Kaip atsisakyti papildomų darbų ir išvengti emocinio perdegimo

Darbovietėse vis dažniau susiduriama su perdegimo problema. Remiantis „Adecco Group“ atlikto tyrimo duomenimis, beveik 4 iš 10 darbuotojų pranešė, kad per pastaruosius metus patyrė perdegimą, rašo „Insider“.
Emocinis perdegimas
Emocinis perdegimas / 123RF.com nuotr.

Nors šio padidėjimo priežastys yra sudėtingos, daugelis ekspertų mano, kad tam įtakos turėjo COVID-19 pandemija.

„Praėjo beveik treji metai, kai visas pasaulis buvo įjungęs kasdienio išgyvenimo režimą. Niekas iš tikrųjų nežinojo, kas bus toliau, ir tai kėlė didžiulį stresą“, – sakė verslo ir darbo vietų konsultantė Alexandra Levit.

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, perdegimas atsiranda dėl chroniško streso darbe ir pasireiškia padidėjusio išsekimo, negatyvumo ir sumažėjusio veiksmingumo darbe jausmais.

Ekspertai bandė šiam vis dažniau pasitaikančiam reiškiniui klijuoti etiketes, o per pastaruosius metus atsirado tokios sąvokos kaip „didysis atsistatydinimas“ ir „tylusis išėjimas iš darbo“.

Vienas geriausių būdų išvengti perdegimo – valdyti stresą, kuris gali sustiprėti prisiimant per daug darbo. Leidinys „Insider“ kalbėjosi su keliais darbo vietos ekspertais, kurie patarė, kaip pasakyti „ne“ papildomam darbui, kai viskas tampa pernelyg sudėtinga.

Paprašykite pagalbos

Jessica Kriegel, „Culture Partners“ vyriausioji darbo vietos kultūros mokslininkė, patarė neleisti susikaupti užduotims, tai yra geriausias būdas užbėgti stresui už akių.

„Jei jums skiriamos papildomos užduotys, prie kurių nežinote, kaip prisiderinsite, nieko blogo paprašyti pagalbos“, – sakė ji.

Ji pasiūlė darbuotojams paprašyti pagalbos nustatant projektų prioritetus.

„Iš tikrųjų tai švelnus būdas pasakyti, kad negali viso to padaryti“, – sakė J.Kriegel.

Įtraukite vadovą

A.Levit antrino J.Kriegel, sakydama, kad geriausia pranešti vadovui apie galimai stresą keliantį darbo krūvį, kol jis nesukėlė emocinio perdegimo.

„Iš esmės tuomet blogiukas kitų akyse tampa jūsų vadovas, ne jūs. Turėtumėte grįžti pas asmenį, kuris prašo jūsų atlikti papildomą darbą, ir pasakyti: „Mielai galėčiau jums padėti, bet mano vadovas paprašė manęs teikti pirmenybę kitiems dalykams“, – sakė ji.

A.Levit patarė, kad darbuotojai visada pirmiausia turėtų teikti pirmenybę savo vadovo užduotims.

Žinokite, kada pasitraukti

S.Chrisas Edmondsas, vadovų konsultantas ir „The Purposeful Culture Group“ generalinis direktorius, teigė, kad darbuotojams, kurie nuolat jaučiasi perkrauti darbe, gali tekti priimti sunkų sprendimą.

Jis sakė, kad jei darbas atrodo tobulas, išskyrus tam tikrus reikalavimus, darbuotojai turėtų savęs paklausti, ar jie mano, kad darbas netrukus pagerės.

Jei ne, S.Ch.Edmondsas patarė darbuotojams pasinaudoti įtempta situacija darbo rinkoje ir išsiaiškinti, ar nėra geresnių galimybių.

„Mano nuomone, jei dabar nesate laimingi, vargu ar per artimiausius 6–18 mėnesių bus gražiau“, –apibendrino jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų