IT specialisto tyrimas: protingi klauso „Radiohead“, o kvailiai – Beyonce

Kaip žmogaus intelektas gali būti susijęs su jo klausoma muzika? Kad atsakytų į šį klausimą, pastaruosius kelerius metus programinės įrangos kūrėjas Virgilas Griffithas registravo muzikos stilius ir juos lygino su studentų standartizuotų testų JAV (SAT) rezultatais.
grupė Radiohead
grupė Radiohead / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tyrimui jis pasirinko Kalifornijos Technologijų instituto (JAV) studentus, kurių SAT vidurkis siekia 1520. V.Griffithas „Facebook“ tinkle stebėjo Kalifornijos studentų muzikinį skonį, jį vertindamas pagal muzikos grupių „patinka“ paspaudimų skaičių ir palygino su gautais SAT rezultatais.

IT specialistas padarė išvadą, kad protingiausi studentai klausosi „Radiohead“, Sufjano Stevenso, Bobo Dylano, „The Shins“ ir U2.

Tarp blogiausius rezultatus surinkusių studentų mėgstamiausių atlikėjų atsidūrė Lil Wayne, Beyonce ir „The Used“.

Tarp blogiausius rezultatus surinkusių studentų mėgstamiausių atlikėjų atsidūrė Lil Wayne, Beyonce ir „The Used“.

Dar viena įdomi tyrimo išvada – protingi žmonės labiau linkę klausytis Johno Mayerio negu „Pink Floyd“, o roko grupės kaip „Pearl Jam“, „Tool“ ir „System of a Down“ atsidūrė per vidurį.

Tiesa, V.Griffithas ir pats užsimena suprantantis, kad tyrimas nėra mokslinis koreliacija tarp testo rezultatų bei muzikos skonio dar nereiškia, kad rezultatai visiškai teisingi, tačiau, pasak jo, rezultatai nepaprastai linksmi.

Tyrimas darytas 2009 m., o schema su muzikos grupėmis buvo sukurta visai neseniai. Apačioje – dalis schemos, o visą schemą galite rasti čia.

Virgilo Griffitho schema/Virgilo Griffitho tyrimo schema
Virgilo Griffitho schema/Virgilo Griffitho tyrimo schema

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis