Laivai naudoja vadinamuosius švilpukus. Taip jie vadinami dėl to, kad naudoja suspaustą orą arba garus. Ir jie iš tikrųjų privalo būti labai galingi. Tarptautinės laivybos taisyklės nurodo, kad 100 ir daugiau metrų laivai privalo būti girdimi ir per 2,77 km. Dar geriau, jei garsas sklinda dar toliau – juk kartais taip laivai šaukiasi pagalbos.
Naudojamos kelių ragų sistemos, kurios naudoja labai daug suspausto oro. Taigi, matuojant vieno metro atstumu, įprasto laivo garsinio signalo intensyvumas siekia 143 dB. Nežinote, ką tai reiškia? 140 dB įvardijami kaip skausmo riba. Jūs nesate buvę koncerte, kuriame muzika grojo taip garsiai.
140 dB garsas yra pavojingas žmogaus sveikatai, tačiau laivo įgula ir keleiviai, jei kalbame apie kruizinius laivus, yra saugūs. Švilpukai yra montuojami labai aukštai, iš kur jų skleidžiamas garsas gali pasklisti didesnėje teritorijoje. Netyčia priartėti prie jų yra tiesiog neįmanoma. Kita vertus, didžiausias laive patiriamas triukšmas gali siekti 110 dB, o tai taip pat yra gana stiprus, klausą žeidžiantis garsas.
Beje, įdomu tai, kad taisyklės reglamentuoja ne tik garso intensyvumą, bet ir dažnį. Pavyzdžiui, ilgesni nei 200 metrų laivai turi turėti 70–200 Hz garsą skleidžiantį įrenginį. Žemesni dažniai pasirenkami todėl, kad toks garsas nukeliauja toliau nei aukšto dažnio. Tradiciškai, kuo didesnis laivas, tuo žemesnio dažnio garsas pasirenkamas.
Garsinę laivo sistemą įprastai sudaro keli skirtingas natas grojantys ragai. Tai sukuria unikalų toną – skirtingus laivus galima atpažinti iš balso. Tačiau tai taip pat leidžia ir sugroti melodijas, bet tam, žinoma, reikia kompiuterizuotos garsinio signalo sistemos: