JAV Karinės oro pajėgos nori naudoti savo transporterius kaip bombonešius

Universalus įrankis retai yra toks geras kaip specializuotas, bet jis gali išgelbėti kebliose situacijose. Dabar JAV Karinės oro pajėgos nori savo transportiniams lėktuvams suteikti tokio universalumo. C-17 transporteris gali virsti bombonešiu.
C-17
C-17 / „Scanpix“ nuotr.

Bombonešiai meta bombas, o transporteriai – krovinius. Tačiau skirtumų tarp šių lėktuvų yra žymiai daugiau. Transporteriai kuriami taip, kad turėtų kiek įmanoma erdvesnius krovinių skyrius. Tuo tarpu bombonešiai turi mažesnius bombų skyrius, bet turi reikalingus įrenginius joms mesti taikliai. Tai yra visiškai skirtingi įrankiai, bet tai nereiškia, kad prireikus transporteris negalėtų būti naudojamas kaip bombonešis.

Paletinės amunicijos programa JAV prasidėjo dar 2019 metais. Oro pajėgos norėtų į C-17 sutalpinti 32 JASSM raketas oras-žemė. Tik kaip?

Na, jos būtų paleidžiamos panašiai kaip krovinys – ant palečių. Lėktuvas išmestų paletę, kuri elegantiškai pakibtų po dideliu parašiutu. Raketos paleidimas yra kitas klausimas, bet tuo rūpinasi „Lockheed Martin“, o kontrakto vertė siekia 25 milijonus dolerių, todėl atsakymas bus surastas. Jau šiemet prasidės bandymai.

Raketa būtų paleista tik tada, kai lėktuvas būtų nutolęs nuo jos per saugų atstumą. Tai iš esmės paverstų C-17, MC-130J ir kitus transporterius bombonešiais. Geriausia tai, kad ši sistema yra tokia lanksti, kad jai nereikia jokių lėktuvo modifikacijų. Raketos šiai sistemai tinka geriau nei bombos todėl, kad transportiniams lėktuvams būtų sunku priartėti prie potencialiai pavojingų krovinių.

Oro pajėgoms tokia įranga suteiktų lankstumo. Tas pats orlaivis galėtų vykdyti kovines operacijas ir gabenti krovinius. Tegul ši funkcija būtų naudojama retai, bet kartais ji būtų labai reikalinga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis