Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kaip padangas ir tualetinį popierių gaminusi suomių „Nokia“ tapo viena 5G įrangos lyderių?

Suomijos bendrovė įkurta dar tada, kai žmonės dar nesapnavo mobiliųjų telefonų, tačiau būtent dėl šių įrenginių „Nokia“ išgarsėjo 21-ojo amžiaus pradžioje. Visgi vėliau technologijų lyderė pardavė teises gaminti telefonus „Microsoft“. Į kokių produktų gamybą sėkmingai persiorientavo „Nokia“, pasakoja „Bitės Profai“.
shutterstockKaip padangas ir tualetinį popierių gaminusi suomių „Nokia“ tapo viena 5G įrangos lyderių?
shutterstockKaip padangas ir tualetinį popierių gaminusi suomių „Nokia“ tapo viena 5G įrangos lyderių? / Shutterstock nuotr.

Taip lengviau: greitasis skaitymas

  • 1865 m. gegužės 12 d. Suomijoje įkurta „Nokia“ bendrovė veiklą pradėjo nuo celiuliozės, tualetinio popieriaus, padangų ir kitų produktų gamybos
  • Pirmąjį mobilųjį „Nokia“ sukūrė tik 1992 m. ir netrukus tapo didžiausia telefonų gamintoja pasaulyje
  • Kultiniu tapęs „Nokia 3310“ modelis sulaikė kulką ir Afganistane išgelbėjo amerikiečių karininko gyvybę
  • Suomijos kompanija įsipareigojusi pastatyti astronautams mobiliojo ryšio tinklą mėnulyje


Daugiau apie tai, kaip „Nokia“ tapo viena 5G įrangos lyderių, sužinokite toliau skaitydami šį straipsnį.


„Šiandien bendrovė sėkmingai plėtoja penktos kartos ryšio – 5G – infrastruktūrą. Suomiai jau ne vienerius metus gamina ryšio antenas ir bazines stotis, o šiuo metu naudojasi auksine galimybe įsitvirtinti JAV, kur mobiliojo ryšio operatoriams draudžiama naudoti nepatikima laikomą įrangą iš trečiųjų šalių. Pastaruoju metu daugėja ir išmaniųjų telefonų su „Nokia“ vardu, tačiau juos gamina jau visai kita bendrovė, tiesiog turinti teisę naudoti šį vardą“, – paaiškina „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.

Nuo tualetinio popieriaus iki karinės įrangos

Shutterstock nuotr./Kaip padangas ir tualetinį popierių gaminusi suomių „Nokia“ tapo viena 5G įrangos lyderių?
Shutterstock nuotr./Kaip padangas ir tualetinį popierių gaminusi suomių „Nokia“ tapo viena 5G įrangos lyderių?

Vieno garsiausių prekės ženklų istorija prasideda 1865-aisiais, kai šalia nedidelio Suomijos miestelio Nokia įkurtas celiuliozę ir tualetinį popierių gaminęs fabrikas. Gamyklą nuspręsta pavadinti miestelio vardu, o XX a. pradžioje ji pradėjo gaminti dar ir kabelius, padangas, guminę avalynę, chemikalus, respiratorius, dujokaukes ir karinę įrangą Suomijos gynybos pajėgoms.

Nors didžiųjų bendrovių pavadinimus matome ir girdime dažnai, tačiau retas žino, kas technologijų milžinės paskatino pasirinkti būtent šiuos žinomus pavadimus. Siekdami padėti geriau pažinti technologijų lyderes, „Bitės Profai“ pasakoja, kaip atsirado ir ką reiškia jų pavadinimai.


„Kiek vėliau „Nokia“ padalinta į keturis padalinius: miškininkystės, kabelių, gumos, o svarbiausia – elektronikos, užtikrinusios bendrovei šviesią ateitį. Ji investavo į ryšio tinklų ir radijo pramonę, kūrė kondensatorius, telefono jungiklius ir mobiliuosius radijus. Pamažu buvo žengiama ir mobiliųjų telefonų gamybos link“, – pasakoja išmaniųjų įrenginių ekspertas.

Pirmasis suomių mobilusis „Nokia 1011“ buvo sukurtas 1992-aisiais. Dar po šešerių metų „Nokia“ pardavė šimtamilijoninį telefoną ir aplenkusi tuo metu pirmavusią „Motorola“ bendrovę tapo perkamiausiu mobiliųjų telefonų prekės ženklu pasaulyje.

„Nokia 3310“ sulaikė kulką

Shutterstock nuotr./Kaip padangas ir tualetinį popierių gaminusi suomių „Nokia“ tapo viena 5G įrangos lyderių?
Shutterstock nuotr./Kaip padangas ir tualetinį popierių gaminusi suomių „Nokia“ tapo viena 5G įrangos lyderių?

Nors dauguma tūkstantmečio kartos (gimę 1981-1996 m.) atstovų Lietuvoje užaugo su kultiniu „Nokia 3310“ telefonu, juos gali nustebinti faktas, jog už šį modelį dar populiaresnis buvo „Nokia 1100“. Tai buvo pigiausias bendrovės telefonas, sukurtas besivysčiusių šalių gyventojams, kuriems nereikėjo išskirtinių funkcijų. „Nokia 1100“ pardavimų rekordo nesumušė nė vienas šiuolaikinis išmanusis, o daugiausia nupirktų mobiliųjų dešimtuke iki šiol puikuojasi net aštuoni „Nokia“ modeliai.

„Kita vertus, ne tik Suomijos, bet ir kitų šalių kultūros dalimi ir tikra legenda laikomas būtent „Nokia 3310“. Stilingas mobilusis garsėja savo išskirtiniu tvirtumu. Pavyzdžiui, šis telefonas yra sulaikęs kulką ir išgelbėjęs JAV karininko gyvybę Afganistane. Kulka įstrigo mobiliajame ir nė nepalietė krūtinės, o amerikietis iki šiol naudojasi, tiesa, jau kitu „Nokia 3310“ modeliu, – pasakoja M. Vrubliauskas.

„Bitės Profas“ priduria, kad šis ir kiti „Nokia“ modeliai sukėlė tikrą proveržį žaidimų industrijoje. Gyvatėlės žaidimas „Snake“, kurio iki šiol niekam taip ir nepavyko įveikti, įtraukė milijonus žmonių visame pasaulyje. Anuomet jis leido suprasti, kad telefonai tikrai gali tapti ateities vaizdo žaidimų platforma.

„Nokia“ mobilieji išgyveno šlovę iki 2011 m. – užėmė apie 40 proc. rinkos, kai tuo tarpu dabartiniai telefonų lyderiai „Samsung“ ir „Apple“ niekada nebuvo pasiekę 35 proc. Dar 2011-aisiais beveik 70 proc. lietuvių naudojosi įvairiais „Nokia“ modeliais, rodo statistikos bendrovės „Statcounter“ duomenys.

Prieš 20 metų, 2000 m. rugsėjo 1 d., pasauliui pristatytas kultinis telefonas Kultinis telefonas „Nokia 3310“, kuris akimirksniu užkariavo pasaulio žmonių ir lietuvių širdis, pasauliui pristatytas prieš 20 metų. Per šiuos metus lyderio poziciją jis užleido išmaniesiems telefonams, tačiau paliktas įspūdis buvo toks stiprus, kad apie „Nokia 3310“ iki šiol kuriami įvairūs interneto juokeliai. Siekdami atkartoti kultinio telefono sėkmę, 2017 m. „Nokia” išleido atnaujintą šio telefono seriją, kurios pirmąją partiją žmonės išgraibstė vos per kelias valandas. Kaip „Nokia 3310“ tapo legenda, pasakoja „Bitės Profai“.

Statys mobiliojo ryšio tinklą mėnulyje

Shutterstock nuotr./Kaip padangas ir tualetinį popierių gaminusi suomių „Nokia“ tapo viena 5G įrangos lyderių?
Shutterstock nuotr./Kaip padangas ir tualetinį popierių gaminusi suomių „Nokia“ tapo viena 5G įrangos lyderių?

Vis dėlto 2013-aisiais „Nokia“ priėmė emociškai sunkų, tačiau racionaliai pagrįstą sprendimą. Tam, kad išvengtų finansinės griūties, pardavė savo telefonų padalinį „Microsoft“ kompanijai už 5,4 mlrd. eurų (prilygsta beveik pusei Lietuvos biudžeto pajamų 2020 m.). Nuo tada suomiai persiorientavo į tinklo įrangos gamybą mobiliojo ryšio operatoriams.

„Šiuo metu „Nokia“ yra ketvirtas didžiausias 5G ryšio įrangos gamintojas. Ji kiek atsilieka nuo Azijos konkurenčių, tačiau suomių įranga pasitiki daugiau kaip 150 valstybių“, – sako išmaniųjų įrenginių ekspertas.

Pažangios ryšio technologijos vis labiau įsitvirtina, o nauji technologiniai sprendimai keičia įvairių sektorių kasdienybę. Viena sparčiausiai atsinaujinančių sričių – mobiliojo ryšio technologijos. Apie tai, kokiomis technologinėmis naujovėmis dabar gyvena pasaulis ir kas laukia ateityje, kalba „Bitės Profai“ ir „Bitė Lietuva“ technologijų vadovas Gintas Butėnas.

Praėjusiais metais „Nokia“ sudarė įspūdingą 450 mln. JAV dolerių sutartį su Taivano mobiliojo ryšio operatoriumi dėl 5G plėtojimo šioje šalyje, o spalį sukirto rankomis su „NASA“ ir įsipareigojo pastatyti astronautams 4G mobiliojo ryšio tinklą mėnulyje.

Jei „Nokia“ taip užsiėmusi tinklo įrangos gamyba, kas tuomet kuria „Nokia“ išmaniuosius telefonus su „Android“ operacine sistema? Juos ne itin sėkmingai gaminusi „Microsoft“ dar 2016 m. pardavė teises į „Nokia“ vardą kitai Suomijos įmonei „HMD Global“, kurią įkūrė buvę „Nokia“ darbuotojai. Tikroji „Nokia“ jau neprisideda prie šių telefonų gamybos.

Daugiau apie „Nokia“ telefonus ir kitus šios kompanijos įrenginius galite sužinoti iš didžiųjų miestų „Bitės“ salonuose įsikūrusių „Bitės Profų“. Išmaniųjų technologijų ekspertai konsultuoja nemokamai nepriklausomai nuo to, kokio tinklo paslaugomis naudojatės. Daugiau naudingų patarimų ir įdomių naujienų ieškokite „Bitės Profų“ puslapyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos