Europos komisija jau 2035 metais norėtų matyti daug CO2-neutralių laivų. Tai reiškia, kad jie privalo naudoti biokurą arba būti varomi elektra. „Europa Seaways“ techniškai bus elektrinis keltas, tačiau energiją sau jis gamins pats.
„Europa Seaways“ bus didelis jūrinis keltas, galintis gabenti 120 sunkvežimių arba 380 lengvųjų automobilių. Jį valdys DFDS bendrovė ir bent jau teoriškai jis galės plaukti į 48 valandų trukmės keliones. Visais požiūriais tai bus įprastas keltas - tiesiog virš jo niekada nepamatysite dūmų debesies (nebent jis užsidegs, bet mes visi linkime, kad tai niekada nenutiktų).
Kaip jau turbūt supratote, „Europa Seaways“ bus didžiausias vandenilinis keltas pasaulyje. Kuro jam parūpins Danijos vėjo energetikos kompanija „Ørsted“, kuri vandenilį gamins pasitelkusi švarią energiją. Taigi, vienintelis dalykas, kurį „Europa Seaways“ išmes į aplinką, bus vandens garai.
„Europa Seaways“ dydžio keltas įprastai per metus išmestų apie 64 tūkstančius tonų anglies dvideginio. Skaičiuojama, kad tiek aplinkai atiduoda daugiau nei 13 tūkstančių automobilių su vidaus degimo varikliais. Tačiau, aišku, šis pasiekimas yra labai sudėtingas.
Vandenilis kelia labai daug rūpesčių. Jo Žemėje tikrai netrūksta, bet jį išgryninti yra labai sunku. Be to, vandenilio molekulės yra tokios mažos, kad randa kaip pabėgti iš pačių sandariausių talpų. Galiausiai, daugelis dabar prieinamų didelių pramoninių vandenilio kuro elementų pasižymi 1-5 megavatų galia - dideliam keltui to nepakanka. Taigi, „Europa Seaways“ bus varomas specialiai jam sukurtu 23 MW kuro elementu. Tai - didžiausia laivo jėgainė pasaulyje.
Planuojama, kad „Europa Seaways“ jau 2027 metais pradės plaukioti tarp Kopenhagos ir Oslo. Nors pats keltas, galintis pergabenti iki 1800 keleivių, yra didelis pasiekimas, tai kartu yra ir eksperimentas. „Europa Seaways“ kūrimo metu išvystytos technologijos tikrai padės vystyti ir kitus vandenilinius laivus.