„Ekspertai teigia, kad daugelyje pasaulio šalių, tarp jų ir Lietuvoje, pastaruoju metu matomas neįprastas reiškinys – bedarbystė išaugo, tačiau trūksta technologijų specialistų, ypač IT profesionalų. Šiai problemai, įvardijamai kaip profesionalių skaitmeninių įgūdžių atotrūkis, skiriamas dėmesys politikų ir technologijų bei švietimo ekspertų diskusijose, ji ne kartą skambėjo ką tik Monrealyje (Kanadoje) pasibaigusio pasaulinio IT kongreso „WCIT 2012“ metu“, – sako Andrius Plečkaitis, asociacijos „Infobalt“ inovacijų vadovas.
Pasak jo, vaikų švietimas yra investicija į ateitį. Be to, būtina keisti susiklosčiusią situaciją, kai vaikams laiku nesudarius galimybės pažinti technologijų kūrybos pasaulį, jie vėliau nebegali pakeisti susikurtų klaidingų nuostatų ir įgyti technologijų srityje reikalingų įgūdžių.
Pagrindinė paskata vykdyti tokį projektą – aukštosiose mokyklose keletą metų mažėjantis IT specialybių populiarumas, kuris veda prie situacijos, kai, asociacijos „Infobalt“ duomenimis, 2015 m. IT specialistų poreikis darbo rinkoje bus du kartus didesnis už pasiūlą.
Projekto metu bus sukurti neformalaus mokymo tinklai, suburiant mokinių ugdymo technologijų srityje patirtį turinčius mokymo centrus ir mokytojus iš daugiau kaip dešimties Lietuvos savivaldybių. Robotikos, interneto, mobilių įrenginių žaidimų, kompiuterinės grafikos, jaunųjų projektų vadovų ir kitos projekto programos truks dvejus metus.
LInMA prezidentė Rasa Alaburdienė teigia, kad būtent neformalusis švietimas leidžia atskleisti ir ugdyti individualius mokinio gebėjimus bei poreikius.
„Projektas „Patinka!“ yra orientuotas į kūrybišką informacinių technologijų taikymą bei mokinių neformaliojo švietimo veiklų skatinimą, todėl tikiu, kad prasidėjęs projektas sudarys sąlygas išplėsti su technologijomis supažindinančių būrelių tinklą, atsirasti naujoms patrauklaus IT mokymo formoms, taip pat kartu su verslininkais bus parengtos ir išbandytos ir vaikams, ir patiems mokytojams įdomios naujos programos“, – sako R.Alaburdienė.
Neformalusis švietimas yra paremtas mokymusi per patirtis, todėl būreliai su IT turiniu mokiniams galėtų būti įdomesni nei formalioji programa mokykloje, ir tuo pačiu ją papildytų. Dar vaikystėje susidomėjus informacinių technologijų kūryba, galime tikėtis, kad ateityje daugiau moksleivių pasirinks perspektyvią ir paklausią IT profesionalo karjerą.
„Neformalus švietimas labai svarbus ugdant vaikus ir jaunimą, kada kalbame apie bendrąsias kompetencijas. Jis papildo formalųjį, suteikdamas jaunimui galimybę įtvirtinti tai, ko formaliai moko, išbandyti praktiškai, patirti, klysti, dar kartą bandyti. Paprastai užsiimdami vaikų švietimu mes menkai įvertiname nusiteikimą, motyvaciją, dėl to dažnai mokymas būna neefektyvus“, – sako Giedrius Vaidelis, Ugdymo plėtotės centro direktorius.
Jo teigimu, informacinės technologijos šiandieninį jaunimą labai motyvuoja ir įtraukia, todėl mokymas pasitelkiant naująsias technologijas gali būti labai efektyviu sprendimu.