Išlindo dar viena yla: „Boeing 737 Max“ katastrofas galėjo lemti 2009-ųjų nelaimės tyrimo nutildymas

Gali būti, kad dviejų „Boeing 737 Max“ lėktuvų aviakatastrofų 2019-aisiais metais būtų pavykę išvengti ir 346 žmonės būtų likę gyvi, Jei tik lėktuvų gamintojas būtų elgęsis etiškai ir visus lėktuvų nelaimių tyrimus atliktų sąžiningai bei laiku.
2009 metais Šipolio oro uoste sudužęs „Turkish Airlines“ lėktuvas „Boeing 737“
2009 metais Šipolio oro uoste sudužęs „Turkish Airlines“ lėktuvas „Boeing 737“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

2009-aisiais įvyko „Turkish Airlines“ lėktuvo nelaimė. Šipolio oro uoste, Amsterdame, nusileidimo metu „Boeing 737“ lėktuvas sudužo.

Ir nors nuo šios tragedijos praėjo dešimtmetis, ji labai primena dvi „737 Max“ katastrofas 2019-aisiais.

Kaip skelbia „The New York Times“, paaiškėjo, jog visi lėktuvai susidūrė su ta pačia problema: sugedo jutikliai ir taip atsirado problemų su lėktuvų kompiuteriais.

Nyderlandų saugos valdybos pakviestas įvykį ištirti aviacijos saugos ekspertas Sidney Dekkeris teigė, kad pirmoji „Boeing 737“ katastrofa 2009-aisiais metais „atspindi esminį įvykį, į kurį niekada nebuvo žiūrima rimtai“.

S.Dekkeris teigė, kad dėl 2009-ųjų įvykių kalta yra pati „Boeing“ kompanija, o ne lėktuvų pilotai, kuriuos dėl nelaimės apkaltino lėktuvų gamintojas.

Pasirodo, kad „Boeing“ bandė nukreipti dėmesį nuo savo pačių paliktų „dizaino trūkumų“ ir kompanijos atsakomybė už įvykusią nelaimę 2009-aisiais buvo tiesiog numarinta.

Primename, kad 2009-isiais „Turkish Airlines“ skrydis „Boeing 737“ lėktuvu – „Boeing 737 Max“ pirmtaku – baigėsi nelaime. Bandant lėktuvą nutupdyti Amsterdame, žuvo visi 9 keleiviai ir įgulos nariai.

Kai kurie Nyderlandų tyrėjai dėl šios nelaimės kaltino, esą, į situaciją netinkamai sureagavusius pilotus, bet iš tikrųjų tai buvo automatinės nusileidimo sistemos gedimas.

Taip pat ši nelaimė yra susijusi ir su „Boeing“ atliktais klaidingais saugos įvertinimais bei projektavimo sprendimais, kas ir nulėmė lėktuvo sudužimą.

Kaip rodo S.Dekkerio tyrimas, „Boeing“ nepateikė pilotams visos reikalingos informacijos, kaip reaguoti į tokį gedimą, jei tik jis įvyktų.

Tačiau po to, kai į Nyderlandų saugos valdybą kreipėsi „Boeing“ kompanija bei federaliniai saugos pareigūnai šias S.Dekkerio tyrimo išvadas patvirtino, buvo nuspręsta jų neviešinti.

Greičiausiai reikėjo tą padaryti ir visuomenė turėjo žinoti realias nelaimės priežastis. Juolab, kad 2009-ųjų nelaimės priežastys yra pernelyg panašios į pastarąsias aviakatastrofas. Galbūt tada būtų pavykę išvengti „Boeing 737 Max“ nelaimių ir 346 žmonės būtų likę gyvi.

Tokių aviakatastrofų tyrimo patirties turintis Ohajo valstijos universiteto profesorius Shawnas Pruchnickis teigia, kad „yra labai lengva kaltinti mirusius pilotus ir sakyti, kad tai [aviakatastrofa] neturi nieko bendro su mūsų netinkamai sukurta [lėktuvų valdymo] sistema. Tai labai erzina, nes mes ir vėl patiriame tokio pačio tipo avarijas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų