Gigantiškasis „BelugaXL“ į orą pirmą kartą pakilo 2018-ųjų liepą, tačiau tai buvo tik šio lėktuvo bandymų pradžia.
Per daugiau nei metus įvyko 200 bandomųjų skrydžių ir ore buvo praleista daugiau nei 700 valandų, kol galiausiai 2019-ųjų lapkričio mėn. Europos aviacijos saugos agentūra lėktuvui suteikė sertifikatą.
„BelugaXL“ yra 63 metrų ilgio ir 8 metrų pločio krovininis lėktuvas, su pačiomis didžiausiomis krovinių sekcijomis tarp visų pasaulyje egzistuojančių krovininių lėktuvų.
„BelugaXL“ į orą gali pakelti iki 51 tonos krovinį ir jį nugabenti į 4000 km nutolusią vietą.
„BelugaXL“ architektūra pagrįsta „Airbus A330-200 Freighter“ ir lėktuvas yra varomas poros „Rolls Royce Trent 700“ variklių.
Pirmasis iš šešių „BelugaXL“ lėktuvų savo pirmąjį komercinį skrydį atliko šių metų sausio 9 dieną ir naujieji lėktuvai kol kas dirbs drauge su savo pirmtakais – „BelugaSL“. Jie dar bus naudojami iki 2025-ųjų, o vėliau jų vietą visiškai užims naujieji „BelugaXL“.
Beje, bendra keliamąja galia „BelugaXL“ vis dar gerokai atsilieka nuo vienintelio pasaulyje užbaigto „Antonov An-255 Mriya“ lėktuvo – „Airbus“ gali pakelti vos kiek daugiau nei 50 tonų svorio krovinį, o su „Antonovu“ galima gabenti net 180 tonų. Kita vertus, „Antonovo“ krovininio skyriaus tūris yra 1300 m³, o „Airbus“ – net 1500 m³.