Kaip užkariausime Marsą ir Mėnulį: teks kurti naują kosminę stotį?

Bendrovė „Lockheed Martin“ NASA užsakymu jau kurį laiką kuria planus, kaip galėtų atrodyti ilgalaikio darbo kosminė stotis orbitoje aplink Mėnulį.
Tarptautinė kosminė stotis
Tarptautinė kosminė stotis / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Šį rugpjūtį turėtų būti paskelbti studijos rezultatai; kol kas koncentruojamasi į idėją sukurti stotį, kurioje astronautai galėtų dirbti iki 30 dienų pamainomis, o tarp pamainų stotis galėtų egzistuoti ir be įgulos.

Ištemptoje orbitoje aplink Mėnulį tokia stotis galėtų skrajoti tūkstančius metų be korekcijų, tad jos išlaikymas erdvėje nebūtų problema. Pagrindinė problema – apsauga nuo Saulės vėjo. Tokioje stotyje astronautai galėtų ruoštis misijoms į Marsą bei valdyti Mėnulio paviršių tyrinėjančius robotus.

Koncentruojamasi į idėją sukurti stotį, kurioje astronautai galėtų dirbti iki 30 dienų pamainomis.

Kada nors kolonijų bus ir Mėnulyje. Kaip jos turėtų atrodyti? Tai – ne vien inžinerinis klausimas; svarbus ir psichologinis aspektas. Apie tai, kaip sukurti kosmines gyvenvietes, kuriose gyventi būtų ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai įmanoma ar net malonu, rašo tarpdisciplininių kosmoso tyrimų studijų studentas, tarpdisciplininių kosmoso tyrimų idėjų kalvės Metaplaneta kūrėjas Tomoya Mori.

Taip pat vasarį įvyko Baltųjų rūmų organizuotas mokslininkų ir kūrėjų fantastų susitikimas, skirtas kosmoso kolonizavimo idėjoms aptarti. Susitikimo tikslas – leisti mokslo ir fantastikos atstovams pasidalinti idėjomis apie kosmoso tyrimus, kolonizavimą bei gyvenimą kosmose, kad ateityje šios idėjos galėtų skintis kelią į mūsų gyvenimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis