Abi bendrovės šeštadienį nurodė nagrinėjančios šį prašymą.
Itin spartaus mobiliojo ryšio technologijos paleidimas JAV buvo planuotas gruodžio 5 dieną, tačiau vėliau buvo atidėtas iki sausio 5 dienos, nes lėktuvų gamybos milžinės „Airbus“ ir „Boeing“ išreiškė nerimą dėl galimo poveikio aukštį matuojančiai lėktuvų įrangai.
JAV transporto sekretorius Pete'as Buttigiegas ir Federalinės aviacijos administracijos vadovas Steve'as Dicksonas naujausią prašymą atidėti 5G ryšio paleidimą išsakė penktadienį AT&T ir „Verizon“ – dviem didžiausioms šalyje telekomunikacijų bendrovėms – nusiųstame laiške.
Jame bendrovių prašoma 5G ryšio dažnio komercinį naudojimą nuo dabar planuojamo paleidimo sausio 5 dieną atidėti papildomam trumpam laikotarpiui, kuris truktų ne daugiau nei dvi savaites.
„Verizon“ atstovas Richas Youngas agentūrai AFP sakė, kad bendrovė gavo laišką gruodžio 31 dienos vakarą ir šiuo metu jį nagrinėja.
AT&T taip pat nurodė analizuojanti valdžios prašymą.
Minėtame laiške JAV pareigūnai bendroves patikino, kad 5G ryšio paslaugas jos galės pradėti teikti „kaip ir planuojama sausį, tačiau su tam tikromis išimtimis aplink prioritetinius oro uostus“.
Pareigūnų teigimu, jų prioritetas yra „užtikrinti skrydžių saugą, pasirūpinant, kad 5G paleidimas ir aviacijos operacijos galėtų koegzistuoti“.
AT&T ir „Verizon“ praėjusių metų vasarį buvo leista nuo 2021 metų gruodžio 5 dienos naudoti 3,7-3,8 GHz dažnio juostas 5G ryšio paslaugoms. Tačiau „Airbus“ ir „Boeing“ išreiškus nuogąstavimą, jog tai gali trikdyti jų lėktuvų radijo aukščiamačius, kurie gali naudoti tuos pačius dažnius, paleidimo data buvo atidėta iki sausio.
Federalinė aviacijos administracija vėliau paprašė daugiau informacijos apie šiuos įrenginius ir nurodė riboti aukščiamačių naudojimą tam tikrose situacijose, o tai oro bendroves privertė sunerimti dėl galimų sąnaudų.
Dėl 5G tinklų ir lėktuvų įrangos sąveikavimo Prancūzijos valdžia vasarį jau rekomendavo lėktuvuose išjungti 5G ryšį palaikančius mobiliuosius telefonus. Prancūzijos civilinės aviacijos tarnyba sakė, kad šio ryšio signalas gali paveikti aukščiamačio veikimą ir sukelti „kritinių“ klaidų lėktuvo nusileidimo metu.