Remiantis leidiniu „The Information“, įrankis „Android Lockbox“ seka programėlių paleidimo dažnį ir naudojimosi trukmę, taip pat naudojimąsi programėlėmis šalies mastu. Oficialiai tai apibūdinama kaip „paslauga, kuri renka neskelbtinus „Android“ vartotojų duomenis“, nors jos renkami duomenys yra anonimizuoti ir su konkrečiomis paskyromis nesusieti.
„Lockbox“ yra „Google“ mobiliųjų paslaugų paketo dalis. Tame pačiame pakete rasite ir „Gmail“, „Drive“bei kitas programėles ir paslaugas. Tačiau paaiškėjo, kad „Google“ naudoja iš „Android Lockbox“ gautus duomenis trečiųjų šalių (konkurentų) programėlių ir vartotojų įpročių socialiniuose tinkluose analizei.
„The Information“ nurodo, kad „Google“ naudodamasi šiuo įrankiu, stebėjo „TikTok“ vartotojų elgesį, o gauta informacija padėjo kuriant socialinį tinklą „YouTube Shorts“.
„Google“ prisipažino renkanti tam tikrą informaciją apie trečiųjų šalių programėles, tačiau tai daranti su vartotojų sutikimu.
„Android“ vartotojai dažnu atveju sutinka su naudojimosi sąlygomis ir privatumo politika nė neperskaitę visų sąlygų. Įprastai prie renkamų duomenų nurodomi baterijos sunaudojimo resursai, programėlių naudojimosi dažnis ir mobiliojo ryšio, Wi-Fi ar Bluetooth ryšio kokybė. Šie duomenys renkami tam, kad būtų pagerinta naudojimosi patirtis. Tačiau, panašu, kad „Google“, šnipinėdama konkurentų programėles, stengiasi ne tik dėl vartotojų, bet ir dėl savęs.