Kasdieniai daugiafunkciniai vitaminai gali turėti įtakos geresnei smegenų veiklai vyresniame amžiuje

JAV atliktas tyrimas parodė, kad kasdieniai multivitaminų ir mineralų papildai gali sumažinti pagyvenusių žmonių pažinimo funkcijų silpnėjimą.
Maisto papildus vartoti reikėtų atsakingai
Maisto papildus vartoti reikėtų atsakingai / 123RF.com nuotr.

JAV atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau kaip 2200 vyresnių nei 65 metų amžiaus žmonių, rodo, kad kasdieniai maisto papildai gali sulėtinti pažinimo funkcijų silpnėjimą maždaug 60 proc., arba beveik dvejais metais. Stipriausiai poveikis pasireiškė vyresnio amžiaus žmonėms, sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis.

Tačiau nors Alzheimerio ligos ir demencijos specialistai džiaugiasi gautais rezultatais, jie įspėja, kad prieš rekomenduojant kasdienius multivitaminus, kurie padėtų apsaugoti vyresnio amžiaus žmones nuo pažinimo funkcijų silpnėjimo, reikia atlikti didesnius tyrimus, kad būtų galima patvirtinti šį poveikį, rašo „The Guardian“.

„Mes pateikiame pirmuosius įrodymus, kad kasdienis saugių, lengvai prieinamų ir nebrangių multivitaminų ir mineralų vartojimas gali pagerinti pažinimą“, – rašoma tyrime. „Ši išvada gali turėti svarbios reikšmės visuomenės sveikatai smegenų sveikatos ir atsparumo būsimam pažintinių funkcijų pablogėjimui požiūriu.“

Pažinimas apima atmintį, patirtis, pojūčius, mąstymą bei individualų pasaulio suvokimą.

123RF.com nuotr./Alzheimerio liga dažniau užklumpa moteris
123RF.com nuotr./Alzheimerio liga dažniau užklumpa moteris

Visame pasaulyje senėjant visuomenei, demencija tapo viena iš svarbiausių pasaulinių sveikatos problemų, tačiau nėra vaistų, galinčių išgydyti kurią nors iš paplitusių jos rūšių.

Didžiausia rizika kyla vyresniems nei 65 metų amžiaus žmonėms, taip pat sergantiems diabetu, aukštu kraujospūdžiu, padidėjusiu cholesterolio kiekiu ir depresija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis