas – tam žada išnaudoti piešimo, tapybos ar dainų rašymo teikiamą naudą.
„Nors treniruotės namuose kitąmet, greičiausiai, nepraras savo didžiulio populiarumo, tačiau dėmesys emocinei sveikatai taip pat augs. Augantis susidomėjimas turiniu apie psichologiją rodo, kad jauni žmonės vis dažniau permąsto, kokius jausmus jiems sukelia jų kasdieniai pasirinkimai. Ir nors savistaba yra asmeninė kiekvieno žmogaus kelionė, tačiau panašius sunkumus patiriančių žmonių sekimas „Instagram“ leidžia jaustis, kad esi ne vienas“, – sako išmaniųjų įrenginių ekspertė.
„Žvaigždžių“ vietą užima turinio kūrėjai
Net 83 proc. apklaustųjų tiki, kad „Instagram“ įžymybės, nepriklausomai nuo jų sekėjų skaičiaus, daro tokią pačią (ar net didesnę) įtaką nei aktoriai ar dainininkai. Jei pastarieji gali konkuruoti savo žinomumu, tai gebėjimas suburti stipriai įsitraukusias auditorijas yra likusiųjų pagrindinė stiprybė.
„Nors didelė sekėjų auditorija ir gražus turinys turėtų garantuoti kūrėjo sėkmę „Instagram“, vis tik jaunų žmonių įsitraukimas labiausiai priklauso nuo bendrų interesų. Natūralu, kad išdailintos ar net suvaidintos istorijos greitai ima kelti nuobodulį. O originalumas ir specializavimas specifinėje srityje leidžia susitapatinti ir sukurti artimą ryšį su kūrėju“, – teigia L.Štrafėlaitė.
Tiesioginis apsipirkimas
„Instagram“ vis labiau tampa apsipirkimo kanalu: netrukus produktų bus galima ieškoti pagal nuotraukas, daugiau šalių gaus tiesioginio apsipirkimo galimybę.
„Visgi jauni žmonės nori pirkti ne tik daugiau, bet ir patogiau bei tvariau. Tad kitąmet galime tikėtis tiek labiau išplėstų programėlės galimybių, tiek daugiau patogumų mažesniems verslams. Jie leis vartotojams dalyvauti įmonės veikloje ar prisidėti prie aktyvesnės jų komunikacijos“, – tikina „Bitės Profė“.
Apklausoje iš viso dalyvavo 1200 Z kartos atstovų, gyvenančių Jungtinėse Amerikos Valstijose.