„Ramusis vandenynas padarytas, mano drauge. Aš myliu jį, bet jis padarytas“, – likus kelioms minutėms iki nusileidimo Mofeto aerodrome pareiškė šveicaras, kuris nesant tikslios vėjų prognozės pakilo iš Havajų ketvirtadienio rytą.
Kaip pranešama, „Solar Impulse 2“ Mauntin Vju mieste Silicio slėnyje, esančiame į pietus nuo San Fransisko, nusileido 23 val. 45 min. vietos (9 val. 45 min. Lietuvos) laiku po 62 valandas trukusio nepertraukiamo skrydžio.
Lėktuvas buvo nutemptas į angarą, kuriame projekto komanda šiltai sveikino šveicarą pilotą Bertrand'ą Piccard'ą.
„Nuostabu būti Kalifornijoje – pionierių žemėje, – sakė mediko išsilavinimą turintis 58 metų šveicaras šalia stovint vienam iš „Google“ įkūrėjų ir alternatyvios energijos entuziastui Sergejui Brinui. – Inovacijos ir naujos idėjos ir toliau turi būti įgyvendinamos. Švari technologinė revoliucija turi tęstis.“
„Galiu lažinti, kad po dešimties metų elektriniai lėktuvai skraidins iki 50 žmonių. Taip bus“, – patikino jis po nusileidimo surengtoje spaudos konferencijoje ir pridūrė: „Tai ne mokslinė fantastika. Tai realybė.“
Amerikoje jis nusileido praėjus kelioms valandoms po to, kai San Fransiske praskrido prie Aukso vartų tiltą apačioje stebint žmonėms.
„Praskridau tiltą. Oficialiai esu Amerikoje“, – tuomet jis pranešė.
Nusileidimu Mofeto aerodrome buvo sėkmingai užbaigtas devintasis iš 13 kelionės, kuri prasidėjo pernai Jungtiniuose Arabų Emyratuose, etapų.
Šios misijos metu vykdytų ilgų kelionių metu B. Piccard'as prie šturvalo vietomis keisdavosi su kolega Andre Borschbergu. B.Piccard'as pilotavo „Solar Impulse 2“ nuo centrinės Ramiojo vandenyno dalies iki Mauntin Vju.
Šio skrydžio tikslas buvo skatinti atsinaujinančios energijos šaltinių naudojimą. „Solar Impulse 2“, kurio sparnų ilgis yra didesnis už keleivinio lėktuvo, tačiau svoris prilygsta lengvajam automobiliui, varė 17 000 saulės baterijų.
„Nepaprasta patirtis“
Skrydis virš Ramiojo vandenyno buvo pavojingiausia šios kelionės dalis, nes įvykus kokiam nors nenumatytam incidentui lėktuvas būtų negalėjęs nusileisti sausumoje. Prieš išskrisdamas B. Piccardas sakė, kad naujo kelionės etapo finišas Silicio slėnio širdyje esąs labai simboliškas, nes lėktuvas nusileis „pionierių dvasios viduryje“.
Lėktuvas buvo nutemptas į angarą, kuriame projekto komanda šiltai sveikino šveicarą pilotą Bertrand'ą Piccard'ą.
Šveicaras pasakojo, kad kelionės metu negalėjo miegoti ilgiau nei 20 minučių, nes „po 20 minučių reikėjo pabusti ir viską kontroliuoti, ir jeigu viskas veikia gerai, galima vėl eiti miegoti.“
B. Piccard'o nuomone, per ateinančius dešimt metu bus įmanoma elektriniais lėktuvais skraidinti iki 50 žmonių, tačiau kurti keleivinių lėktuvų, varomų saulės energija, komerciniu požiūriu gaminti neapsimokės.
Šio orlaivio kelionė aplink Žemės rutulį prasidėjo pernai kovą iš Abu Dabio, Jungtinių Arabų Emyratų sostinės. Pakeliui jis buvo nusileidęs Omane, Mianmare, Kinijoje ir Japonijoje. Dabartinis skrydis buvo jau devintasis jo kelionės etapas.
B. Piccard'as stebėjo įspūdingus vaizdus skrisdamas virš Ramiojo vandenyno apie 4,8 km aukštyje, kai lėktuvo akumuliatoriai buvo beveik visiškai įkrauti, rodė tinklalapis, tiesiogiai transliuojantis „Solar Impulse 2“ skrydžio vaizdą ir teikiantis papildomą informaciją.
„Žinote, vieną naktį, kai stebėjau Mėnulio atspindį vandenyne, mąsčiau, kad esu visiškai vienas šioje mažytėje kabinoje ir jaučiausi visiškai pasitikintis savimi. Ir dėkojau gyvenimui, kad galėjau tai patirti“, – sakė B.Piccard'as.
Lakūnas sakė savo žmonai matantis Mėnulio atspindį vandenyne.
„Kol kas sakau labanakt iš vandenyno vidurio, – B. Piccard'as sakė per trumpą pokalbį, kuris buvo tiesiogiai transliuojamas misijos tinklalapio. – Tai nepaprasta patirtis.“
„Solar Impulse 2“ nusileido Havajuose pernai liepą ir buvo priverstas ilgokai pasilikti tose salose, kol buvo remontuojami jo akumuliatoriai, kurie perkaito skrendant iš Japonijos.
Per ankstesnį „Solar Impulse 2“ skrydį iš Japonijos į Havajus lėktuvą pilotavo B. Piccard'o porininkas A. Borschbergas.