Viena JAV karinių oro pajėgų bazė Kalifornijoje ėmėsi 3D spausdintuvu gaminti nekonstrukcines orlaivių detales. Nors šie komponentai nėra kritiškai svarbūs orlaivio konstrukcijai, sulūžę jie vis tiek gali išvesti lėktuvą iš rikiuotės. 60-asis priežiūros eskadronas tam įsigijo labai pažangios technikos – pramoninį „Stratasys F900“ 3D spausdintuvą. Naudojamas itin tvirtas „Ultem 9085“, pasižymintis standumu ir atsparumu ugniai.
Paskutinis „Lockheed C-5 Galaxy“ pro gamyklos angaro vartus išriedėjo dar 1989 metais, tačiau šie transportiniai milžinai tebėra naudojami labai plačiai. Ir bus naudojami toliau – kol kas rimtai apie šių lėktuvų pakeitimą negalvojama, juolab, kad jie yra labai patikimi.
Smulkios detalės vis dar gali būti užsakytos, tačiau užsakyti vieną ar du mažus komponentus yra labai brangu, o ir jie gali išvesti lėktuvą iš rikiuotės.
Pavyzdžiui, norint pakeisti sulaužytą tualeto dangtį gali tekti laukti ir visus metus, tačiau be jo skraidyti galima tik išskirtiniais atvejais. Taigi, tokia detalė ir buvo atspausdinta pirmiausia.
Įskaitant modeliavimą, projektas užtruko vos 3 dienas. Pats dangtis yra pigesnis ir, greičiausiai, tvirtesnis nei originalas. Jei prireiktų pakeisti dar vieno lėktuvo tualeto dangtį, dabar tai padaryti būtų lengviau.
Tai – idealus 3D spausdintuvo panaudojimo pavyzdys. Šie įrankiai leidžia greitai pagaminti unikalius komponentus, kurių taip paprastai niekur negausi. Kartu tai – ir naujos orlaivių ir kitos karinės technikos priežiūros ir remonto eros pradžia.
3D spausdintuvai yra pakankamai nedideli, jais naudotis nėra labai sudėtinga. Taigi, tokie įrenginiai galėtų atsirasti įvairiose bazėse visame pasaulyje. Prireikus, būtų siunčiama ne nauja detalė, o jos 3D modelis. Taip mūšyje apgadinti ar sugedę orlaiviai į rikiuotę sugrįžtų greičiau ir pigiau.
Kol kas kalbama apie nekonstrukcines detales, tačiau jau artimoje ateityje JAV karinės oro pajėgos ims spausdinti ir metalu. Su laiku, galimybės tik augs ir kada nors bus galima taip remontuoti ir valdymo mazgus ar variklius.