Kaip naujosios technologijos keičia mūsų smegenis

Per dieną žmonės praleidžia 7–8 val. žiūrėdami į kompiuterio, planšetės ar išmaniojo telefono ekraną. Per metus tai sudaro apie 122 dienas arba trečdalį metų, sako gydytojas Arvydas Unikauskas.
Smegenys
Smegenys / „Fotolia“ nuotr.

Pasak gydytojo, kuo toliau, tuo labiau tampame priklausomi nuo televizijos, nuo nešiojamojo kompiuterio, išmaniųjų telefonų ir planšečių. Beveik kiekvienas iš mūsų esame tam tikra prasme narkomanas, kuris negali nė dienos išgyventi be išmaniųjų technologijų.

Dėl pernelyg didelio technologijų vartojimo mūsų smegenys nebesugeba sukaupti dėmesio. 2000 m. žmogus dėmesį išlaikydavo 12 sekundžių. Dabar šis laikas sutrumpėjo trečdaliu – susikoncentruoti mes galime 8 sekundes. Gydytojo A.Unikausko teigimu, toks besaikis technologijų vartojimas negali apsieiti be pasekmių, todėl būtina žinoti, kaip šis švytinčių ekranų laikas paveikia mūsų smegenis.

Nemažai žmonių, suvokdami neigiamą išmaniųjų technologijų poveikį, pradėjo smarkiai riboti savo ir savo šeimos laiką, kurį praleidžia prie išmaniųjų technologijų. Tai darė netgi kompanijos „Apple“ įkūrėjas Steve'as Jobsas.

Kas vyksta su žmogaus smegenimis, kai jis naršo internete?

„Tų žmonių, kurie turi priklausomybę nuo interneto, smegenys nuolat yra aktyvios ir veikia. Netgi ten, kur nelabai reikia, kad jos veiktų, – sako Vilniaus universiteto Jungtinio gyvybės mokslų centro biofizikos mokslų daktarė Inga Griškova-Bulanova. – Iš biologinės pusės tai yra resursų švaistymas – kodėl jos turi veikti, kai žmogus yra ramybės būsenos? Tai rodo, kad žmogus negali savo aktyvumo ir budrumo lygio reguliuoti, galiausiai gali atsirasti tam tikros patologijos, susijusios su to sistemos reguliavimo sutrikimais.“

Nedidelės dozės internete praleisto laiko nepakenks, tačiau kiekvienas sau galime sąžiningai pasakyti, kad mirkstame internete taip ilgai, kad nesmagu kam nors ir prisipažinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis