Juodąsias skyles turėjęs tirti teleskopas sprogo, bet vėl užmezgė ryšį

Ketvirtį milijardo dolerių kainavęs aukštosiomis technologijomis pasižymintis palydovas „Hitomi“ kovo 26 d. nustojęs atsakinėti į užklausas iš Žemės, vėl pradėjo „bendrauti“. Tačiau, anot Japonijos kosmoso agentūros JAXA, nebeliko vilčių, kad šį kosminį teleskopą pavyks prikelti antram gyvenimui.
„Hitomi“ palydovas meniniko akimis
„Hitomi“ palydovas menininko akimis / JAXA iliustr.
Temos: 2 Kosmosas Teleskopas

Suprasti akimirksniu

  • Kosminis zondas kainavo 273 mln. JAV dolerių.
  • Jis startavo 2016 m. vasario 17 d.
  • Ryšys nutrūko kovo 26 d.
  • Ties „Hitomi“ paieškomis dirba maždaug 40 technikų.
  • Palydovas turėjo skrieti 580 km aukštyje.

Zondas ir vėl palaikė ryšį su stotimis Japonijoje ir Čilėje kovo 28-osios vakarą ir 29-osios rytą. Ryšio seansai buvo trumpi, todėl mokslininkams sunku pasakyti, kas iš tikrųjų nutiko „Hitomi“. Kol kas jie laikosi nuomonės, kad teleskopas sprogo ir suskilo į kelias dalis. Be to, jis ėmė suktis aplink savo ašį.

Harvardo astrofizikos centro atstovo Jonathano Mcdowello manymu, padėtis nėra labai bloga. Faktas, kad ryšys kartais atkuriamas, sufleruoja, kad atskilo ne itin svarbios dalys. Todėl, jo nuomone, galima išgelbėti teleskopą ir sustabdyti jo sukimąsi aplink savo ašį. Tereikia paleisti manevrinius variklius.

Tačiau, JAXA teigimu, tam reikia gauti tikslius telemetrinius duomenis ir suprasti, kokiu greičiu sukasi „Hitomi“.

Primename, kad zondas ASTRO-H, vėliau pervadintas „Hitomi“,  startavo vasario mėnesį ir turėjo tapti jau šeštuoju Japonijos rentgeno kosminiu teleskopu Žemės orbitoje. Ryšys su aparatu nuolat trūkinėjo, o galutinai nutrūko kovo 26 d. Vėliau JAV kariškiai pranešė aptikę 5 besisukančias nuolaužas.

Realiausia versija, kad sprogimas įvyko paties aparato viduje – susidūrimas su kosminiu kūnu mažiausiai tikėtinas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis