Verslo komisijos išrinkta geriausia Vilniaus mokinių bendrovė – „Smartway“ gavo kelialapį į gegužės 17-ą dieną vyksiančią Nacionalinę mokomųjų mokinių bendrovių eXpo. Penkių Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjaus mokinių įkurta bendrovė gamina CO2 koncentraciją patalpoje matuojantį prietaisą.
Prietaisu susidomėjo net vicemeras
Bendrovė „Smartway“ pirmą kartą visuomenei prisistatė Kalėdinėje mokomųjų mokinių bendrovių eXpo gruodžio pradžioje. Tuomet vaikinai pelnė Inovacijų agentūros apdovanojimą kaip „Startuoliškiausia mokomoji mokinių bendrovė“, bei Londono Sičio lietuvių klubo įsteigtą apdovanojimą už „Aukštos pridėtinės vertės produktą“.
Pristatydami savo idėją „Smartway“ nariai prisiminė pastebėję, kad klasėse praėjus kelioms pamokoms pradeda imti miegas arba įsiskausta galva. Jie atrado, kad tokie simptomai gali pasireikšti, kai pradeda trūkti oro, kai CO2 koncentracija patalpoje tampa per didelė.
Tokia problema aktuali nerenovuotiems seniems pastatams, kur dar neįdiegta rekuperacijos sistema. Tuomet toptelėjo mintis sukurti CO2 dujų koncentraciją parodantį prietaisą. „Smartway“ sukurtas prietaisas CO2 koncentracijai peržengus nustatytą ribą, pradeda šviesti raudona lempute.
Kadangi pirmosios vietos apdovanojimą šioje eXpo įsteigė Vilniaus miesto savivaldybė, parodoje apsilankęs vicemeras dr. Arūnas Šileris apžiūrėjo įvairių bendrovių stendus. Jis pabendravo ir su „Smartway“ nariais ir netgi svarstė, jog tokį prietaisą galima būtų nupirkti daliai Vilniaus mokyklų.
„Esame euforijoje, atrodo, iš naujo plūstelėjo energija. Esame labai dėkingi visiems komisijos nariams, skyrusiems mums balų!“ – iškart po atsiimto apdovanojimo sakė „Smartway“ narys Kipras Avižinas.
„Galbūt padėjo tai, kad per visą dieną stengėmės išlikti ramūs: žinome, kokia mūsų idėja, žinome, kodėl mes tai darome – tad reikėjo tik išdėstyti viską aiškiai vertinimo komisijai, susidomėjusiems žmonėms“, – sakė kitas bendrovės narys Kristijonas Kazilionis.
Vilniaus regioninėje mokinių bendrovių eXpo moksleivių stendus aplankė per 40 verslo komisijos atstovų iš įvairių Vilniaus institucijų, įmonių ir aukštųjų verslo krypties mokyklų.
„Nuo praėjusios eXpo šiek tiek patobulinome produkto dizainą (pridėjome vieną komponentą) ir daugiau dėmesio skyrėme programėlei (kuri yra susieta su prietaisu ir gali atvaizduoti CO2 koncentracijos patalpoje kaitą išmaniojo įrenginio ekrane, – red. past.), ir toliau ją tobulinsime“, – pridūrė Mykolas Ratkevičius.
„Iš tiesų, dar daug ką reikia tobulinti... kol bus tobula. Taigi iki Nacionalinės eXpo mūsų laukia tikrai daug darbo“, – sakė ketvirtasis komandos narys Rapolas Čepaitis.
„Smartway“ vaikinai svarstė, jog jau reikia ne tik dirbti ties produktu, tačiau ir ieškoti naujų ryšių, verslo partnerių ar netgi verslo angelų, kurie norėtų investuoti į jų sukurtą produktą.
„Vizija būtų iki Nacionalinės mokomųjų bendrovių eXpo išeiti į rinką ir jau galėti pristatyti, ką padarėme, kokius turime partnerius ir kiek pritraukėme investicijų“, – sakė „Smartway“ narys Martynas Burneika.
Sukūrę programėlę nustebina pradedančius Lietuvos atlikėjus
Antrąją vietą šioje eXpo pelnė bendrovė „MIGO“ iš Vilniaus Gabijos gimnazijos. Bendrovės nariai parodose išsiskiria vienoda apranga ir originalia idėja – kadangi jiems visiems labai svarbi muzika, moksleiviai sukūrė programėlę, padedančią atrasti nežinomus, bet populiarėjančius, potencialo turinčius Lietuvos atlikėjus.
„MIGO“ aktyviai komunikuoja socialiniuose tinkluose ir neretai pažymi pradedančius atlikėjus bei juos maloniai nustebina, pristatydami jų muziką savo sekėjams. Kalėdinėje mokinių bendrovių eXpo ši bendrovė buvo viena iš trijų, kurioms skirtas pirmosios vietos apdovanojimas.
„Kaip komanda įvertinome visą kritiką, kurią gavome praėjusios parodos metu. Atnaujinome programėlės dizainą, išsigryninome, kokioms funkcijoms vis tik teiksime prioritetą: akcentuosime artėjančius koncertus ir negirdėtus lietuvių atlikėjus. Ateičiai paliksime bendravimo funkciją (kai tą pačią grupę ar atlikėją mėgstantys vartotojai, gali atrasti vienas kitą, bendrauti programėlės pokalbių lange, – red. past.)“, – sakė „MIGO“ prezidentė Elžbieta Mieldažytė.
„Šiuo metu dirbame su programėlės demo versija, skirta Android telefonams, viliamės, kad netrukus pavyks ją ištestuoti,“ – pridūrė kita bendrovės narė, Marija Žlabytė.
„Ieškome ir programuotojo – šiuo metu techninius darbus atlieka tik mūsų klasiokas. Jei atsirastų programuotojas, galėtume greičiau užbaigti profesionalią programėlę, kuri jau turėtų visas reikiamas funkcijas“, – kalbėjo E.Mieldažytė.
„MIGO“ nariai atskleidė, jog susidarė pajamų ir išlaidų prognozę, nusimatė vadinamąjį „lūžio tašką“ (kurį pasiekus generuojamas pelnas).
„Pasiekėme numatytus rinkodaros tikslus: įkūrėme Instagram paskyrą, netrukus turėsime savo paskyrą ir TikTok kanale. Kursime turinį, susijusį būtent su lietuviška muzika ir kaupsime būrį sekėjų. Žmonių, kurie būtų susidomėję ir lauktų programėlės dar iki mums ją išleidžiant“, – sakė dar vienas bendrovės narys Rokas Nevinskas.
„Mūsų vertybė yra muzika. Produktas, kurį kuriame – tik įrankis, bet iš tiesų norime suburti lietuviškos muzikos gerbėjų bendruomenę“, – kalbėjo Matas Malunavičius.
„Turime savo paskyroje skiltį „Atrask lietuvių atlikėją“. Keliame įrašus apie augančius, populiarėjančius atlikėjus ir juos pažymime tuose įrašuose. Tuomet jie gauna žinutę, kad yra kažkur pažymėti ir dažniausiai mums rašo, kad yra labai nustebinti, kad tai – nuostabi idėja ir jie lauks, kada programėlė pradės veikti“, – apie grįžtamąjį ryšį iš pačių muzikantų pasakojo E.Mieldažytė.
Paskutinis „MIGO“ tikslas – pradėti bendradarbiauti su bilietų platinimo platformomis, kad bilietą į mažiau žinomų lietuvių koncertus jų gerbėjai galėtų įsigyti per „MIGO“ programėlę (galbūt – iškart, tik paklausę kelių atlikėjo kūrinių).
Saldumynais sugundė mokyklą
Trečiąją vietą šioje „Lietuvos Junior Achievement“ eXpo laimėjo Pabradės „Ryto“ gimnazijos bendrovė „Saldus rojus“. Merginų bendrovė pastebėjo, jog mokykloje trūksta saldumynų, tad pradėjo pačios juos gaminti ir prekiauti vieną dieną per savaitę.
„Saldaus rojaus“ kuriamuose rinkiniuose – saldūs rutuliukai, tinginys, kelių rūšių sausainiai.
„Iš viso mūsų bendrovėje yra 6 merginos. Saldumynus gaminame visos ir kitą dieną mokykloje juos parduodame vaikams. Taip darome vieną kartą per savaitę – prieš tai iškabiname plakatus, kad prekiausime, dalinamės šia žinia savo socialiniuose tinkluose“, – sakė Austėja Kupinaitė
„Apie mus jau išgirdo kitos mokyklos, tad galvojame su jomis bendradarbiauti. Taip pat regione yra įvairių kultūros centrų, manome, kad galėtume dalyvauti jų renginiuose,“ – pridūrė Arina Kozlovskaja.
Merginų teigimu, Vilniaus regioninės mokomųjų bendrovių eXpo metu jos pardavė mažiau saldumynų, nei tikėjosi, tačiau gavo įvairių lankytojų kontaktų.
„Gavome tiek patarimų – ir dėl rinkodaros, ir dėl produktų“, – džiaugėsi Raminta Šimanel.
Balandžio 12-ą dieną geriausios mokinių bendrovės išrinktos dar dviejuose regionuose – Ukmergėje ir Šiauliuose.
Šią savaitę įvyks dar 4 regioninės mokomųjų mokinių bendrovių eXpo – Dzūkijoje, Mažeikiuose, Panevėžyje ir Marijampolėje.
Iš viso po šių renginių maratono paaiškės 10 bendrovių, kurios patenka į Nacionalinę mokinių bendrovių eXpo. Kitos bendrovės dar gali į šią eXpo aplikuoti ir dalyvauti atrankoje. Finaliniame renginyje bus išrinkta geriausia Lietuvos mokomoji mokinių bendrovė ir jos nariai keliaus į tarptautinį antreprenerystės festivalį „Gen-E“ Italijoje.