Internetas karo Ukrainoje metu: „Telegram“ naudojasi 9 kartus daugiau, kelionių programėlės – krito

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, lietuviai aktyviai sekė įvykius bendravimo programėlėse, naujienų portaluose, kuriam laikui atidėjo keliones į užsienį. Didelio populiarumo sulaukė iki tol gerokai mažiau populiari susirašinėjimo programėlė „Telegram“, atskleidžia agreguoti anoniminiai „Bitės“ tinklo duomenys. Kokios dar tendencijos išryškėjo?
Programėlės
Programėlės / 123RF.com nuotr.

„Prasidėjęs karas reikšmingai pakoregavo lietuvių naršymo įpročius. Akivaizdu, kad žmonės daug daugiau laiko praleidžia skaitydami naujienas įvairiuose kanaluose. Greta to jų dėmesio susilaukė ir pramogų platformos, leidusios nukreipti mintis ar išreikšti nepasitenkinimą esama situacija, kuriant kūrybiškus memus ar filmukus“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja Gintas Butėnas, „Bitė Lietuva“ technologijų direktorius.

„Telegram“ šuolis

Nuo karo pradžios programėlės „Telegram“ naudojimas kovo 1 d., lyginant su sausio 1 d., išaugo net 9 kartais, rodo „Bitės“ duomenys.

„Tokį didžiulį augimą lėmė tai, kad „Telegram“ yra populiariausia susirašinėjimo programėlė Ukrainoje, kurioje ukrainiečiai ir valdžios atstovai (tarp jų ir pats prezidentas Volodymyras Zelenskis) dalinasi naujienomis iš įvykių vietos. Norėdami sužinoti naujienas, čia, prasidėjus karui, masiškai ėmė plūsti ir lietuviai“, – teigia „Bitės“ technologijų direktorius.

Visgi, svarbu turėti omeny, kad šioje programėlėje naujienomis dalinasi patys jos vartotojai, todėl natūralu, kad gali atsirasti ir netikslios informacijos. Todėl svarbu kritiškai įvertinti visą „Telegram“ pateikiamą informaciją. Nepaisant to, kad „Telegram“ uždraudė Rusijos valstybinės žiniasklaidos kanalus, kai kurie dezinformacijos tyrėjai teigia, kad programėlė vis dar aktyviai naudojama skleisti dezinformaciją iš kitų profilių.

Taip pat itin sparčiai išaugo tiek Lietuvos, tiek užsienio naujienų programėlėse naudojamų duomenų srautas. Pavyzdžiui, verslo ir finansinių naujienų programėlėje „Bloomberg“ išnaršytų duomenų srautas vasario 26 d., lyginant su sausio pirmosiomis dienomis, išaugo net 92 kartus. Naršymas augo ir JAV žinių portale „CNN“ – vasario 24 d., lyginant su sausio pirmosiomis dienomis, jis padidėjo net 52 kartus, o „BBC“ kanale – beveik 19 kartų.

G.Butėnas priduria, kad: „Žmonės aktyviai seka naujienas tiek lietuviškuose, tiek užsienio naujienų portaluose. Tikėtina, kad informaciją stengiasi sužinoti iš skirtingų šaltinių, galbūt sužinoti skirtingų autorių perspektyvą“.

Ieškojo ir pramogų

Vykstant karui, išaugo ir humoro portalo „9GAG“ populiarumas. Jame išnaršytų duomenų srautas vasario 25 d., lyginant su pirmosiomis sausio dienomis, išaugo 90 proc. Nemažai lietuvių rinkosi ir internetinių forumų svetainėje „Reddit“, kur vasario 25 d., lyginant su sausio pirmosiomis dienomis, užfiksuotas 74 proc. duomenų šuolis.

Daugiau vartotojų sulaukė ir socialinis tinklas „TikTok“ – vasario 25 d., lyginant su sausio pirmosiomis dienomis, naršymas čia išaugo apie 20 proc.

Bitė Lietuva nuotr./Duomenų naudojimas
Bitė Lietuva nuotr./Duomenų naudojimas

„Norėdami prasiblaškyti žmonės daugiau laiko ėmė leisti pramoginiuose socialiniuose tinkluose. Juose taip pat analizuojama ir diskutuojama apie naujienas iš karo, kuriami susiję memai – paveiksliukai su tam tikra žinute“, – pasakoja „Bitės“ technologijų direktorius.

Atidėjo į šalį keliones

Europoje prasidėjus neramumams lietuviai nukėlė keliones. Kai Rusija pradėjo karą, pirmosiomis dienomis lyginant su sausio pradžia, būsto nuomos platformos „Booking.com“ populiarumas sumažėjo 55 proc., o „Airbnb“ – 40 proc.

Kur kas mažiau laiko lietuviai leido ir skrydžių paieškos platformoje „Skyscanner“, kelionių svetainėje „TripAdvisor“. Jose išnaršytų duomenų kiekis atitinkamai sumažėjo 52 ir 42 proc.

Pasak G.Butėno, „dėl įvykių Ukrainoje lietuviai pristabdė ir kelionių planavimą. Tiesa, duomenų srautas būsto nuomos programėlėje „Airbnb“ paskutinį savaitgalį išaugo – prie to galimai prisidėjo Lietuvoje ir visame pasaulyje plintanti iniciatyva užsisakinėti ukrainiečių nuomojamus butus ir taip bent šiek tiek finansiškai paremti karo siaubą patiriančius žmones“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis