Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Interneto tinklalapį turi 71 proc. gamybos ir paslaugų įmonių

2012 m. pradžioje kompiuteriais ir internetu naudojosi beveik visos (99,7 %) gamybos ir paslaugų įmonės, kuriose dirbo 10 ir daugiau darbuotojų, praneša Lietuvos statistikos departamentas, remdamasis informacinių technologijų (IT) naudojimo įmonėse tyrimo duomenimis.
Žmogus prie kompiuterio
Žmogus prie kompiuterio / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Plačiajuosčiu internetu naudojosi 99,3 procento įmonių. Daugiau nei pusė (53,8 %) visų įmonių prie interneto jungėsi naudodamos skaitmenines abonentines linijas (DSL), 40,7 procento – šviesolaidinio (optinio) ryšio linijas, 32,9 procento – kitas fiksuotas jungtis (kabelinę, skirtinę liniją ir kt.). Bevielio interneto prieiga naudojosi 62,9 procento įmonių, dauguma (51,3 %) – bevieliu plačiajuosčiu ryšiu. Internetu per mobiliojo (judriojo) ryšio operatorių tinklus naudojosi 52,1 procento įmonių (46,9 procento – per nešiojamus kompiuterius, 39,2 procento – per kitus nešiojamus prietaisus).

Interneto tinklalapį ar svetainę turėjo 71,2 procento gamybos ir paslaugų įmonių (2011 m. – 67,7 %). 38,9 procento įmonių interneto tinklalapyje ar svetainėje skelbė prekių ar paslaugų katalogus ir kainynus, 19,7 procento – teikė galimybę užsisakyti, rezervuoti ar pirkti norimus produktus, 16 procentų – informavo apie laisvas darbo vietas arba teikė galimybę pateikti prašymą dėl darbo.

Beveik visos įmonės (99,6 %) 2011 m. internetu bendravo su valstybės institucijomis (2010 m. – 98,1 %). Informacijos institucijų svetainėse ieškojo 88,1 procento įmonių, 99,2 procento – siuntėsi įvairias formas, 98,7 procento – grąžino jas užpildytas. 96,8 procento įmonių pasinaudojo valstybės institucijų teikiama galimybe atlikti administracines procedūras elektroniniu būdu (be papildomų popierinių procedūrų): 96,8 procento įmonių tokiu būdu deklaravo socialinio draudimo įmokas, 92,4 procento – teikė pelno mokesčio, 95,2 procento – pridėtinės vertės deklaracijas. 30,3 procento įmonių internetu siekė gauti valdžios institucijų (Lietuvos ar ES) viešųjų pirkimų konkursų dokumentus ir specifikacijas, 27,5 procento – teikė siūlymus elektroninėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje.

Išankstiniais duomenimis, 2011 m. kompiuterius ir elektroninius tinklus prekybai (prekėms ar paslaugoms pirkti arba parduoti) naudojo 30,2 procento įmonių. Palyginti su 2010 m., sumažėjo įmonių, naudojančių e. prekybą, dalis: 2011 m. 22,8 procento įmonių pirko (užsakė) prekes ar paslaugas internetu arba kitais kompiuteriniais tinklais, 17,2 procento – gavo užsakymų (2010 m. – atitinkamai 33,2 % ir 24,7 %).

2012 m. elektronines duomenų keitimosi tarp įmonių sistemas naudojo 60,8 procento įmonių (2011 m. – 69,8 %) – daugiausia elektroninėms sąskaitoms faktūroms siųsti (48,5 %), duomenims viešojo administravimo įstaigoms siųsti arba iš jų gauti (52,5 %), elektroninėms sąskaitoms faktūroms gauti (31,2 %). Įmonių išteklių planavimo sistemą (ERP) naudojo 23,1 procento, ryšių su klientais valdymo (CRM) – 17,7 procento įmonių (2011 m. – atitinkamai 12,6 % ir 16,8 %).

Kompiuterius kasdieniame darbe bent kartą per savaitę naudojo 42,4 procento, internetą – 38,7 procento gamybos ir paslaugų įmonių darbuotojų (2011 m. pradžioje – atitinkamai 38,8 ir 36,5 %). 2011 m. 22 procentai įmonių turėjo savo IT specialistus, kurių pagrindinis darbas buvo susijęs su IT sistemų diegimu, tobulinimu ir priežiūra. 10,1 procento įmonių ieškojo ir 4,3 procento – susidūrė su problemomis ieškodamos darbuotojų, turinčių IT specialistų įgūdžių. 2011 m. 5,8 procento įmonių organizavo mokymus IT specialistams, 7,5 procento – kitų darbuotojų mokymus IT srityje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos