„Vadinamoji „Y karta“, kuriai priklauso jaunuoliai, gimę po Nepriklausomybės atkūrimo, pastaraisiais metais baigia universitetus ir plūsta į darbo rinką. Jie kelia daug problemų ne tik personalo specialistams, bet ir kiekvienam bendradarbiui, kuris nelabai nutuokia, kaip galima bendrauti su žmogumi, kuris vėluoja nepranešdamas, nevisada atsako į laiškus ir daro kitus drausminius pažeidimus. Akivaizdu, kad daugelis įmonių kol kas nesuvokia, kaip su jais dirbti“, – teigia verslo konsultacijų ir mokymų bendrovės „Grand Partners“ vyriausiasis konsultantas Vaidotas Levickis.
Tai patvirtina ir statistika – daugiau nei 60 proc. šios kartos žmonių bendrovėje išdirba mažiau nei trejus metus.
Konsultanto teigimu, šie žmonės turi gerą energijos užtaisą ir milžinišką potencialą, tačiau vadovai ir bendradarbiai dažniausia nesugeba jo nukreipti reikiama linkme. Esą kovoti su „Y karta“ tas pats, kas kovoti prieš vėjo malūnus. Geresnių rezultatų būtų galima pasiekti juos tiesiog sudominant, o ne bandant „perlaužti“.
„Bendravimo prasme šiai kartai priklausantys žmonės yra savotiškos „šarkos“. Jiems patinka tai, kas didinga. Pirmiausia, norėdami įtraukti tokį žmogų į įmonę vadovai turėtų nupiešti naujų patirčių kupinos karjeros perspektyvą. Ji gali būti ir kiek neracionali, bet tai ne taip svarbu, nes šie žmonės gyvena svajonėse. Tokia vizija jiems bus tiesiog suprantamesnė“, – pataria konsultantas.
Negana to, toks darbuotojas tikisi pripažinimo ir naudos. „Vadovas ir bendradarbiai turi nesureikšminti savęs ir „Y kartos“ atstovams skirti nemažai laiko, juos pagirti, paskatinti, sakyti komplimentus. Tai karta, kuri užaugo su socialiniais tinklais ir yra pripratusi gauti „Like“ ar „+1“ paspaudimų už nuotrauką ar sakinį. To jie tikisi ir darbe. Jei spektaklyje yra vienas pagrindinis herojus, tai apsidairykite aplink ir pamatysite, kad biure aplink jus sėdi daugybė herojų, kurie tikisi aplodismentų“, – kaip bendrauti su jaunais kolegomis, pataria V.Levickis.
Bendravimo prasme šiai kartai priklausantys žmonės yra savotiškos „šarkos“. Jiems patinka tai, kas didinga, – sakė V.Levickis.
Vis dėlto kai kurios šalies įmonės jau ima naudoti tokių korporacijų kaip „Google“ išbandytus metodus. Pavyzdžiui, 20 proc. darbo laiko jauni specialistai gali skirti su jų tiesioginėmis pareigomis nesusijusioms, tačiau įmonei svarbioms, paralelinėms veikloms: spręsti įvairias praktines užduotis, kurti investicinius projektus ir pan.
„Anksčiau užtekdavo kartą per metus darbuotojus išvežti į pirtį, o dabar reikia juos užimti kiekvieną savaitę, su jais dirbti. Didelėse šalies įmonėse pritaikyta praktika dirbant su „Y karta“ iš tiesų pasiteisina“, – teigia konsultantas.