Japonijos mokslininkai išsiaiškino, kodėl moterys gyvena ilgiau

Moterys gyvena ilgiau nei vyrai iš dalies dėl to, kad jų imuninė sistema sensta lėčiau, teigia tyrimą atlikę Japonijos mokslininkai.
Senjorai
Senjorai / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Žmogaus kūno imuninė sistema bėgant laikui sensta, o padidėjęs vyrų organizmų jautrumas ligoms trumpina jų gyvenimo trukmę.

Imuninė sistema apsaugo žmones nuo infekcijų ir vėžio, tačiau tinkamai jos nereguliuojant galima susirgti įvairiomis ligomis. Japonų mokslininkai pasišovė išsiaiškinti, ar su amžiumi susiję pokyčiai imuninėje sistemoje gali turėti įtakos vidutinei vyrų ir moterų gyvenimo trukmei, praneša BBC.

Tokijo Medicinos ir odontologijos universiteto profesorius Katsuiku Hirokawa su kolegomis išanalizavo 356 sveikų vyrų ir moterų nuo 20 iki 90 metų kraujo mėginius. Jie tikrino baltųjų kraujo kūnelių ir citokinų (baltyminės medžiagos, koordinuojančios imunines reakcijas) lygį.

Tiek vyrų, tiek moterų kraujyje senstant baltųjų kraujo kūnelių skaičius mažėjo – tai buvo patvirtinta ir ankstesniais tyrimais.

Tačiau išsamesni tyrimai atskleidė skirtumus tarp vyrų ir moterų dviejų svarbių imuninės sistemos komponentų atžvilgiu – T limfocitų, kurie saugo kūną nuo infekcijų, ir B limfocitų, kurie išskiria antikūnius.

Vyrų tyrimai parodė, kad senstant daugumos T limfocitų ir B limfocitų mažėjimas buvo spartesnis nei moterų. Be to, senstant vyrų kūne sparčiau mažėjo dviejų citokinų lygis.

Tuo tarpu imuninės sistemos ląstelių, kurios atakuoja užkratą, skaičius su amžiumi auga, o šis procesas sparčiau vyksta moterų kūnuose.

Mokslininkai mano, kad žmogaus imunologiniai parametrai gali suteikti informaciją apie jų tikrąjį biologinį amžių. „Mūsų tyrimo rezultatai rodo, kad lėtesnis šių imunologinių parametrų mažėjimas pas moteris atitinka faktą, kad moterys gyvena ilgiau nei vyrai“, – teigia K.Hirokawa.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis