Nemažai žaidimų turi virtualios realybės (VR) ir įprastas 2D versijas. Tiesą sakant, VR sprendimai yra ne tik brangūs, bet dar ir nepatinka nemažai daliai žaidėjų. Kai kuriuos VR pykina, kitiems nepatinka fizinis įsitraukimas į žaidimą, treti tiesiog nenori laikyti sunkių VR akinių.
Kalifornijos universiteto mokslininkai išsiaiškino, kad laikas virtualioje realybėje teka greičiau nei žaidžiant tą patį žaidimą plokščiame ekrane. Ir taip, žinoma, tai yra susiję su laiko suvokimu. Tai rodo, kad VR technologijos iš tikrųjų keičia žmogaus aplinkos suvokimą.
Mokslininkai pakvietė kelis žmones pažaisti kompiuterinius žaidimus. Jie žaidė ir VR, ir įprastas 2D versijas. Dalyviai turėjo pasakyti, kada praeis 5 minutės (savaime suprantama, laikrodžiai ir kitos priemonės dalyviams nebuvo prieinamos). Žaisdami VR aplinkoje tyrimo dalyviai 5 minučių intervalo pabaigą įprastai nurodė 72,6 sekundėmis vėliau.
Šis efektas, vadinamas laiko suspaudimu, mokslininkams seniai yra žinomas – kartais mums atrodo, kad laikas teka greičiau. Tik kodėl?
Mokslininkai mano, kad VR aplinkoje tai įvyksta dėl to, kad žmogus tarsi atsiriboja nuo savo fizinio kūno. Gali būti, kad žmogus naudoja savo kūno mechaniką (ar širdies plakimą) laiko tėkmei pajusti. Žaidėjams tai gali būti svarbi informacija – jei manote, kad VR žaidime praleidote pusvalandį, greičiausiai jame esate ilgiau.
Tiesa, tie tyrimo dalyviai, kurie pirmiau žaidė 2D žaidimo versiją, laiką VR aplinkoje nustatė tiksliau, nes galėjo pasinaudoti žaidimo eiga. Tai yra, jie geriau suprato, kaip žaidimo progresas yra susijęs su laiku.