Panašu, kad jaunimas įrenginius vis labiau renkasi atsižvelgiant į jų stilių bei madą. Pastarieji aspektai tampa tiek svarbūs, kad jiems nusileidžia net technologiniai įrenginio pajėgumai.
Nauji poreikiai
Sunku būtų pagalvoti, kad technologinis išmaniųjų telefonų progresas kada nors sustos. Net su technologija, kuri gyvuoja jau ne vienerius metus, išmaniųjų telefonų kūrėjai kasmet sugeba kažkuo nustebinti. Pavyzdžiui, išmaniųjų telefonų baterijos kiekvienais metais pasižymi vis ilgesniu veikimu, o jų kameros – geresne kokybe. Ypač kalbant apie naktinę fotografiją, kai fotografuoti naktį šiandien galime ne prasčiau nei dieną. Visgi be visų šių kasmet tobulėjančių telefonų funkcijų vartotojai pradeda dairytis ir kažko naujo, išskirtinio.
Turint tai galvoje, natūraliai kyla klausimas, kas per veiksnys išskiria tokį kasdien ir visų naudojamą prietaisą kaip išmanusis telefonas? Atsakymas paprastas – jo išvaizda. Jei dar prieš dešimtmetį vartotojai išmaniuosius įrenginius rinkosi pagal galingumo parametrus, šiandien šis pasirinkimas priklauso nuo patrauklios telefono spalvos ir dizaino. Ekspertai teigia, kad prie šio pokyčio, neabejotina, labiausiai prisidėjo jauniausioji, bet jau dabar pokyčius išmaniųjų rinkoje diktuojanti Z karta (gimę tarp 1997 ir 2010 metų).
Ne tik išmanūs, bet ir reiklūs
Vykdomos apklausos rodo, kad jauniausieji vartotojai prie išmaniųjų telefonų vidutiniškai praleidžia apie 4 valandas per dieną. Be to, net 78 proc. iš jų mano, kad išmanusis įrenginys yra svarbiausia priemonė naršant kibernetinėje erdvėje. Sociologai teigia, kad Z kartos atstovai yra vieninteliai, kurie nuo pat savo gyvenimo pradžios gyvena jau išmaniųjų telefonų eroje.
Būtent dėl pastarosios priežasties jų požiūris į išmaniuosius telefonus skiriasi nuo vyresniųjų. Šiandien gyvename laikais, kai už labai panašią kainą siūlomi mažai kuo besiskiriantys produktai, o ryškūs technologiniai skirtumai tarp skirtingų prietaisų – gerokai sumažėję. Būtent todėl jauni žmonės labiausiai akcentuoja naudojimosi telefonu patirtį bei įrenginių dizainą. Dėl to išmanusis telefonas jau senokai yra prietaisas, skirtas atlikti ne vien tik komunikacijos funkcijas, bet ir būdas išsiskirti.
Jauniausiems telefonų naudotojams vis svarbesnis kriterijus, renkantis išmanųjį įrenginį – ar jis yra „ant bangos“. Tą rodo ir išmaniųjų įrenginių pardavimų stebėjimai. Jaunimas išmaniuosius telefonus perka ne tuomet, kai senieji telefonai yra netinkami vartoti ar veikia lėtai, bet tada, kai pamato, jog jų senasis prietaisas „atsilieka“ nuo vyraujančių išmaniųjų rinkos tendencijų. Taigi, pirkti masina ne tiek poreikis, kiek naujumo ir išskirtinumo siekis. Ir tai neturėtų stebinti. Ankstesniais dešimtmečiais jaunimas savo vidinį pasaulį atskleisdavo per drabužių ar muzikos stilių, o dabar tokią pat išsiskyrimo funkciją atlieka ir masiškai paplitę išmanieji telefonai.
Išmaniųjų telefonų kūrėjai reaguoja
Išmaniųjų telefonų kūrėjai privalo mąstyti apie ateitį ir nuolat stebėti, kokios tendencijos formuoja vartotojų pasirinkimus. Pavyzdžiui, matydami, kad tokia didelė vartotojų grupė kaip jaunimas teikia didesnį dėmesį stiliui, gamintojai turi į tai reaguoti. Ir, kaip matyti iš pastarųjų metų telefonų pristatymo renginių, gamintojai tam tikrai pradeda skirti daugiau dėmesio. Į stilių orientuoti ir dizainu išsiskiriantys išmanieji telefonai dominuoja tiek flagmanų, tiek ir biudžetinių telefonų kategorijose.
Konkrečių pavyzdžių toli ieškoti taip pat nereikia. Dar prieš keletą metų pirmą kartą pasirodę pirmieji pereinančių spalvų telefonų modeliai buvo išpirkti beveik akimirksniu. Ir nors gamintojai drauge pristatė lygiai tuos pačius modelius, kurie skyrėsi tik dizainu, bet akimirksniu išpirkti buvo būtent „stilingieji“.
Tiesa, svarbiomis tampa ne tik blizgios bei į šviesą reaguojančios telefonų nugarėlės. Išmaniųjų telefonų gamintojai vis labiau įsiklauso į vartotojų poreikius ir siūlo inovatyvius dizaino sprendimus. Pavyzdžiui, lenktos ekrano kraštinės ar pilną telefono korpusą apimantis ekranas. Reikėtų paminėti ir solidesnius metalinius telefono korpuso kraštus, kurie iš išmaniųjų rinkos beveik išstūmė plastmasinius jų pirmtakus.
Matant šį vaizdą, darosi aišku, kad išmaniųjų telefonų kūrėjai artimiausiu metu madingumo veiksnio, kuriant savo telefonus, tikrai nepamirš. Panašu, kad naujos stiliaus tendencijos ar išskirtiniai telefonai mūsų laukia jau net visai artimoje ateityje.
Urtė Eidžiūnaitė yra „Huawei“ produktų mokymų vadovė Lietuvoje.