Ką žmonės apnuogina už virtualius „palaikinimus“?

Žmonės vis labiau panyra į socialinius tinklus, kad sulauktų visuomenės pripažinimo: remiantis „Kaspersky Lab“ tyrimo duomenimis, 24 proc. pasaulio respondentų naudojasi socialiniais tinklais ir dėl to, kad pasirodytų, pasigirtų savo gyvenimu, vaikų ir draugų sėkme, rašoma pranešime spaudai.
Dėl „Patinka“ žmonės padarys labai daug nebūtinai gerų dalykų
Dėl „Patinka“ žmonės padarys labai daug nebūtinai gerų dalykų / „Scanpix“/AP nuotr.

Siekdami gauti kuo daugiau „patinka“ ar komentarų, kai kurie pasirengę imtis saugumo ir etikos požiūriu ginčytinų veiksmų, ir tai labiau būdinga vyrams.

Stipriosios lyties atstovai linkę mažiau sukti galvą dėl savo privatumo. Beveik 5 proc. moterų prisipažino esančios pasirengusios publikuoti savęs nuogos nuotraukas, jei tai garantuotų tam tikrą skaičių „patinka“. Tokių vyrų yra 9 proc. Apie 12 proc. moterų dėl „patinka“ gali pagražinti savo buvimo vietos ir leidžiamo laiko informaciją, tarp apklaustų vyrų tokių yra 14 proc.

Dėl „patinka“ naudotojai pasirengę nesilaikyti ne tik informacinio saugumo taisyklių, bet ir etikos normų – kai kurie publikuoja draugus kompromituojančią informaciją. Vyrai dažniau nei moterys pasirengę atskleisti slaptus arba gluminamus faktus apie savo aplinką: tokią informaciją apie draugus gali atskleisti 12 proc. stipriosios lyties apklaustų atstovų (6 proc. moterų), apie kolegas – 14 proc. ir 7 proc. atitinkamai, apie darbdavį – 13 proc. ir 6 proc. Be to, 8 proc. moterų mano, kad nieko baisaus publikuoti neblaivių draugų nuotraukas. Tam pritaria 15 proc. apklaustų vyrų.

Artimųjų palaikymas vienodai svarbus ir vyrams, ir moterims. Dauguma respondentų prisipažino pradedantys nerimauti, jei jiems brangus žmogus nespaudžia „patinka“ ir nekomentuoja jų įrašų. Vyrai jautresni socialiniam palaikymui – 24 proc. apklaustųjų papasakojo, kad baiminasi surinkti per mažai „patinka“ ir būti nepopuliariam tarp draugų. Tarp moterų šis rodiklis sudaro 17 proc.

„Norėdami gauti socialinį pasitenkinimą, žmonės liovėsi galvoti, kuo galima dalytis su visais, o ką geriau išlaikyti privačiai, – sako Andis Šteinmanis, „Kaspersky Lab“ vadovas Baltijos šalims. – Svarbu ne tik užtikrinti savo saugumą, bet ir gerbti aplinkinių asmeninį gyvenimą. Tyrimas parodė: 58 proc. žmonių jaučia diskomfortą, jei jų draugai publikuoja nuotraukas, kurių jie nenorėtų kelti viešai“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis