Įveiktas „Captcha“ saugumo testas, kuris internete atskiria žmones nuo programų

„Robotas irgi žmogus“, – šie dainos žodžiai galėtų tapti JAV startuolio „Vicarious“ šūkiu. Ši kompanija skelbia įveikusi garsųjį „Captcha“ testą, kuris interneto svetainėse naudojamas atskirti, ar naršytojas yra žmogus, ar visgi veiksmus atlieka programa.
Dirbtinis intelektas
Dirbtinis intelektas / 123rf nuotr.

„Vicarious“ skelbia sukūrusi technologiją, paremtą žmogaus smegenų darbu, kuri gali įveikti tekstinius „Captcha“ testus ir 90 proc. atvejų nesuklysta, informuoja BBC.

„Captcha“ testuose tekstas pateikiamas paveikslėlyje arba ištariamas garsu, o vartotojai turi įvesti nurodytus (ar įvardintus) simbolius specialioje eilutėje.

„Vicarious“ dirbtinio intelekto programa sugeba suprasti ir interpretuoti paveikslėlius. Kompanija tikisi ateityje panaudoti šią technologiją robotikos, medicinos vaizdų analizės arba interneto paieškos srityse.

Nurodoma, kad programa gali „galvoti ir mokytis kaip žmogus“, imituodama procesus smegenyse. „Vicarious“ investuotojas ir „Facebook“ bendraįkūrėjas Dustinas Moskovitzas teigia, kad šiai kompanijai nedaug trūksta iki tikro dirbtinio intelekto mašinų, gebančių suvokti ir veikti savarankiškai.

Bandymai su šia programa buvo atliekami tikrinant „Google“, „Yahoo“, „PayPal“ ir Captcha.com svetainėse naudojamus testus.

Ir nors programa juos įveikė 90 proc. tikslumu, saugumo ekspertai teigia, kad „Captcha“ testas tebėra saugus būdas patikrinti, ar svetainėje lankosi žmogus. Mat „Vicarious“ sukurtas algoritmas nebuvo paviešintas, be to, jei iškiltų poreikis, „Captcha“ testus būtų galima pasunkinti, padidinant paveikslėlių išblukimą. Visgi tikimasi, kad tokių priemonių neprireiks, mat kai kurie interneto naršytojai skundžiasi, kad jau dabar kai kurie „Captcha“ paveikslėliai yra sunkiai suprantami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų