JAV paleido į suborbitinį skrydį raketą „New Shepard“

JAV ketvirtadienį sėkmingai paleido daugkartinio naudojimo privačią raketą „New Shepard“, pranešė ją pastačiusi bendrovė „Blue Origin“, priklausanti milijardieriui Jeffui Bezosui.
„New Shepard“ raketa
„New Shepard“ raketa / „Scanpix“/AP nuotr.

18 m aukščio raketa, kuri, kaip planuojama, ateityje skraidins turistus į maždaug 100 km aukštį, buvo paleista 16 val. 35 min. Lietuvos laiku iš kosmodromo Teksaso vakaruose.

Tai jau 11-as bandomasis „New Shepard“ skrydis. Aparato viduje yra įrangos ir medžiagų, skirtų atlikti 38 mokslinius tyrimus, iš kurių devyni buvo užsakyti NASA.

Pavyzdžiui, bus testuojama trimačio spausdinimo technologija, leisianti pirmą kartą kosmose pagaminti metalines detales. Taip pat bus vykdomi biomedicinos tyrimai ir išbandyta centrifuga, padėsianti atkurti Mėnulio ir Marso gravitacijos sąlygas.

Sistemą „New Shepard“ sudaro pilotuojama kapsulė ir daugkartinio naudojimo nešančioji raketa. Pastaroji po paleidimo nusileido išskleidusi parašiutus.

Šešiems žmonėms skirta sandari kapsulė turi avarinio gelbėjimosi sistemą ir nusileidimo parašiutus.

Kapsulė iškeliama raketos nešėjos į 40 km aukštį, o paskui skriedama iš inercijos pasiekia 100 km aukštį, laikomą riba tarp atmosferos ir kosmoso. Keleiviai po 10 min. besitęsiančio skrydžio gali pretenduoti į astronauto vardą, bet neapskrieja visos planetos.

Nešančioji raketa savarankiškai vertikaliai nusileidžia ant žemės.

2006 metais pradėta vystyti sistema pavadinta Alano Shepardo – pirmojo amerikiečių astronauto, įvykdžiusio suborbitinį skrydį – garbei.

„Blue Origin“ planuoja, kad iki šių metų pabaigos „New Shepard“ bus pirmąkart paleista su keleiviu.

Skaičiuojama, kad šiuo metu suborbitinis skrydis kosmoso turistams kainuotų 200–300 tūkst. JAV dolerių (180–270 tūkst. eurų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis