Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kaip gimsta gandai apie „Apple“ produktus ir kam jie naudingi

Kompanijai „Apple“ ruošiantis išleisti naują produktą (tarkime, naują „iPhone“ versiją, kuri turėtų būti pristatyta kitą savaitę) internete dar prieš kelis mėnesius, jei ne metus, pradeda sklandyti „šaltinių“ atskleista informacija apie jo technines detales, dizainą ar išleidimo datą.
„Apple“ logotipas ant „iPhone“ nugarėlės
„Apple“ logotipas ant „iPhone“ nugarėlės / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Nuo ko prasideda šis procesas? Kaip ir dauguma gandų, šios spekuliacijos dažniausiai kyla iš diskusijų ar kurios nors gamybos grandies darbuotojo „pašnibždėtos“ informacijos. Vos pasirodę vienoje vietoje jie staigiai išplinta interneto svetainėse ir net naujienų portaluose, nors patikrinti jų patikimumo praktiškai neįmanoma.

Kadangi beveik bet kokia su „Apple“ susijusi informacija sulaukia didžiulio dėmesio, tokios spekuliacijos tapo nauja technologijų žurnalistų „valiuta“.

„PCMag“ sudarė specialų grafiką, kuriame pavaizduota, kaip gimsta gandai apie „Apple“ produktus ir kam jie atneša daugiausia naudos.

Paprastai šie gandai atsiranda keturiais būdais:

  • neoficialią informaciją paskleidžia kurio nors „Apple“ tiekėjo darbuotojas;
  • kas nors aptinka užuominų apie naują produktą išleisto įrenginio programose ar operacinėje sistemoje;
  • „šaltinis“ kompanijos viduje išpliurpia ką nors technologijų tinklaraščiui ar naujienų portalui;
  • analitikų spekuliacijos ir „svajonės“.

Dažniausiai straipsniuose cituojami „gerai informuoti šaltiniai“, „patikimi šaltiniai“, „pavardės neminėję žmonės, žinantys „Apple“ planus“, „neįvardijami šaltiniai iš „Apple“ tiekėjų“, „situaciją žinantys žmonės“, „įrenginių komponentų gamintojai“ ir kt.

Kartais gandams patikimumo bandoma suteikti pateikiant „Photoshop“ programa pagamintas nuotraukas, kaip galėtų atrodyti įrenginys, ar kalbinant žinomus žmones (pvz., vieną iš „Apple“ įkūrėjų Steve‘ą Wozniaką ar technologijų analitikus), ką jie mano apie tai. Kartais jie kalba taip, lyg įrenginys jau būtų išleistas ir jiems tai nekelia nuostabos, esą tai yra logiškas „sekantis žingsnis“ technologijų kompanijai.

Kam visa tai yra naudinga? Žinoma, tai pačiai „Apple“, kuri iki oficialaus išleidimo tyli sukandusi dantis.

Bene daugiausia gandų paskleidžia tinklalapis „DigiTimes“. Tiesa, jis nėra itin patikimas. Pavyzdžiui, pernai jis buvo paskelbęs, esą „Apple“ išleis 7 colių įstrižainės planšetinį kompiuterį „iPad“ ir kompiuterį „iMac“ su lietimui jautriu ekranu. Nei vienas produktas rinkoje kol kas nepasirodė.

Galiausiai „Apple“ išplatina kvietimą į renginį (dažnai jame galima rasti užuominų apie tai, kas jame bus pristatyta). Tuomet spekuliacijos pasiekia piką: kvietimą išpublikuoja kone visi tinklaraščiai ir naujienų portalai, papildydami jį naujomis „šaltinių žiniomis“ ar padirbtomis nuotraukomis.

Kam visa tai yra naudinga? Žinoma, tai pačiai „Apple“, kuri iki oficialaus išleidimo tyli sukandusi dantis. Nors ji svarbių naujienų paskelbia maždaug du kartus per metus, visą likusį laiką užpildo šie gandai. Dalis vartotojų, prisiskaitę įspūdingų spekuliacijų, perka įrenginį, net jei jis nėra toks geras, kaip buvo kalbėta prieš jo išleidimą.

Telefonas „iPhone“ yra klasikinis to pavyzdys. Birželio mėnesį praneštas gandas apie tai, kad šįmet turėtų būti pristatytas „iPhone 5“, buvo perpublikuotas daugiau nei 125-iose svetainėse ir naujienų portaluose per mažiau nei 24 valandas.

Didelis žiniasklaidos dėmesys padėjo per pirmas tris prekybos dienas parduoti maždaug 1,7 mln. „iPhone 4S“ telefonų.

Kol žmonės pirks „Apple“ produktus ir domėsis jais, internete ir toliau sklis gandai apie juos.

Informacinį grafiką apie tai, kaip gimsta gandai apie „Apple“ įrenginius, rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos