Reikalas tas, kad „Boeing B-52“ buvo gaminamas 1952-1962 metais. Nors šie strateginiai bombonešiai buvo ne kartą atnaujinti, jie tebeturi originalius „Pratt & Whitney TF33-P-3/103“ variklius. Tik neilgam.
Jau visai greitai B-52 gaus naujus variklius, kurie ir padės šiems strateginiams bombonešiams sulaukti šimtmečio ore. Tie senieji varikliai nėra nei labai efektyvūs, nei labai patikimi. B-52 turi net 8 variklius, tai galite įsivaizduoti, kiek priežiūros jiems reikia. Juolab, kad pagalbos iš „Pratt & Whitney“ sulaukti vis sunkiau – juk tai yra praeities reliktas.
Gamintojas kai kurių detalių dar gali pasiūlyti. Nemažai jų paimama ir iš nebenaudojamų lėktuvų. Tačiau visa tai gali užtrukti ir bombonešio remontas tampa ilgesniu nei priimtina. Taigi, JAV Karinės oro pajėgos imasi naujos veiklos – 3D spausdintuvais gamina atsargines detales. Ką tik Oro pajėgos atspausdino pirmąją savo metalinę orlaivio variklio detalę.
Ta detalė – tik paprastas, gana nedidelis elementas, padedantis nukreipti karštą orą ledo tirpdymui. Tokių paprastų detalių gamyba ir yra nutraukiama pirmiausiai, nes jos dažnai yra unikalios kiekvienam lėktuvui. B-52 laukia naujų variklių, todėl gauti atsarginių dalių tampa vis sunkiau.
Oro pajėgos jau turi neblogus 3D spausdinimo pajėgumus, bet juos planuojama plėsti. Ir ne tik dėl senesnių lėktuvų. 3D spausdinimas leidžia pakankamai pigiai ir greitai gaminti atsargines detales bet kuriame pasaulio krašte. Tai reiškia, kad netoli karštųjų taškų esančiose bazėse pakankamai paprastos dirbtuvės galėtų spausdinti įvairias detales, vietoje to, kad lauktų, kol jos bus pristatytos.
JAV Karinės oro pajėgos pradėjo spausdinti detales tik 2019-aisiais. Tuomet atspausdintas tualeto dangtis. Dabar jau spausdinamos ir variklių detalės ir tikimasi, kad tai ne tik palengvins, bet ir atpigins orlaivių priežiūrą bei remontą.