Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Karantinas įkvėpė lietuvį sukurti žaidimą, kuriuo susidomėjo didžiausios žaidimų platformos

Ar įmanoma, kuriant žaidimus Lietuvoje, būti pastebėtam didelių pasaulinių leidėjų? Lietuvio Martyno Cibulio patirtis įrodo, kad taip: jo karantino metu sugalvotas žaidimas apie siuntų skirstymą „Ready, Steady Ship!“ išleistas visose didžiosiose žaidimų platformose, o leidyba rūpinasi žinoma bendrovė „Untold Tales“, rašoma „JollyBits Games“ pranešime spaudai.
Titulinė žaidimo nuotr.
Titulinė žaidimo nuotr. / Bendrovės nuotr.

Programuotoju dirbęs kūrėjas, kai jo žaidimu susidomėjo, metė darbą, o pernai įkūrė savo žaidimų studiją „JollyBits Games“, kuri jau dirba prie daugiau nei vieno žaidimo.

Žaidimo „Ready, Steady, Ship!“ sėkmės paslaptimi tapo karantino metu pastebėtas siuntų aktualumas bei gerai apgalvota galimybė žaisti keliems. Kaip pastebi žaidimo kūrėjas Martynas Cibulis, šie du elementai labiausiai ir padėjo pritraukti didžiųjų užsienio žaidimų platformų dėmesį – „Ready, Steady, Ship!“ išleidimo dieną pristatomas „Steam“, „PlayStation Store“, „Microsoft Store“ ir „Nintendo eShop“ parduotuvės.

Gintarės Sakalytės nuotr./Martynas Cibulis
Gintarės Sakalytės nuotr./Martynas Cibulis

„Pradinėje žaidimo kūrimo stadijoje dar nežinojau, kuria tiksliai linkme eisiu, bet pagrindinė idėja kilo iš COVID-19 pandemijos aktualijų. Tuo metu visi pradėjome masiškai viską pirkti internetu, o kurjeriai bei siuntos tapo pagrindiniais herojais. Pamaniau, kad būtų įdomu žaidimo pavidalu perteikti ne tik šio darbo užkulisius, bet ir leisti žaidėjams patirti, ką reiškia milžiniški siuntų kiekiai, jų rūšiavimas ir darbas tokioje srityje.

Taip pat žaidimą nusprendžiau daryti prieinamą visai šeimai – jį galima žaisti tiek dviese, tiek vienam, o viskas paremta humoru ir žaidimo fiziką įvairiai išnaudojančiais galvosūkiais. Būtent tokie žaidimo idėjos bei jo žanro pasirinkimai ir padėjo pritraukti tiek leidėjo, tiek didžiųjų žaidimų parduotuvių dėmesį“, – sako žaidimo kūrėjas ir studijos „JollyBits Games“ įkūrėjas Martynas Cibulis.

Nuo programuotojo iki savo studijos įkūrėjo

Kaip teigia naujojo žaidimo sumanytojas ir kūrėjas, pritraukus didelį leidėją atsirado galimybė mesti darbą bei įkurti savo nuosavą žaidimų studiją, tačiau kurti žaidimus nėra taip lengva, kaip gali pasirodyti iš šalies.

„Kalbant atvirai, kurti kompiuterinius žaidimus tikrai nėra paprasta, ypač, jei komandoje yra vos keli žmonės arba dirbi vienas. Tai procesas, reikalaujantis įvairiapusių įgūdžių, tarp kurių programavimas, grafikos dizainas bei piešimas, 3D modeliavimas, animacija, marketingas bei verslumas. Ir nors žaidimą kurti pradėjau visiškai vienas, šiuo metu pernai įkurtoje studijoje jau esame keturiese – du programuotojai, dailininkė bei 3D modeliuotoja.

Prie „Ready, Steady, Ship!“ didžiąją laiko dalį teko dirbti vienam, o stipriai įsibėgėjus kūrimo procesui atsirado poreikis plėsti komandą. Esame numatę toliau kurti atnaujinimus bei žaidimo papildymus, tačiau šiuo metu didžioji komandos dalis jau dirba prie kito projekto“, – išskiria Martynas Cibulis.

Ypatingas dėmesys lietuvių kalbai

Pasak M.Cibulio, jis, kurdamas žaidimus, visuomet turi ir papildomą tikslą – būtinai pasiūlyti galimybę žaisti ne tik pagrindinėmis užsienio kalbomis, bet ir lietuvių.

„Man asmeniškai lietuvių kalbos buvimas žaidime yra svarbus ir netgi principo reikalas. Taip, galbūt lietuvių žaidėjų auditorija nėra labai didelė ir kartais mūsų gimtosios kalbos įdiegimas į žaidimą gali tapti labiau nuostolis nei pelnas, tačiau ne viską darome dėl pinigų. Todėl mūsų žaidimas palaiko lietuvių kalbą ir į tai esu linkęs žiūrėti labiau kaip į pagarbą kalbai, kuria kasdien kalbu. Manau, daugeliui lietuvių bus malonu ir netikėta tarp pagrindinių kalbų pasirinkimo nustatymuose atrasti ir savo gimtąją kalbą“, – pabrėžia Martynas Cibulis.

Žaidimas „Ready, Steady, Ship!“ pasirodė šių metų balandžio 19 d. ir yra prieinamas didžiausiose kompiuterinių žaidimų platformose: „Steam“, „PlayStation Store“, „Microsoft Store“ ir „Nintendo eShop“. Žaidimo kaina išleidimo dieną sieks 15 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai